به نظر می رسد که نویسندگان سریال کارتونی The Simpsons یک بار دیگر از قدرت پیشگویی خود برای پیش بینی سفر تاریخ ساز ریچارد برانسون به فضا استفاده کرده و این کار را در ۱۱ جولای ۲۰۱۴ انجام دادند. سریال کارتونی The Simpsons با پیش بینی دقیق اتفاقات آینده در اپیزودها و فصول مختلف خود بیگانه نیست. از پیش بینی های درست قبلی این سریال می توان به ساعت های هوشمند، ادغام دیزنی و فاکس، ریاست جمهوری دونالد ترامپ و حتی رسوایی گوشت اسب بریتانیا در اپیزودی در سال ۱۹۹۸ اشاره کرد. در حالی که نویسندگان سریال سیمپسون ها از نوستراداموس مدرن خواندن خود دوری می کنند، سخت می توان این همه پیشگویی درست را تصادفی دانست.

در ۱۱ جولای بود که برانسون، موسس Virgin Galactic و کارآفرین مشهور، سفری ۸۵ کیلومتری را به گوشه فضا با راکت-هواپیمای Unity انجام داد. پرواز این میلیاردر مشهور آغازگر مرحله گردشگری فضایی بود و توانست در این عرصه رقبای خود ایلان ماسک و جف بیزوس را شکست دهد. این سفر یک ساعت به طول انجامیده و آزمایشی برای تجربه سفر با راکت های Virgin Galactic بود که برانسون قصد دارد سال آینده استفاده تجاری از آن ها را آغاز کند. با این وجود به نظر می رسد که کارتون The Simpsons در سال ۲۰۱۴ این سفر تاریخ ساز را پیش بینی کرده بودند. آدیتیا کونداوار کاربر توییتری در یک توییت پربازدید به این موضوع اشاره کرده و پرسیده است: «چطور ممکن است کارتون The Simpsons همه چیز را پیش بینی کرده باشد؟». در کنار این توییت اسکریت شاتی از سفر فضایی برانسون و اپیزودی که ظاهراً این سفر را پیش بینی کرده ارائه شده است.

در اپیزود ۱۵ از فصل ۲۵اُم سریال با عنوان The War of Art، لیزا و هومر با یک جاعل آثار هنری به نام کلاوس زیگلر با صدای مکس فون سیدو آشنا می شوند. در حالی که لیزا دارد او را نصیحت می کند، زیگلر می گوید که جعل های او باعث شاد شدن مردم در سراسر نقاط جهان شده و در این میان برای اثبات صحبت های خود به تصاویری اشاره می کند که در یکی از آن ها برانسون در حال تحسین یک نقاشی در حالی که در یک شاتل فضایی شناور است دیده می شود. شاید این پیشگویی چندان عجیب به نظر نرسد به ویژه به این خاطر که کمپانی برانسون از سال ۲۰۰۴ در تلاش برای عملی کردن نوعی از گردشگری فضایی بود. با در ذهن داشتن این موضوع، این پیشگویی جذابیت پیشگویی های قبلی سریال The Simpson را ندارد- برای مثال مانند رییس جمهور شدن دونالد ترامپ- اما همچنان جذاب است.

منبع