یک خالق برای طراحی شرور جدید با چه ویژگی هایی شروع می کند؟ چه راه هایی می توانید آناتومی انسان را از بین ببرید یا تغییر شکل دهید تا آنها را تهدیدآمیز کنید؟ بدون بینی! چه چیزی نداشتن بینی را اینقدر ترسناک می کند؟ از روش اسکلتی، تا برداشتن کامل، بدون بینی بودن اغلب نشانه ای از شر است.

Ebony Maw

یکی از اعضای گروه سیاه تانوس، آبنوس ماو (تام وان-لاولور) معتقد واقعی تانوس است. Maw اولین بار در Avengers: Infinity War (2018) درست پس از نابودی نیمی از جمعیت آزگاردی ظاهر شد. در فلاش‌بک‌ها، ما شاهد این هستیم که ماو قربانیان بیشتری را بشارت می‌دهد و موعظه می‌کند که اعمال نسل‌کشی اربابانش برای خیر بزرگ‌تری است. نمی توان گفت که این بی رحم به چه تعداد از موجودات دستور مرگ داده است.

ماو به زمین فرستاده شد تا سنگ های Infinity را ردیابی کند و سپس با انتقام جویان روبرو شد. تونی استارک (رابرت داونی جونیور) در یک حرکت خنده دار از ماو به عنوان Squidward در باب اسفنجی شلوار مکعبی (۱۹۹۹) یاد می کند، زیرا اسکویدوارد بینی کارتونی غول پیکری دارد. با این حال، ماو به سرعت قدرت تله‌کینزی خود را افزایش می‌دهد، انتقام‌جویان را به اطراف پرتاب می‌کند، قبل از اینکه دکتر استرنج (بندیکت کامبربچ) را به راحتی بازداشت کند و شکنجه‌ای پیچیده را بر جادوگر بی‌پناه تحمیل کند.

The Pale Man

مرد رنگ پریده، همانطور که در هزارتوی پان (۲۰۰۶) کارگردان رویایی گیلرمو دل تورو دیده می شود، کودکان فقیر را با یک ضیافت وسوسه می کند، چیزی بیش از یک بینی درهم ریخته است. این شخصیت ترسناک با صبر و حوصله به خواب می رود تا زمانی که یک کودک بدشانس روی میز شامش تلو تلو بخورد و از خواب بیدار شود و چشمانش را به کاسه های کف دستش فرو کند. مرد رنگ پریده با انگشتان شست خود روی بینی صاف خود، چشمان بیدار خود را نشان می دهد و سعی می کند طعمه خود را پیدا کند.

با وحشت افلیا (ایوانا باکورو) مرد رنگ پریده (داگ جونز) سعی می کند او را بخورد در حالی که او به دنبال بازیابی خنجر از لانه اش است. مشاهده لباس های خالی بچه ها روی زمین که اشاره به وعده های غذایی متعدد قبلی او دارد. افلیا موفق به فرار می شود. این کودک خوار وحشتناک همان چیزی است که کابوس ها از آن ساخته شده اند.

Ultron

هوش مصنوعی شرور معروف به اولترون (جیمز اسپیدر) در دومین فیلم گروهی MCU Avengers: Age of Ultron (2015) به نمایش درآمد. آنها که توسط تونی استارک (رابرت داونی جونیور) و بروس بنر (مارک روفالو) به عنوان راهی برای تقویت یک برنامه دفاعی جهانی ایجاد شده‌اند، ناخواسته یک ربات قاتل ایجاد می‌کنند. همانطور که بسیاری از نقشه های هوش مصنوعی پیش می روند، ربات تازه متولد شده به شبکه جهانی وب متصل می شود و شاهد وحشت گسترده بشریت است و انگیزه ایجاد آتش و گوگرد را دارد.

این هوش مصنوعی منزجر که قادر به دسترسی به سرورها، بانک‌ها، دولت‌ها و کدهای محسوس پرتاب هسته‌ای است، می‌تواند بشریت را به روش‌های بی‌شماری از بین ببرد. این بار اولترون به دنبال آن است که آن را به اصول اولیه بازگرداند و تکه‌ای از زمین را به هوا بفرستد تا سنگ عظیم را به سمت پایین بازگرداند و باعث انقراض جهانی شود. به مرور زمان و با استفاده از روبات ضد الترون ویژن (پل بتانی)، نقشه آخرالزمانی اولترون خنثی می شود.

Cad Bane

کاد بن (کوری برتون) که به عنوان بهترین شکارچی زمان خود شناخته می شود، حتی به عنوان یک قاتل جدی نیز شناخته می شود. پا به پای افرادی مانند اوبی وان کنوبی در مجموعه انیمیشن The Clone Wars (2008) Bane به قدری مؤثر بود که وقتی دارث سیدیوس به انجام کار نیاز داشت، به یک تفنگدار اثبات شده روی آورد. در یک مورد، Bane با موفقیت به معبد جدای، یکی از محافظت‌شده‌ترین مکان‌های کهکشان، نفوذ کرد.

اخیراً این شخصیت شرور در فیلم The Book of Boba Fett (2021) وارد شد، جایی که طرفداران آنتاگونیست با پوست آبی، چشم قرمز و بی دماغ گونه Duros را دیدند. این مجموعه داستان‌های بیشتری را بین بن و بوبا فت (Temuera Morrison) ارائه می‌کند و نشان می‌دهد که Bane هر آنچه را که در مورد شکار جایزه می‌دانست به بوبا آموخت. بوبا در حماسه‌ای گسترده از معلمان و دانش‌آموزان، شهرت خود را مدیون شکارچی فضل افسانه‌ای Cad Bane می‌داند.

General Grievous

ژنرال گریووس (متیو وود) فرمانروای مخوف ارتش دروید جدایی‌طلبان در طول جنگ‌های کلون بود که اولین بار در جنگ ستارگان: انتقام سیث (۲۰۰۳) ظاهر شد. سایبورگ کالیش از سرفه ها و غرغره های بدن سایبرنتیک خود دستوراتش را بیان می کند. گریووس که به‌خاطر تاکتیک‌های نظامی تهاجمی‌اش شناخته می‌شود، از بدو تولد و مدت‌ها قبل از اینکه بدنش خرد شود، یک جنگجو بود. سفینه گریووس که چشمان سیث لردها را جلب کرد، خراب شد، سقوط کرد و او را با تنها اندام حیاتی، مغز و چشم‌های باقی‌مانده‌اش در معرض یک زندگی عذاب‌آور قرار داد.

با آموختن از استادش کنت دوکو (کریستوفر لی)، خونخواهی گریووس خاموش نشدنی بود. او در زیر کت سنگر خود غنائم خود را حمل می کرد، شمشیرهای نوری که از جدای که او کشته بود گرفته بود. گریووس با استفاده از آنها برای خود، از بدن سایبورگ خود برای نشان دادن چندین بازو استفاده می کند، و یکی از معدود جنگجویان در کهکشان است که چهار شمشیر را به طور همزمان به کار می گیرد.

Predator

“تو یک عوضی زشت هستی…” با برداشتن ماسک براق، یک موجود بیگانه انسان نما ترسناک را نشان می دهد که مجهز به پنجه های میخ دار و دندان های تیز است، و هیچ بینی دیده نمی شود! این شکارچیان غنائم که عضوی از گونه یاوتجا هستند، و به دنبال مهیب ترین طعمه می گردند. دعا کنید یکی از قربانیان پوست کنده آنها و به عنوان یک غنائم روی دیوار نصب نشود.

این شکارچی ماهر با قدرت له کردن جمجمه ها، چابکی پرش از میان درختان، و قدرت شکار برای ردیابی هر طعمه همراه با دید حرارتی خود، برای اولین بار در فیلم بازکن، Predator (1987) ظاهر شد. به‌منظور تقابل فیزیکی با بازیگرانی مانند آرنولد شوارتزنگر، هنرپیشه بدنسازی، اولین Predator توسط کوین پیتر هال ۷’۲ اجرا شد. این شکارچی ماهر به دلیل فناوری پنهان‌سازی در بیشتر قسمت‌های فیلم پنهان شده است، با یا بدون فناوری خود، تهدیدی شریر است. تقریباً کل تیم سربازان سرسخت نبرد را از بین می برد.

Red Skull

جمجمه قرمز یا یوهان اشمیت، اولین رئیس HYDRA در طول جنگ جهانی دوم بود و شهوت او برای قدرت از دیکتاتورها پیشی گرفت. اشمیت که شیفته اساطیر و آثار باستانی بود، به دنبال Tesseract بود و با هوشی نابغه، آن را به سلاح های جنگی پیشرفته تبدیل کرد، همانطور که در Captain America: The First Avenger (2011) دیده می شود.

اشمیت در تلاش برای ارتقای خود به موجودی برتر، از یک نسخه فرار از سرم فوق سرباز استفاده کرد که منجر به تغییر شکل او به جمجمه سرخ شد. همراه با افزایش قدرت، سرعت، استقامت و هوش بالا، تلاش اشمیت برای قدرت حتی شیطانی تر شد که جاه طلبی او منجر به تبعید او به قلمرو روح شد.

Davy Jones

کاپیتان Flying Dutchman، فرمانروای هفت دریا، دیوی جونز (بیل نای)، یکی از بیرحم ترین و قدرتمندترین دزدان دریایی بود که در دریاها حرکت کرد. هر کسی که به دست جانور دریایی او، کراکن بیفتد، به طور کامل بلعیده می‌شود و به دیوی جونز لاکِر فرستاده می‌شود، زمینی بایر که قربانیان آن در برزخ دیوانه می‌شوند. جونز با ایجاد ترس در دل شجاع ترین ملوانان، حتی خدمه خود، رشد می کند.

شرور بزرگ که در قسمت دوم مجموعه دزدان دریایی کارائیب، Dead Man’s Chest (2006) معرفی شد، به خوبی توسط Nighy همراه با VFX چشمگیر به تصویر کشیده شد تا ظاهر نمادین خود را به او ببخشد. ریش دزدان دریایی با الهام از اختاپوس، به جای آن به عنوان شاخک گنجانده شده است، که هر کدام با ذهن خود به اطراف می پیچند. این فیلم شخصیت شرور را در برابر کاپیتان جک اسپارو (جانی دپ) در مسابقه ای برای یافتن قلب تپنده دیوی جونز قرار می دهد.

Vecna

Stranger Things (2016) با غوغا بازگشت، عمیق تر در داستان دنیای وارونه فرو رفت و شرور جدیدی را معرفی کرد. در فصل ۴، بچه‌های هاوکینز شروع به تحقیق در مورد یک سری قتل‌های غیرقابل توضیح می‌کنند که در نتیجه با دشمن جدیدی که به نام Vecna دامن می‌زند، روبه‌رو می‌شوند. Vecna نامی که از آخرین جستجوی Dungeons and Dragons الهام گرفته شده است، Vecna به عنوان یک چهره لزج و عجیب از کابوس های شما بیرون می آید.

شخصیت Vecna که توسط جیمی کمپبل بوئر به تصویر کشیده شده است، تنها با یک پل کم عمق و سوراخ های بینی آشکار، الهام گرفته از تصاویر ترسناک Swamp Thing است. شرور بزرگ ثابت می کند که یک شرور باورنکردنی است، با توجه به صبوری که دارد، سال ها رشته ها را از سایه ها بیرون می کشد و سرانجام دست خود را در رویدادهایی که چهار فصل از Stranger Things را در بر می گیرد، آشکار می کند.

Voldemort

مجموعه هری پاتر در سرتاسر جهان به خوبی شناخته شده است و همه “کسی که نباید نامش برده شود” را می شناسند. دشمن سرسخت شخصیت اصلی، شخصیت زهرآلود ولدمورت (رالف فاینس) زمانی که او را به شکلی با ویژگی‌های مار مانند بازمی‌گردانند، از نظر فیزیکی درک می‌شود. مانند خانه اسلایترین که در آن پیروان خود را پیدا می کند، شرور بدون بینی معمولی، صاف شده و تنها با شکاف هایی برای سوراخ های بینی، بازمی گردد، زیرا او حتی بیشتر از انسانیت خود دور می شود.

شرور ارعاب آور سریع برای مقابله با نفرین کشتار، هیچ تردیدی در سرکوب مخالفان و درهم شکستن روح دشمنانش زیر پاهای برهنه رنگ پریده خود ندارد. ولدمورت، قدرتمندترین لرد تاریکی که تا به حال بر دنیای جادوگران ظاهر شده است، تنها مرگ را در پی خود باقی می گذارد، زیرا او در تلاش شرورانه خود برای جاودانگی است.