برنامه‌های گلادیاتور ۲، به عنوان دنباله‌ی فیلم پرفروش گلادیاتور در سال ۲۰۰۰، با مضمون بازگرداندن شخصیت مکسیموس به زندگی، سال‌هاست که در دست ساخت است.

فیلم اصلی به کارگردانی ریدلی اسکات، ۴۶۵ میلیون دلار فروش جهانی داشت و ۱۲ نامزدی اسکار به دست آورد و کرو برای بازی در نقش مکسیموس دکیموس مریدیوس، برنده بهترین اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. شخصیت کرو پس از کشتن امپراطور کومودوس (خواکین فینیکس)، بر اثر اصابت ضربه چاقو جان باخت و در آخرین لحظات فیلم، مکسیموس در زندگی پس از مرگ با همسر و فرزند کشته‌شده‌اش دیده می‌شود. گرچه پایان گلادیاتور امید ساخت یک مجموعه فیلم را از بین برد اما هنوز برنامه‌هایی در جریان است.

با توجه به این‌که کرو نیروی محرکه موفقیت گلادیاتور بود، قابل درک است که اسکات دوست دارد این بازیگر بخشی از دنباله باشد. این کارگردان در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۷ گفت که راهی برای بازگرداندن مکسیموس به فیلم وجود دارد و اظهار داشت: این که این اتفاق بیافتد یا خیر، من نیز نمی‌دانم. گلادیاتور برای سال ۲۰۰۰ بود، بنابراین راسل کمی تغییر کرده است. او در حال حاضر مشغول کار است اما من سعی می‌کنم او را به فیلم برگردانم. در سال ۲۰۱۸ ددلاین گزارش داد که برنامه‌های گلادیاتور ۲ با کارگردانی اسکات و نویسندگی پیتر کریگ رو به جلو حرکت می‌کند. داستان قرار است ۲۵ سال پس از وقایع اصلی رخ دهد و حول لوسیوس، پسر خواهر کومودوس و لوسیلا متمرکز است که مکسیموس او را از مرگ حتمی به دست عموی دیوانه‌اش نجات داد.

طبق مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۸ در مجله ونیتی‌فیر منتشر شد، ایده‌پردازی در مورد چگونگی احیای شخصیت مکسیموس از سال ۲۰۰۹ در حال پیگیری است، هنگامی که کرو از خواننده راک استرالیایی، نیک کیو درخواست کرد یک دنباله درباره زندگی پس از مرگ شخصیت کرو بنویسد. فیلم‌نامه نهایی کیو مکسیموس را به وسیله خدایان برای ماموریت کشتن مسیح به زمین بازمی‌گرداند ولی این طرح نتوانست کرو یا اسکات را قانع کند. اسکات این قضیه را در مصاحبه‌ای با ای‌موویز بیان کرده بود. اسکات گفت که برنامه کیو برای گلادیاتور ۲ شامل استفاده از بدن یک جنگجوی در حال مرگ به عنوان یک درگاه و پورتال بود. در حالی که در فیلم‌نامه کیو، مکسیموس دنیای مسیحیان را پاکسازی می‌کرد اما داگ ویک، تهیه‌کننده گلادیاتور طرحی را مطرح کرد که در آن مکسیموس به روشی مانند مسیح، زنده می‌شد.

گلادیاتور

در سال ۲۰۲۰، کرو در مصاحبه‌ای با اسکرین‌رنت گفت: «آخرین باری که من با داگ صحبت کردم، او گفت که ایده خوبی دارد که در آن مکسیموس از ورزشگاه منتقل می‌شود و آن‌ها سنگ بزرگ غار را کنار می‌زنند و او را درون غار قرار می‌دهند و سپس سنگ بسته می‌شود و او با روغن مسح می‌شود. سنگ باز می‌شود و او بیرون می‌آید. من به او گفتم که فکر نمی‌کنم که بتوانیم این داستان را اجرایی کنیم.»

ویک داستان خاصی را به اشتراک گذاشته بود که برای حفظ کرو در فیلم دوم، کمی غیرواقعی به نظر می‌رسید. در سال ۲۰۲۰، ویک در گفتگو با یک سایت بیان کرد که در پایان هفته افتتاحیه اکران گلادیاتور، مدیر برنامه کرو با وی تماس گرفت و گفت که می‌توان مرگ مکسیموس را جعلی نشان داد و او را با برانکارد به بیرون از زمین منتقل کرد و بعد‌ مشخص شود که او به کمک یاران وفادار خود زنده مانده است.

در ماه مه سال ۲۰۲۰، وقتی از نیلسن در مورد گلادیاتور ۲ سوال پرسیده شد، این بازیگر گفت: «ما هم از تهیه‌کنندگان در مورد این موضوع چیزهایی شنیده‌ایم. من فکر می‌کنم همه چیز به برنامه فشرده‌ی ریدلی اسکات و اولویت اکران فیلم‌های او و هم‌چنین کرونا بستگی دارد که بدانیم آیا می‌توانیم به سرکار برگردیم یا نه.»

راسل کرو، بازیگر پرکار نیز، دیگر وقتی صحبت از گلادیاتور ۲ می‌شود، زیاد صحبت نمی‌کند و می‌گوید که گفتگوها درباره این دنباله از آخرین روز تصویربرداری ادامه داشته است. این بازیگر به تازگی از فیلم‌برداری فیلم ترسناک پروژه جورج‌تاون و فیلم ثور: عشق و تندر بازگشته است. اسکات نیز هم‌چنان مشغول کار در پروژه‌های تلویزیونی و سینمایی بی‌شماری است، از جمله خانه گوچی با بازی لیدی گاگا، آدام درایور و جرد لتو.

منبع: Screenrant

منبع