کاراکترهای شروری در مارول موجود هستند که توانایی‌ غلبه بر تانوس را دارند. این تایتان دیوانه با بازی جاش برولین، چالش‌برانگیزترین دشمن انتقام‌جویان است که این قهرمانان تاکنون با آن جنگیده‌اند.

لوکی (تام هیدلستون)، اولترون (جیمز اسپیدر)، رونان جنایتکار (لی پیس) و خیلی از نفرات دیگر، مطمئنا دشمنانی قوی بوده‌اند اما خطرات آن‌ها در مقایسه با خطرات تانوس (چه با سنگ ابدیت و چه بدون آن) کم‌رنگ‌تر است.

تانوس که یکی از قوی‌ترین موجودات در کل جهان است، هالک (مارک روفالو) را در نبردی نزدیک شکست داد و هم‌چنین قادر است با انبوهی از ابرقهرمانان روبرو شود. حتی دکتر استرنج (بندیکت کامبربچ) نیز نتوانست او را در یک مبارزه تک به تک شکست دهد و مجبور شد برای مهار او در فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت به قهرمانان دیگر تکیه کند. تانوس به هدف خود رسید و دستکش ابدیت را به دست آورد و با حذف نیمی از جهان، جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین شرور دنیای سینمایی مارول تصویب کرد. یک فیلم دیگر (و کل ارتش ابرقهرمانان) نیاز بود تا تانوس سرانجام برای همیشه شکست بخورد.

انتقام‌جویان، خطر تانوس را پشت سر گذاشته‌اند اما تهدیدهای بیشتری در قسمت‌های بعدی مارول ایجاد می‌شود. با این حال، بسیاری از تهدیدها مانند بارون زمو (دنیل برول) و تسک‌مستر، در مقایسه با وقایع فیلم‌های جنگ ابدیت و بازی پایانی، ضعیف‌تر هستند. مارول هم‌چنین ماندارین (تونی لئونگ) را در شانگ‌چی و افسانه ده حلقه معرفی خواهد کرد که یک شرور فوق‌العاده قدرتمند در کمیک‌‌های مارول است اما هر چقدر هم که تهدید‌آمیز باشد، نمی‌تواند با تانوس رقابت کند. گفته می‌شود تعدادی شخصیت قرار است در آینده‌ای نزدیک ظاهر شوند که نسبت به تانوس برتری دارند.

۱. سلستیال‌ها (The Celestials)

سلستیال‌ها

اگر مارول تغییراتی در دیویانت‌ها ایجاد نکند، این دشمنان اجدادی جاودانگان حتی به اندازه تانوس هم خطرناک نیستند اما سازندگان جاودانگان داستانی کاملا متفاوت دارند. سلستیال‌ها نژادی از موجودات کیهانی و شبیه خدا هستند که قادرند کل سیارات و تمدن‌ها را از بین ببرند. جای تعجب نیست که با توجه به این واقعیت که آن‌ها جاودانگان را ایجاد کرده اند، حتی بیشتر از تانوس برای دنیای سینمایی مارول خطرناک هستند.

جاودانگان می‌توانستند تانوس را بدون کمک انتقام‌جویان شکست دهند اما توان همه آن‌ها با قدرت سلستیال‌ها برابر نیست. به همین دلیل است که جاودانگان مجبور هستند به خواسته‌های آن‌ها احترام بگذارند و از عصبانی کردنشان خودداری کنند. اگر جاودانگان در فیلم آینده مارول به مصاف سلستیال‌ها بروند، کره زمین در معرض خطری جدی قرار خواهد گرفت.

۲. کنگ فاتح (Kang the Conqueror)

کنگ فاتح

مسلما کنگ فاتح با بازی جاناتان میجرز از قدرت اولیه تانوس برخوردار نیست اما هوش و زرادخانه سلاح‌هایش، او را به سطح این تایتان دیوانه می‌رساند. توانایی او برای رفتن به هر نقطه از جریان زمانی این امکان را به کنگ می‌دهد که مارول را به گونه‌ای تهدید کند که تانوس تا حالا نتوانسته است. کنگ می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به زمان بندی‌های مختلف در چندجهانی وارد کند که انواع فجایع جهانی را به دنبال دارد.

هنگامی که مارول در قسمت پایانی سریال لوکی، او را به عنوان شرور پنهان سریال معرفی کرد، به نوعی از پتانسیل کنگ رونمایی شد. با بررسی سابقه او مشخص شد که این بنیان‌گذار مرموز سازمان واریانس زمان، در واقع یکی از نسخه‌های بی‌شمار کنگ فاتح است. مانند داستان کمیک‌ها، او مردی متعلق به قرن ۳۱ بود که راهی برای سفر در زمان کشف کرد. به دلیل سفر مداوم او در زمان، تعداد بی‌شماری از نسخه‌های کنگ وجود دارد که جدول زمانی را تهدید می‌کنند.

به گفته وی، مرگ او همه نسخه ‌ها را آزاد می‌کند که منجر به یک جنگ گسترده چندجانبه می‌شود. از آن‌جایی که سیلوی او را در آخرین قسمت فصل ۱ کشت، آینده‌ای که او به آن‌ها هشدار داده است، شاید در فاز ۴ محقق شود. با توجه به اظهارنظرات وی در مورد توانایی بالایش در ایجاد مشکل، به نظر می‌رسد ظاهرا کنگ، مظنون اصلی ایجاد جنون در فیلم دکتر استرنج ۲ است. لوکی با دیدن مجسمه کنگ با یک لباس خاص در مقر سازمان واریانس زمان، متوجه شد که او توانایی‌های شومی دارد. به دلیل سفر در زمان، لوکی فرصتی نداشت که او را از رسیدن به قدرت باز دارد.

۳. گالاکتوس (Galactus)

گالاکتوس

دقیقاً مشخص نیست که مارول چه زمانی از  گالاکتوس در دنیای سینمایی خود استفاده کند اما به نظر می‌رسد که او بالاخره وارد این دنیای عظیم خواهد شد. گالاکتوس به عنوان موجودی ابدی و کیهانی که از سیارات تغذیه می‌کند، یکی از قوی‌ترین نیروهای دنیای مارول است. حتی تانوس نیز در مواردی خاص او را به عنوان یک تهدید بالقوه محسوب می‌کند. قهرمانانی مانند ثور و هالک معمولا از نظر قدرت بدنی از تانوس ضعیف‌تر هستند اما حداقل به اندازه کافی قوی هستند تا به عنوان چالشی برای او تلقی شوند.

با این حال، از نظر گالاکتوس، این دو نفر مانند کک‌هایی هستند که می‌تواند با یک حرکت دست آن‌ها را از بین ببرد. به همین دلیل است که گالاکتوس به محض پیوستن به دنیای سینمایی مارول، شانس این را دارد که تانوس را تحت‌الشعاع قرار دهد، چه در فیلم چهار شگفت‌انگیز و چه در فیلم دیگری از مارول. با الهام ‌گیری مارول از دنیای کمیک‌‌ها در حال حاضر، شانس حضور گالاکتوس نیز در سینما افزایش پیدا کرده است.

۴. مایکل کورواک (Michael Korvac)

مایکل کورواک

یکی از بزرگ‌ترین نبردهای انتقام‌جویان در اواخر دهه ۷۰ میلادی رخ داد و آن‌ها علیه مایکل کورواک، مردی که به طور مخفیانه مقداری از قدرت گالاکتوس را ربوده بود، جنگیدند. کورواک قدرت کیهانی و توانایی‌های چشم‌گیری دارد. بر خلاف دیگر شروران، کورواک نمی‌خواست که بر جهان تسلط داشته باشد. چیزی که او واقعا می‌خواست این بود که جهان را به جای بدتری تبدیل‌ کند و طبیعتا انتقام‌جویان مانع او شدند. آن‌چه در طول مبارزه آن‌ها رخ داد، یک رویارویی آشفته و پر از استرس بود. اگرچه انتقام‌جویان تقریبا از حضور تمام اعضای خود بهره می‌بردند اما راهی برای شکست دادن کورواک پیدا نکردند. فرقی نمی‌کرد که چه کسانی بودند. ثور، ویژن، مرد شگفت‌انگیز، کارول دانورز، هرکول، مرد آهنی و نگهبانان کهکشان، همه در کنار یک‌دیگر سعی کردند تا او را شکست دهند.

موردی که او را ترسناک جلوه می‌داد این بود که او در مبارزه بسیار بی‌رحم و حرفه‌ای بود. کورواک می‌تواند هر شخصیت را با یک ضربه بکشد و سپس به سراغ نفر بعدی برود. تنها دلیلی که کورواک به خواسته‌اش نرسید، نبود قدرت و نیرو نبود، بلکه او ایمان خود را نسبت به رویایش از دست داد و خودش را کشت. بر اساس شایعات، کورواک شاید دشمن کارول دانورز (بری لارسون) در کاپیتان مارول ۲ باشد. اگرچه کارول این قدرت را داشت که تانوس را به عقب براند اما قدرت او برای پیروزی در یک مبارزه عادلانه بر شخصی مانند کورواک کافی نخواهد بود.

۵. دورمامو (Dormammu)

دورمامو

یکی از اشرار دنیای سینمایی مارول که از تانوس قوی‌تر به نظر می‌رسد، دورمامو است که می‌تواند به عنوان یک ضدقهرمان در فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی حضور داشته باشد. این ارباب قلمرو تاریکی، در دنیای خودش تقریبا شکست‌ناپذیر است. هنگامی که دکتر استرنج در قلمرو تاریکی با او روبرو شد، کاملا مشخص بود که دورمامو تا چه اندازه قوی است. استرنج بارها و بارها مرد و تلاشی برای مبارزه نکرد، در حالی که او حداقل می‌توانست خود را به صورت موقت در برابر تانوس در جنگ ابدیت زنده نگه دارد. طلسم حلقه زمان تنها مزیت استرنج نسبت به تانوس بود. اگر دورمامو راهی برای فسخ قراردادش با استرنج پیدا کند (درست مانند کمیک‌ها)، می‌تواند به دکتر استرنج ۲ برگردد و برنامه خود را برای تصرف زمین از سر بگیرد.

۶. انیهیلوس (Annihilus)

انیهیلوس

شرور دیگری که می‌تواند از تانوس قدرتمندتر باشد، موجود بیگانه بد و شخصیت منفی کاپیتان مارول ۲ است. او شخصیت اصلی یکی از مجموعه کمیک‌های مارول به نام نابودی است. در کمیک‌ها، این هیولا به عنوان یک زندانی منطقه منفی حضور دارد که تلاش‌های او برای فرار، در مواردی متعدد توسط بزرگ‌ترین دشمنان او یعنی چهار شگفت‌انگیز خنثی می‌شود. هنگامی که سرانجام منطقه فانتوم را ترک نمود و موج نابودی خود را راه اندازی کرد، به واسطه ناوگان مورد استفاده‌اش، سطح تهدید انیهیلوس برای جهان، ده برابر شد. در این مدت، تانوس به عنوان یکی از متحدان او در نبرد حضور داشت که همین موضوع نشان از میزان قدرت انیهیلوس دارد. به طور معمول، تانوس تهدید اصلی داستان‌های مارول است اما اگر انیهیلوس وارد دنیای سینمایی مارول شود، تانوس در اولویت دوم قرار می‌گیرد.

منبع: Screenrant

منبع