آن را دوست داشته باشید یا از آنها متنفر باشید، هیچ طرفدار فیلم نمی تواند انکار کند که روزهای بارانی زمان مناسبی برای آرامش، نشستن و تماشای یک فیلم مورد علاقه است.

از ماجراجویی در دریاهای آزاد گرفته تا داستان های فانتزی عالی، یک روز بارانی بهترین زمان برای استراحت و لذت بردن از جادوی داستان گویی سینمایی است.

۱۰ چیزی که درباره ی تو متنفرم

یک کمدی رمانتیک کلاسیک دهه ۹۰، ۱۰ چیزی که از تو متنفرم یکی از اصلی‌ترین فیلم‌های نوجوانانه است. این فیلم با بازی جولی استایلز و هیث لجر، باعث شد نسلی از طرفداران عاشق ستاره های آینده سینما شوند.

این فیلم فوق‌العاده جذاب است و با جلوه‌ای شبیه به Mean Girls، پر از نقل قول‌ها و شخصیت‌های به یاد ماندنی، به سنگ محک فرهنگی تبدیل شد. پایان خوش و طنز ۱۰ چیزی که از شما متنفرم را برای یک روز بارانی جلوی تلویزیون عالی می کند.

Up

استودیوی انیمیشن پیکسار فهرست بلندبالایی از فیلم‌های احساسی و صمیمانه دارد که برای تکان دادن مخاطبان در هر سنی ساخته شده‌اند و Up نیز از این قاعده مستثنی نیست. از زمان اکران در سال ۲۰۰۹، این فیلم در میان مخاطبان زیادی از طرفداران انیمیشن و فیلم و همچنین تماشاگران معمولی فیلم طنین انداز شده است.

داستان ماجراجویی سر به فلک کشیده بین یک مرد مسن و یک پسر جوان به فروش کلان ۷۳۵ میلیون دلاری در باکس آفیس جهانی دست یافت و آن را به یکی از موفق ترین فیلم های پیکسار تبدیل کرد. مضامین قوی و موسیقی زیبای مایکل جیاکینو باعث شد این قطعه انیمیشن قوی تر شود و یک ساعت سرگرم کننده باشد.

The Breakfast Club

تعداد بسیار کمی از فیلم‌ها رویکردی صادقانه به پارادایم‌های دبیرستان مثل The Breakfast Club دارند. The Breakfast Club به دنبال گروهی از دبیرستانی‌هایی که ظاهراً متفاوت هستند در مدت زمانی که با هم در بازداشت گذرانده‌اند، نشان می‌دهد که شخصیت‌های مختلف چقدر شبیه هم هستند.

با بازیگران فوق‌العاده‌ای که شخصیت‌های بسیار به یاد ماندنی را بازی می‌کنند، این فیلم هنوز هم پس از گذشت نزدیک به چهل سال، به دلیل قابل‌تغییر بودن آن در مورد مبارزات سال‌های نوجوانی، با مخاطبان طنین‌انداز می‌شود. در یک روز بارانی، The Breakfast Club می تواند چشم اندازهای روشنگری را به بیننده خود ارائه دهد.

The Shrek Series

شرک یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های نسل خود است که از شخصیت‌های بزرگ با صداپیشگی خنده‌دار، به غیر از موسیقی متن بسیار خاطره‌انگیزش دارد. افزایش استفاده از اینترنت احتمالاً نقش مهمی در محبوبیت فیلم داشته است، زیرا شرک یکی از محبوب ترین شخصیت های “میم” در فیلم ها است.

اما جدای از فرهنگ Meme پیرامون آن، فیلم‌های شرک همچنان به تنهایی بسیار لذت‌بخش هستند، زیرا داستان‌های فانتزی و ماجرایی را روایت می‌کنند. برای یک روز بارانی پر انرژی در داخل خانه پر از خنده، شرک بهترین راه است.

مجموعه دزدان دریایی کارائیب

جک اسپارو یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های قرن تاکنون بوده است، با بازی ستاره سینمای جانی دپ به فیلم‌های ماجراجویانه‌ای زندگی خاصی بخشیده است. از پارک‌های تفریحی گرفته تا دنباله‌های متعدد، مجموعه دزدان دریایی کارائیب به سرعت گسترش یافت و در مجموع بیش از ۴.۵ میلیارد فروش در گیشه به دست آورد.

دنیای دزدان دریایی فانتزی حس اکتشاف را به هر طرفدار می‌دهد که در یک روز دلخراش، سروتونین مورد نیاز خود را افزایش دهد. موسیقی هانس زیمر به تنهایی می‌تواند رگبار روحیه‌ای را به ارمغان بیاورد که آن را به جریانی ایده‌آل برای فیلم تبدیل می‌کند.

Finding Nemo

در حالی که فیلم‌های دزدان دریایی مخاطبان خود را به دریا می‌برند، Finding Nemo آنها را به اعماق اقیانوس می‌آورد تا با گروه رنگارنگ ساکنانش ملاقات کند. مانند بسیاری از فیلم‌های پیکسار، Finding Nemo پیام احساسی خود را با یک ماجراجویی سرگرم‌کننده و کمی طنز متعادل می‌کند.

فیلم‌های استودیوهای پیکسار تقریباً همیشه خلاقیت بالایی داشته‌اند و کیفیتی استثنایی به انیمیشن‌های خود می‌آورند. داستان یک ماهی پدر که به دنبال پسرش می گردد با مخاطبان در هر سنی ارتباط برقرار می کند و آن را برای یک روز آرام در خانه مناسب می کند.

سه گانه بازگشت به آینده

بازگشت به آینده فقط یک سه گانه علمی تخیلی کلاسیک نیست، بلکه یکی از خنده دارترین فیلم های دهه ۸۰ است. از مارتی مک فلای تا داک براون، تا بیف تانن، فیلم‌های بازگشت به آینده برخی از سرگرم‌کننده‌ترین تجربه‌های ماجراجویی عاشقانه را در تمام سینما ارائه می‌کنند، سفر از شهر کوچک کالیفرنیا، به آینده، به غرب وحشی.

دهه ۸۰ تعداد زیادی فیلم پرفروش کلاسیک دارد که تماشای بسیاری از آنها در یک روز بارانی لذت بخش خواهد بود، اما بازگشت به آینده حس آرامش خانوادگی خاصی دارد. برای یک روز خنده و رضایت، سه گانه علمی تخیلی حماسی همیشه یک گزینه خوب است.

سری پارک ژوراسیک

استیون اسپیلبرگ با فرانچایز پارک ژوراسیک بار دیگر دنیای فیلم را گسترش داد. بلاک باستر کلاسیک دهه ۹۰ دایناسورها را به گونه ای به پرده بزرگ آورد که هیچ کس پیش از این تصورش را نمی کرد، و فرانچایز پارک ژوراسیک هنوز هم آن را در گیشه می کشد.

برخی از بهترین لحظات فیلم در واقع در باران سیل آسا اتفاق می‌افتند و بیش از سایر گزینه‌ها به مخاطب یادآوری می‌کنند که چقدر خوش شانس هستند که در درون خود امن هستند و مجبور نیستند با یک تیرانوزاروس مبارزه کنند. پارک ژوراسیک نیز یکی از بهترین فیلم های جف گلدبلوم است.

The Goonies

با رسیدن محبوبیت فصل چهارم Stranger Things به اوج جدیدی، فیلم‌هایی که الهام‌بخش آن بودند در ذهن مخاطبان قرار گرفته است. در میان بسیاری از ارجاعات فرهنگ پاپ در Stranger Things، اشاره به The Goonies، داستان کلاسیک ماجراجویی دوران کودکی است.

The Goonies یک فیلم کلاسیک و معیار نوستالژی دوران کودکی برای بسیاری از دوستداران فیلم، فیلمی عالی برای یک روز در داخل خانه است، همانطور که برای بسیاری از بینندگان، این احساس را می‌کند که گویی در حال ماجراجویی با شخصیت‌ها هستند. برای یک روز سرد و بارانی، The Goonies تمام احساسات مناسب را تحریک می کند.

سری هری پاتر

از میان تمام دنیاهای تخیلی سینما، تعداد کمی از آنها قدرت این را دارند که مخاطبان خود را به دنیایی جادویی و الهام بخش مانند مجموعه هری پاتر ببرند. پدیده فرهنگی آنقدر عظیم و نمادین است که برای اکثر دوستداران فیلم، دروازه ای به دوران کودکی و آغاز عشق آنها به جادوی فیلم است.

تطابق با سطح آرامشی که یک فیلم هری پاتر می تواند ایجاد کند دشوار است، به خصوص به دلیل طیف وسیعی از احساسات که فیلم های مختلف می توانند ارائه دهند. از لذت جوانی چند فیلم اول تا درام حماسی قسمت های پایانی، فیلم های هری پاتر می توانند هر نیازی را در یک روز بارانی برآورده کنند.