چند بازیگر دیگر که در فیلم‌های دیزنی بازی کرده‌اند، پس از انتشار خبر شکایت اسکارلت جوهانسون برای فیلم بیوه سیاه در حال بررسی مطرح کردن شکایت خود هستند.

این فیلم انفرادی به‌ عنوان اولین بخش از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. بیوه سیاه در حالی‌که قرار بود در ماه مه سال ۲۰۲۰ اکران شود، به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا سه بار به تعویق افتاد. بیوه سیاه نهایتا در نه ژوئیه به‌ طور هم‌زمان در سینماها و در بخش اشتراک ویژه‌ی پلتفرم آنلاین دیزنی پلاس اکران شد.

این خبر قبلا اعلام‌ شده بود که جوهانسون در حال پیگیری قانونی علیه شرکت والت دیزنی است. او ادعا می‌کند که با پخش هم‌زمان فیلم بیوه سیاه در دیزنی پلاس با سینماها، مبلغی را که نهایتا بر اساس فروش گیشه سینماها نصیبش می‌شده را از دست‌ داده است. جوهانسون مدعی است که دیزنی از این فیلم به‌ عنوان فرصتی برای افزایش اشتراک در سرویس پخش خود استفاده کرد. این شرکت رسانه‌ای با صدور بیانیه‌ای به این شکایت پاسخ داد که در آن به بی‌اعتنایی جدی جوهانسون به همه‌گیری کرونا اشاره کرده بود.

ورایتی گزارش داد که چند بازیگر دیگر دیزنی پس‌ از این خبر در حال بررسی تشکیل پرونده قضایی هستند. این داستان توضیح می‌دهد که چگونه نبردهای قبلی پیرامون پخش آنلاین و پرداخت های قراردادی هنرمندان، قبلا به‌ صورت خصوصی حل‌ و فصل شده است. در مورد شکایت علنی جوهانسون، ظاهرا دیگر بازیگران از او حمایت می‌کنند و در حال بررسی چگونگی پیشبرد موقعیت‌های خود هستند.

اسکارلت جوهانسون

حال در این میان صاحب نظران زیادی واکنش نشان داده‌اند که خواندن برخی از آن‌ها خالی از لطف نیست.

یک آژانس استعدادیابی هالیوود نوشته: «خوش به حال او. بسیاری از بازیگران دیگر اسکارلت را تشویق و از او حمایت می‌کنند. او قدرت زیادی دارد و باعث می‌شود این‌ یک گفتگوی علنی باشد که دیزنی را جایگاه پاسخ‌گویی در موقعیت سختی قرار می‌دهد. با انجام همه این کارها در ملاعام، او ممکن است بتواند اصول کاری را تغییر دهد.»

پیشکسوت صنعت فیلم‌سازی گفته: «یک جای کار غلط است. به نظر من این بسیار باعث حیرت و شگفتی است که آن‌ها در کوتاه‌ مدت به شکایت او رسیدگی نکردند. دیزنی نباید بخواهد با اسکارلت جوهانسون درگیر شود.»

وقتی شرکت برادران وارنر اعلام کرد که تمام فیلم‌های خود را در سال ۲۰۲۱ هم‌زمان با اکران در سینماها در پلتفرم اچ بی او مکس هم پخش خواهد کرد، موج تکان‌دهنده‌ای هالیوود را در بر گرفت. برخی از بازیگران و کارگردانان آشکارا علیه این تصمیم صحبت کردند و ناراحتی خود را ابراز کردند. اگرچه برادران وارنر قراردادها را مجددا تنظیم کرد تا دستمزد استعدادها بر اساس مبلغ فروش نهایی که پیش‌بینی می‌شود محاسبه شود.

این استودیو نهایتا بیش از دویست و پنجاه میلیون دلار در قرارداد با بازیگرانی همچون ویل اسمیت (شاه ریچارد)، دنزل واشینگتن (چیزهای کوچک) و گل گدوت (زن شگفت انگیر ۱۹۸۴) پرداخت کرد. با این‌ حال، دیزنی تلاش مشابهی را برای ارائه چنین فرصتی به استعدادهای خود انجام نداده است. دیگر عناوین دیزنی که هم‌زمان با اکران سینمایی در اشتراک ویژه دیزنی پلاس قرار گرفتند شامل مولان، رایا و آخرین اژدها، کروئلا و گشت‌وگذار در جنگل می‌شود.

در حالی‌که این مورد از شکایت جوهانسون از دیزنی ممکن است به نفع او تمام نشود، اما هر چه می‌گذرد توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. شکایت یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های هالیوود از یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای فیلم‌سازی جهان اتفاقی نیست که هر روز شاهد آن باشیم.

مشکل شرکتی مانند دیزنی، هم‌چون دیگر استودیوهای هالیوود، این است که‌ آن‌ها صاحب سالن‌های سینمای خودشان هستند. فقط این بار استودیوها به‌ جای مالکیت یک سالن فیزیکی برای نمایش، اکنون مالک سالن‌های مجازی نمایش در قالب پلتفرم‌های پخش‌ آنلاین می‌شوند. اگر تعداد بیشتری از بازیگرانی که با دیزنی در ارتباط هستند تصمیم به پیگیری قانونی علیه این غول رسانه‌ای بگیرند، این احتمال وجود دارد که بتوانند نحوه اداره امور در هالیوود را تغییر دهند. مردم مدت‌ها منتظر تماشای بیوه سیاه بودند، بنابراین بسیار مایه تاسف است که اکران فیلم به دلیل همه‌گیری کرونا به‌ اجبار سه بار به تعویق افتاد.

منبع: Screenrant

منبع