مورتال کامبت ۲۰۲۱ (Mortal Kombat)

ممکن است این فیلم موفقیت بی‌نقصی به نظر نرسد، اما مطمئنا بهترین فیلمی است که این سری برای عرضه دارد (حتی با نبود یکی از بهترین شخصیت‌ها). اضافه کردن شخصیت کول یانگ با بازی تن لوییس ممکن بود انتخاب درستی نباشد؛ اما برعکس، از نظر اضافه کردن نقطه روایتی جدید به داستان، بدون اشغال بیش از حد زمان فیلم، اضافه شدن این شخصیت به داستان تصمیم مناسبی بود.

در این فیلم می‌بینیم که مسابقه‌ی مورتال کامبت کاملا از داستان کنار گذاشته شده و تعادل داستان با تمرکز به روی اختلافات بین ساب‌زیرو و اسکورپین رعایت شده است و با وجود اینکه زمان کافی به این مسأله اختصاص داده نشده است، می‌توان به پتانسیلی که برای قسمت‌های بعدی به وجود آمده امیدوار بود.

 طراحی مبارزه ها فوق‌العاده است  و افکت‌ها اکثرا خیلی خوب هستند و پایبند بودن فیلم به داستان اصلی بازی‌ها، برای هوادارانی که در طی دهه‌های اخیر این سری را دنبال می‌کردند، راضی کننده بود. تغییراتی مانند ویژگی‌های جزئی ظاهری شخصیت‌ها وجود دارد که هیچ‌کدام از این تغییرات بد نبوده‌اند و به جذاب‌تر شدن فیلم کمک کرده‌اند.

فیلم مورتال کامبت؛ خاطره بازی با کنسول‌های بازی قدیمی

دریافت درجه R بسیار مناسب این فیلم است، اما همچنین به معنی از دست دادن بسیاری از شخصیت‌های جالب خواهد بود. اما جای نگرانی وجود ندارد، چون همیشه مبارزان دیگری برای پر کردن جای خلی آن‌ها وجود دارند.

فیلم  2021 Wrath of Man

گای ریچی سال گذشته با فیلم The Gentlemen بازگشتی به سبک و سیاق فیلم‌های خودش داشت و توانست یک اثر با کیفیت و جذاب را تقدیم طرفدارانش کند.

 حالا مدتی می‌شود که نسخه با کیفیت فیلم Wrath of Man، اثر جدید گای ریچی منتشر شده است؛ فیلمی که در آن شاهد همکاری دوباره این کارگردان بریتانیایی با جیسون استاتهام هستیم. خیلی خلاصه ریچی و استاتهام در فیلم‌هایی چون فیلم Lock, Stock and Two Smoking Barrels، فیلم Snatch و فیلم Revolver همکاری کرده بودند و فیلم خشم مردانه درواقع چهارمین فیلم مشترک این دو نفر است. این فیلم اکشن پیش از این با نام Cash Truck” کامیون حمل پول” شناخته می‌شد که درواقع بازسازی آمریکایی یک فیلم فرانسوی دلهره‌آور به‌نام فیلم Le Convoyeur است. در این فیلم استاتهام نقش شخصیتی به‌نام H را بر عهده دارد که وارد یک شرکت کامیون حمل پول برای اهدافی مرموز و نامشخص می‌شود.

Wrath of Man

نکته مهمی که در مورد فیلم Wrath of Man وجود دارد این است که فیلم هرگز کلیشه‌ای بودن داستان و اتفاقات آن را کتمان یا رد نمی‌کند و در عوض از همان ابتدا هم به بیننده می‌گوید که قرار نیست داستان جدیدی را شاهد باشیم، اما با روایتی سر راست طرف هستیم. در بخش سوم فیلم بالاخره با گروهی که باعث مرگ پسر H شدند، آشنا می‌شویم و درواقع این بخش فیلم جایی است که شاهد بیشترین کلیشه ممکن هستیم. شاید این موضوع کمی ناامید کننده باشد، اما گروهی سرباز سابق که اکنون به‌دنبال دریافت پولی هنگفت برای ادامه زندگی‌شان هستند، با جو و شرایط فیلم سازگاری بیشتری دارند. اگر H دارای خط قرمزهایی است، اعضای این گروه هم دارای این موارد هستند، اما اشتباهاتی در آخرین سرقت آن‌ها باعث مرگ چند نفر از جمله پسر شخصیت استاتهام می‌شود و حتی نفوذی این گروه در شرکت هم می‌توان گفت شخص قابل پیش‌بینی و منطقی فیلم است.

فیلم ماموریت غیرممکن ۶

سری فیلمهای « ماموریت غیرممکن » را می توان از معدود آثار دنباله دار تاریخ سینما در نظر گرفت که کیفیت ساخت آن هربار بالاتر از قسمت قبل بوده است.

البته در میان این سری می توان برای قسمت دوم این مجموعه استثناء قائل شد و آن را ضعیف ترین در میان این سری عنوان کرد اما با انتشار قسمت سوم و سپس دنباله های بعدی، « ماموریت غیرممکن » هربار اثری جذاب تر برای مخاطب سینما بوده و از همین رو در سالهای اخیر تبدیل به مورد انتظارترین فیلم اکشن سال شده که طرفداران بسیاری در سراسر جهان منتظر نمایش آن هستند. در این میان البته نباید نقش بسیار پر اهمیت تام کروز را چه به عنوان بازیگر و چه به عنوان تهیه کننده فراموش کرد. فردی که می توان گفت بیش از نیمی از موفقیت های کنونی « ماموریت غیرممکن » به لطف حضور او در پروژه محقق شده است.

ima1231927391

اینبار داستان فیلم در برلین آغاز می شود. جایی که اتان ( تام کروز ) به همراه گروهش در حال انجام عملیاتی هستند اما همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود و باعث بروز دردسر می شود. این اتفاق سبب می شود تا رئیس او ( آنجلا بَست ) واکنش تندی نشان دهد و تصمیم بگیرد تا مامور دیگری به نام آگوست والکر ( هنری کویل ) رو به عنوان همکارِ اتان در ماموریت قرار دهد تا بتوانند با همکاری هم پلوتونیمی که به دست افراد خطرناک افتاده را باز پس بگیرند

منبع