در اپیزود آخر لوکی، کنگ فاتح (جاناتان میجرز) معرفی و کشته شد اما این شخصیت شرور سریال ممکن است واقعا در جهان سینمایی مارول نمرده باشد.

هشدار: در ادامه متن، احتمال لو رفتن داستان سریال لوکی وجود دارد

کل فصل اول سریال لوکی در مورد تلاش برای ملاقات با مسئولان سازمان واریانس زمانی بود. لوکی (تام هیدلستون) و سیلوی (سوفیا دی‌ مارتینو) فهمیدند که نگهبانان زمان، در واقع، شبه انسان هستند و آن‌ها و بینندگان متعجب شدند که پس چه کسی پشت این سازمان است‌. در پایان فصل، پاسخ آن مشخص شد و آن شخص کسی نبود جز یکی از نسخه‌های کنگ فاتح.

معرفی کنگ، لحظه‌ای بزرگ برای آینده مارول است. جاناتان میجرز تأیید کرده که به‌عنوان کنگ در فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک باز خواهد گشت. سیلوی، کنگ را به خاطر تأثیرش در از بین بردن زندگی خود کشت، زیرا کنگ کسی بود که سازمان واریانس زمانی را ایجاد کرد و بر جریان جدول زمانی مقدس نظارت داشت. کنگ به سیلوی هشدار داد که کشتن او ممکن است به نفع سیلوی یا چندجهانی نباشد اما سیلوی باز هم کار خود را انجام داد. سؤال اصلی این‌جاست که آیا کنگ واقعا مرده است؟

حالا که در قسمت آخر لوکی شاهد ایجاد چند‌جهانی بودیم، پاسخ به سرنوشت کنگ کمی پیچیده‌تر است. حداقل، نسخه او در سریال، در حال حاضر، مرده است. کنگ بارها و بارها هشدار می‌دهد که اگر سیلوی او را بکشد، برمی‌گردد و حتی با چشمک زدن به سیلوی می‌گوید به‌زودی او را قبل از مرگ می‌بیند. از آنجا که این نسخه از کنگ مربوط به قرن ۳۱ است، این احتمال وجود دارد که کل دنیای سینمایی مارول در یک دوره زمانی قرار داشته باشد که باعث می‌شود او یک بار دیگر بر سازمان خود فرمانروایی کند.

لوکی

احتمالا نسخه‌های مختلف کنگ بخش مهمی از فاز ۴ مارول و حتی فراتر از آن باشند. در پایان قسمت آخر فصل ۱ لوکی، جدول زمانی دیگری نشان داده می‌شود که در آن نسخه‌ای از کنگ، رییس سازمان واریانس زمانی است و مجسمه‌ای از خودش را در مقر خود دارد. این فقط یک نمونه از نسخه‌های مختلف کنگ است که طی چند سال آینده ظاهر خواهد شد و همچنین او را در فیلم مرد مورچه‌ای ۳ خواهیم دید. همه این نسخه‌ها تفاوت‌هایی با یک‌دیگر دارند، برخی قهرمان و برخی دیگر شخصیت‌های شرور واقعی هستند.

پس از پایان لوکی، جدول زمانی مقدس آشفته می‌شود و لوکی و سیلوی آستانه را به موقع پشت سر می‌گذارند، در حالی که نمی‌دانند چه اتفاقی خواهد افتاد. بر اساس قوانین سریال، اگر جداول زمانی چند شاخه از خط قرمز عبور کنند، نمی‌توانند هرس و ساده‌سازی شوند اما این موضوع می‌تواند یکی از ترفندهای کنگ باشد. کنگ پس از جنگ اصلی مارول، چندجهانی را نابود کرد و جدول زمانی مقدس را تشکیل داد، بنابراین او یا شخص دیگری می‌توانند دوباره این کار را انجام دهند. البته لوکی احتمالا آن‌قدر قدرت ندارد که بتواند این کار را به تنهایی انجام دهد و شاید برای تحقق این هدف مجبور باشد با نسخه‌ای از کنگ کار کند. پس با این اوصاف، این نسخه از کنگ می‌تواند در آینده مارول بازگردد.

منبع: Screenrant

منبع