در مصاحبه ای با PBS، جرج آر آر مارتین نویسنده مجموعه کتاب های A Song of Ice and Fire، از افسوس خود به خاطر پیشی گرفتن داستان سریال Game of Thrones از کتاب های خود گفته است. انتشار این سریال از آوریل ۲۰۱۱ آغاز شده و به یکی از پربیننده ترین سریال های تاریخ تلویزیون تبدیل شد. مارتین که تا قبل از ساخت سریال Game of Thrones نیز یک نویسنده شناخته شده در ژانر فانتزی/علمی تخیلی و یک نویسنده سریال هال تلویزیونی بود، نوشتن کتاب های A Song of Ice and Fire را از سال ۱۹۹۱ آغاز کرد. اولین کتاب او در این مجموعه با نام A Game of Thrones در سال ۱۹۹۶ چاپ شده و به گفته خود مارتین، قرار بود تنها یک بخش از یک سه گانه باشد.

اما این مجموعه اکنون دارای ۵ بخش است که هر یک از آن ها مبنایی برای ساخت سریال Game of Thrones شد. کتاب A Dance with Dragons که پنجمین و تازه ترین کتاب این مجموعه است نیز در سال ۲۰۱۱ منتشر شده و نوشتن آن ۶ سال وقت برده است. با توجه به اینکه هر یک از این رمان ها ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ صفحه دارد، جای تعجب نیست که نوشتن این رمان ها یک نبرد حماسی برای نویسنده به شمار می آید. مارتین اکنون در حال نوشتن کتاب ششم این مجموعه با نام The Winds of Winter است و قصد دارد هفتمین و آخرین کتاب این مجموعه با نام A Dream of Spring را نیز به نگارش در بیاورد. با توجه به اینکه نوشتن هر کتاب زمان زیادی می خواست، سریال Game of Thrones خیلی زود از منابع مارتین جلو افتاد. اکنون مارتین احساس خود را در مورد این موضوع در مصاحبه ای که با PBS داشته ابراز کرده و تصریح کرده که اگر چه در مورد سریال شبکه HBO از منابع او استفاده شده اما وقتی داستان از رمان های او جلو افتاده بود، نمی توانست کاری انجام دهد.

وی در این مورد چنین گفته است: «وقتی به گذشته نگاه می کنم، آرزو می کنم که جلوتر از کتاب ها می بودم. بزرگ ترین مسئله این بود که وقتی آن ها سریال را شروع کردند، از قبل ۴ کتاب را منتشر کرده بودم و پنجمین کتاب نیز با شروع سریال در سال ۲۰۱۱ بیرون آمد. همان اول پنج کتاب جلو بودم، و چه کتاب های قطوری، همانطور که می دانید؛ هرگز فکر نمی کردم که بتوانند به من برسند اما رسیدند. آن ها به من رسیده و از من نیز عبور کردند».

در فصول اولیه سریال Game of Thrones ، مارتین امیدوار بود که کتاب ششم را پیش از پایان سریال منتشر کند. اما عجله های شبکه سازنده و نیاز به حفظ محبوبیت بی سابقه سریال باعث شد که تهیه کنندگان تا انتشار کتاب بعدی صبر نداشته باشند و فصول بعدی سریال را با داستان های خودشان بسازند. دو سال بعد از پایان سریال، تئوری های بسیاری توسط طرفداران سریال Game of Thrones در مورد رضایت بخش نبودن فصل پایانی آن مطرح کرده اند. فصول اول تا پنجم سریال که تماماً از کتاب های مارتین منشأ گرفته بودند، توسط منتقدان و طرفداران سریال مورد ستایش قرار گرفتند. بدین ترتیب بسیاری بر این باورند که منتشر نشدن به موقع The Winds of Winter مهم ترین عامل در افت سه فصل پایانی سریال بوده است.

منبع