برد پیت در طول دوران حرفه‌ای خود که به سال ۱۹۸۷ در نقش رندی در تلویزیون دالاس بازمی‌گردد، پیوسته اجراهای تحسین‌شده‌ای ارائه کرده است. او با مجموعه ای از نقش های موفق با افسانه های پاییز و مصاحبه با خون آشام در سال ۱۹۹۴ و سپس Se7en و ۱۲ میمون در سال ۱۹۹۵ به ستاره شدن رسید. حضور بعدی او روی پرده، همکاری با ساندرا بولاک و دانیل رادکلیف در شهر گمشده D برای اوایل سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است.

او اخیراً به‌عنوان تهیه‌کننده برای فیلم و تلویزیون انعطاف‌پذیری خود را با فیلم زندگی‌نامه‌ای Vice در سال ۲۰۱۸ در مورد ریچارد چنی معاون رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و نمایش بازی Lego Masters در سال ۲۰۲۰ نشان داد. علاوه بر این، او استعدادهای خود را در درام فضایی Ad Astra در سال ۲۰۱۹ ادغام کرد. توانمندی او شهرت گسترده ای را به همراه داشته است، آخرین مورد برای دریافت جایزه اسکار بازیگر نقش مکمل برای فیلم روزی روزگاری در هالیوود در سال ۲۰۱۹.

Troy (2004)

برگرفته از شعر حماسی هومر به نام ایلیاد، تصویر ولفگانگ پترسن از داستان هلن تروا از اساطیر یونانی، پیت را در نقش آشیل جنگجوی افسانه‌ای نشان می‌دهد که مبارزات خود را برای فتح شهر غیرقابل نفوذ در طول جنگ تروا بازگو می‌کند.

Interview With The Vampire: The Vampire Chronicles (1994)

بر اساس رمان پرفروش آن رایس فقید، مصاحبه با یک خون آشام پیت را در نقش لوئیس دو پونت دو لاک، یک فرد اجتماعی نیواورلئان می یابد که جستجوی خود برای دیگر موجودات شب را برای یک روزنامه نگار کنجکاو (کریستین اسلیتر) بازگو می کند.

این تریلر ترسناک نئو نوآر با همبازی تام کروز و کریستن دانست جوان، تمام جنبه های خون آشام از تشنگی برای خون گرفته تا نیاز به اجتناب از نور را بررسی می کند.

Legends Of The Fall (1994)

از جنگ جهانی اول تا ممنوعیت، سه برادر به نام لودلو در اوایل قرن بیستم مونتانا عاشق سوزانا (جولیا اورموند) می شوند.

ملودرام دارای بار احساسی، تریستان پیت را دنبال می کند که او در بحران های عشق و ایمان می گذرد. این فیلم با نقدهای تحسین برانگیز برای بازی او، دروازه‌های پیت را برای نقش‌های اصلی آینده باز کرد.

Moneyball (2011)

پیت برای بازی در مانیبال، فیلم ورزشی بر اساس داستانی واقعی، نامزد اسکار شد. پیت نقش بیلی بین، مدیر تیم بیسبال اوکلند اتلتیک را بازی می کند که روش جدیدی برای استفاده از ریاضیات برای ساختن یک تیم برنده کشف می کند که می تواند با تیم های ثروتمندتر رقابت کند.

حتی اگر موضوع بیسبال و ریاضی برای بسیاری از مردم جذاب به نظر نرسد، مانی بال یک داستان ورزشی سرگرم کننده و جذاب است.

۱۲ Monkeys (۱۹۹۵)

در این ترکیب از تعلیق هیچکاکی و داستان علمی تخیلی سفر در زمان، پیت جفری گوینز را به تصویر می‌کشد، مردی که مظنون به راه انداختن طاعونی بود که جمعیت زمین را به عنوان رهبر ارتش اسرارآمیز ۱۲ میمون از بین برد.

پیت برای بازی خود موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب و اولین نامزدی اسکار خود شد و موقعیت خود را به عنوان یک ستاره برتر هالیوود تثبیت کرد.

Once Upon A Time…In Hollywood  (۲۰۱۹)

در این فیلم از کوئنتین تارانتینو، پیت یک بدلکار به نام کلیف بوث است که در تینسلتاون دهه ۱۹۶۰ کار می کند و با اعضای خانواده چارلز منسون روبرو می شود.

در تقابل پولدار-فقیر، ریک دالتون (لئوناردو دی کاپریو) بازیگری است که دوران حرفه‌ای او به پایان رسیده است، اما هنوز از مزایای حاشیه‌ای سلبریتی بهره می‌برد در حالی که بوث فقیر باقی می‌ماند و آن را کم‌کم می‌پذیرد. نوستالژی جنبش ضدفرهنگ به بینندگان جوان نگاهی اجمالی به دنیایی می دهد که والدین و پدربزرگ و مادربزرگشان در آن زندگی کرده اند. پیت برای بازی خود جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد.

Ocean’s Eleven  (۲۰۰۱)

پیت و جورج کلونی با ۹ تبهکار و کلاهبردار دیگر توطئه می کنند تا دزدی نهایی را با دستمزد بالقوه ۱۵۰ میلیون دلار مهندسی کنند.

Ocean’s Eleven با ساخت مجدد فیلم Rat Pack از دهه ۱۹۶۰، بازسازی نادری است که بهتر از نسخه اصلی است. دسیسه داستان از گروهی از راهزنان گرفته شده است که یک غول کازینوی کلاهبردار (اندی گارسیا) را هدف قرار می دهند و هدف خود را در پشت صحنه انجام می دهند. گروه بازیگران این فیلم شامل کمدین های فقید برنی مک و کارل رینر بودند.

True Romance (1993)

پیت مدت ها قبل از همکاری با کوئنتین تارانتینو در فیلم های حرامزاده های لعنتی و روزی روزگاری در هالیوود، نقش کوچکی در رمان عاشقانه واقعی نوشته تارانتینو ایفا کرد. این فیلم درباره دو عاشق است که پس از سرقت تصادفی یک چمدان مواد مخدر، خود را محاصره شده توسط گانگسترها میبینند.

پیت نقش کوچک اما خنده‌داری را به عنوان یک هم اتاقی دارد که دور هم می‌نشیند و هیچ کاری انجام نمی‌دهد و هرج و مرج پیش می‌آید. این فیلم شامل دیالوگ های متمایز تارانتینو و خشونت وحشیانه است که به طرز شگفت انگیزی توسط کارگردان تونی اسکات ثبت شده است. همچنین یک بازیگر بسیار تاثیرگذار با بازی های بسیار برجسته است.

The Assassination Of Jesse James By The Coward Robert Ford (2007)

پیت نقش یاغی افسانه ای جسی جیمز را در یک وسترن بر عهده گرفت که افسانه این مرد را به روش های جالبی از بین برد. ترور جسی جیمز توسط رابرت فورد بزدل بر روی مرد جوانی تمرکز دارد که جزئی از باند جیمز شد تا در نهایت او را بکشد.

این فیلم از نظر ظاهری فیلمسازی بسیار زیباست و به داستان کیفیتی شگفت انگیز داده شده است. کیسی افلک در نقش فورد عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد و پیت به عنوان نماد تاریخ آمریکا عالی است.

Snatch (2000)

در این کمدی گروه بریتانیایی، پیت میکی است، یک مسافر ایرلندی نامنسجم، که گرفتار شبکه ای از فریب و خشونت است که شامل الماسی است که توسط چندین جنایتکار تعقیب می شود.

احمقانه بودن طرح، همراه با دیالوگ های واضح گای ریچی، نویسنده و کارگردان است. بازیگران به اندازه شخصیت هایش تصادفی هستند و جیسون استاتهام و بنیسیو دل تورو همبازی هستند.

Thelma & Louise (1991)

پس از سال‌ها حضور در پروژه‌های کوچک‌تر، پیت نقش مهم خود را در فیلم سفر جاده‌ای ریدلی اسکات، تلما و لوئیس پیدا کرد. در این فیلم سوزان ساراندون و جینا دیویس به عنوان بهترین دوستانی که پس از کشتن مردی در دفاع از خود فرار می کنند، بازی می کنند. پیت نقش یک دزد جوان را بازی می کند که زنان در سفر با او آشنا می شوند.

۱۲ Years A Slave (2013)

پیت به عنوان تهیه کننده درام دوره دلخراش ۱۲ سال بردگی، برنده اسکار بهترین فیلم شد. با این حال او نقش کوچکی هم در فیلم دارد. داستان واقعی سولومون نورتروپ، مردی آزاد است که ربوده شد و به بردگی فروخته شد. پیت نقش یک نجار کانادایی را بازی می کند که سولومون را در سال های اسارت ملاقات می کند.

این فیلم نگاهی وحشیانه و تزلزل ناپذیر به وحشت هایی است که این مرد و بسیاری دیگر از سر گذرانده اند. همچنین بازیگران باورنکردنی از جمله چیوتل اجیوفور، مایکل فاسبندر و لوپیتا نیونگو در نقشی برنده اسکار حضور دارند.

Se7en (1995)

پیت در کنار مورگان فریمن در این فیلم هیجان‌انگیز موش و گربه‌ای بازی کرد که در آن مجموعه‌ای از قتل‌ها با مضمون مذهبی بر اساس هفت گناه مرگبار: پرخوری، طمع، تنبلی، شهوت، غرور، حسادت و خشم بررسی می‌شود.

شیمی روی صفحه نمایش پیت با فریمن انگیزه های شخصیتی آنها را آشکار کرد. این فیلم بیشتر روانی است تا یک رویه پلیسی که مخاطب را تا پایان به چالش می کشد.

Fight Club (1999)

ادوارد نورتون یک کارمند اداری با بی خوابی شدید است تا اینکه با تایلر دردن، آنارشیستی که «راوی» نورتون آرزوی تبدیل شدن به آن را دارد، برخورد می کند. آنها با هم باشگاه مشت زنی را تشکیل می دهند.

بسیاری از طرفداران آن را یکی از بهترین فیلم های تاریخ می دانند.

Inglorious Basterds (2009)

در اینجا، ستوان براد پیت، آلدو رین، یک جوخه مرگ آمریکایی تماما یهودی را در جستجوی «پوست سر نازی ها» علیه سرهنگ کریستوف والتز، هانس لاندا، و در نتیجه، کل رهبری نازی ها رهبری می کند.

موضوعی که در فیلم های کوئنتین تارانتینو تکرار می شود، انتقام است، با این تفاوت که این یک موضوع فانتزی است.طرح فیلم با استفاده از صحنه‌های طولانی و مداوم که یادآور فیلم‌سازی قدیمی هالیوود است، تاریخ را برای جلوه‌های دراماتیک دوباره ابداع می‌کند و در عین حال تماشاگران را با نمادگرایی در قالب لاندا، تجسم نازیسم، آموزش می‌دهد. والتز برای بازی خود جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد.