زیبایی‌شناسی بصری و داستان‌گویی اغراق‌آمیز در انیمه اغلب مورد توجه و تحسین قرار می‌گیرد، همچنین به لطف طیف گسترده‌ای از ژانرهایی که به نمایش گذاشته می‌شود، برتری پیدا کرده است. انواع خاصی از داستان ها وجود دارد که به نظر می رسد گفتن آنها در هر رسانه دیگری غیرممکن است. انیمه همچنین لحن را به روشی بسیار منحصر به فرد کنترل می کند.

در حالی که برخی از درخشان‌ترین قطعات داستانی از دل رسانه بیرون آمده‌اند، برخی از تحسین‌شده‌ترین مجموعه‌های انیمه و فیلم‌ها از لحاظ احساسی موضوعاتی هستند که غیرقابل انکار قدرتمند هستند، اما بازنگری آن‌ها زیاد جالب نیست. با این حال، هر طرفدار انیمه باید حداقل یک بار آنها را تماشا کند.

Grave Of The Fireflies به وحشت جنگ بدون هیچ فیلتری نگاه می کند

انیمه‌ها می‌توانند دنیاهای خارق‌العاده‌ای خلق کنند که تخیل را به چالش می‌کشند، اما روایت‌های متحرک زیادی نیز وجود دارد که رویدادها و تراژدی‌های واقعی را بررسی می‌کنند. جنگ منبع ویرانی است و Grave of the Fireflies نیهیلیسم عظیم جنگ را از طریق چشمان بی گناه دو خواهر و برادر آواره در هم می شکند.

به کارگردانی ایسائو تاکاهاتا، Grave of the Fireflies یک شاهکار است، اما نگاه تسلیم‌ناپذیر آن به وحشت‌های جنگ و آسیب‌های ذهنی که بر افراد می‌گذارد، آن را به داستانی تاریک تبدیل می‌کند که بازبینی آن دشوار است.

Elfen Lied به ترس اجازه می دهد تا بر درک غلبه کند

Elfen Lied یک تمرین ۱۴ قسمتی برای افسردگی و درد است که بر تخریب بیش از درک تأکید دارد. دو دانشجوی دانشگاه با یک بیگانه انسان نمای فراموش شده به نام لوسی روبرو می شوند که دارای قدرت های روانی مرگباری است که می تواند به بشریت پایان دهد.

در این انیمه قدرت عشق قادر است بر همه چیز غلبه کند اجتناب می کند. در عوض، لوسی درد شدیدی را متحمل می‌شود و در معرض آن قرار می‌گیرد. داستانی که در Elfen Lied گفته می‌شود، به امروزه بیشتر مرتبط است.

Wonder Egg Priority افسردگی و تروما را به ترسناک ترین هیولا تبدیل می کند

بسیاری از انیمه‌ها راضی هستند که با کالبد شکافی سطحی کار کنند، اما برخی از پرارزش‌ترین سریال‌ها آنهایی هستند که از داستان‌های ژانر قوی به عنوان استعاره‌ای برای سختی‌های زندگی واقعی استفاده می‌کنند. Wonder Egg Priority به Ai Ohto و دیگر نوجوانان قدرت می دهد تا به معنای واقعی کلمه شیاطین خود را تسخیر کنند.

این سریال از موضوعات تاریک، افسرده‌کننده و بالغ دوری نمی‌کند و تماشای این شخصیت‌های دوست‌داشتنی در تحمل درد بی‌پایان سخت است.

Happy Sugar Life، تمرینی آزاردهنده و توهم‌آمیز در کنترل است

انیمیشن این توانایی را دارد که از زیبایی شناسی و سبک های هنری خاصی برای اشاره به لحن و ژانر خاصی استفاده کند. Happy Sugar Life از این مفهوم استفاده می کند تا در یک سفر طولانی به توهم شرکت کند. ساتو نوجوانی است که با دختر جوانی به نام شیو آشنا می شود و برای حفظ معصومیت و پاکی او وسواس پیدا می کند.

ساتو شیو را در یک فانتزی آزاردهنده به دام می اندازد که مسلماً از عمل هر غریبه ای خطرناک تر است. این مطالعه شخصیت ناراحت کننده و کاوش دینامیک قدرت به سبکی ساده و زیبا ارائه شده است که وضعیت ذهنی ساتو را منعکس می کند.

Your Lie In April از طریق موسیقی خود سمفونی مالیخولیایی ایجاد می کند

درد و از دست دادن احساسات جهانی هستند که به برخی از بهترین انیمه ها دامن می زنند. دروغ شما در آوریل روند سوگواری را با وضوح باز می کند، اما همچنین داستان زیبایی در مورد قدرت موسیقی و اهمیت یافتن اشتیاق در زندگی است. یک اعجوبه پیانوی جوان پس از مرگ مادرش اراده نواختن را از دست می دهد، اما انگیزه خلاقیت او به زودی پس از ملاقات با یک استاد ویولن دوباره بیدار می شود.

داستان دروغ در آوریل قلب هر کسی را آب خواهد کرد، حتی اگر درک آنها از موسیقی صفر باشد. با این حال، نتیجه نهایی آن اشک آور است که تحمل آن برای کسانی که می دانند چه چیزی در راه است حتی سخت تر است.

Clannad: After Story پایان خوش خود را به یک پایان تراژیک تبدیل می کند

ظاهر زیبای Clannad و شخصیت های متعدد آن، سریال اصلی آن را به تجربه ای شیرین از زندگی تبدیل می کند. Clannad: After Story بعد از پایان داستان شروع می شود و سوال دشوار “چه اتفاقی بعد از خوشبختی می افتد؟” را مطرح می کند. تومویا و ناگیسا به آرامی با هم خانواده می سازند و ادامه عشق آنها در ابتدا بسیار سرگرم کننده است.

با این حال، Clannad: After Story به طور غیرمنتظره ای به بازتابی از طبیعت غم انگیز و تصادفی زندگی تبدیل می شود. تومویا از دست دادن باورنکردنی متحمل می شود که به خوبی از عهده آن بر می آید، اما به نظر منصفانه نیست. این داستان عاشقانه لطیف تبدیل به یک درس تلخ و شیرین در بقا و سازش می شود.

A Silent Voice، انسانیت شکننده در همه را برجسته می کند

صدای خاموش، به کارگردانی نائوکو یامادا، در این واقعیت انسانی قدرت می یابد که هر کس کاری را انجام داده است که از آن خجالت می کشد و آرزو می کند که می توانست به عقب برگردد. قلدری نسبت به دانش آموزی که کم شنوایی دارد، کاتالیزوری برای یک سفر حیاتی روح می شود.

یک ملاقات بی ادبانه این مشکل ساز سابق را مجبور می کند که نه تنها به گناهانش بپردازد، بلکه افشاگری های بزرگ تری در مورد خودش کشف کند. A Silent Voice یک فیلم تاثیرگذار است که حتی کسانی که طرفدار انیمه نیستند نیز باید آن را تماشا کنند.

Anohana: The Flower We Saw That Day به راه آشفته ای که غم شکوفا می شود نگاه می کند

Anohana: The Flower We Saw That Day داستانی عمیقاً الهام‌بخش در مورد اهمیت دوستی است، اما در قلمروی بی‌خطری می‌چرخد تا منظور خود را بیان کند. گروهی از دوستان به تدریج پس از فوت یکی از دوستانشان از هم دور می شوند. سال ها بعد، دوستان دوباره گرد هم می آیند تا به یکدیگر کمک کنند تا بر اندوه خود غلبه کنند.

چیزهایی که همه درباره یکدیگر یاد می‌گیرند و روش‌های متفاوتی که همه آن‌ها احساس گناه و درد یکسانی را تحمل کرده‌اند، تقریباً بیش از حد قابل تحمل است. پیام نشاط بخش ابتدا باید خود را در درد غوطه ور کند تا معنادار باشد.

Plastic Memories یادآور ساعت بیولوژیکی همه است

خاطرات پلاستیکی سریال عمیقی است که اعتباری را که شایسته آن است دریافت نمی کند. این انیمه آینده نگر شامل اندرویدهایی است که روی زمان کار می کنند و پس از پایان تاریخ انقضا، بی ثبات و خشن می شوند. این موضوع پرسش‌هایی را در مورد طبیعت در مقابل پرورش و ماهیت فاسد قدرت مطرح می‌کند.

Giftia یک اندروید متضاد است که از جان گذشته می خواهد آخرین روزهای خود را با شریک زندگی خود سپری کند، اما به یک مسئولیت بزرگ تبدیل می شود. Plastic Memories در اوایل شوخ طبعی زیادی به خرج می دهد، اما با پایان وحشیانه اش هیچ ضربه ای نمی زند.

Puella Magi Madoka Magica دختران جادویی خود را به ابزارهای تخریب تبدیل می کند

ژانر انیمه دختر جادویی بسیار پرکار است، اما محبوبیت آن باعث شده تا برداشت‌های خرابکارانه‌ای در این نوع داستان‌سرایی مطرح شود. Puella Magi Madoka Magica مسلماً شیک ترین این تولیدات است که تصاویری دلخراش را با دگرگونی های دختر جادویی و آسیب های شخصی ترکیب می کند.

Madoka Magica قهرمانان خود را دستکاری می کند تا زندگی خود را برای خیر بزرگتر رها کنند. تماس های دختر جادویی در سریال بیشتر آرزوی مرگ است تا یک امتیاز. شخصیت‌های جذاب و نبردهای بزرگ سریال نمی‌توانند با تخریب چرخه‌ای که بر جهان ناامید آن حاکم است، رقابت کنند.