بازیگرانی هستند که در ازای ایفای نقشی کوتاه در یک فیلم سینمایی، دستمزد‌های هنگفتی دریافت کرده اند.

بازیگران دستمزد‌های بالایی دریافت می‌کنند و همه ما این موضوع را می‌دانیم. در حالی که افراد زیادی در یک فیلم سینمایی کار می‌کنند، اما بازیگران سطح الف و مشهور هستند که برای بازی در نقشی هر چند کوتاه در فیلم سینمایی دستمزد‌های هشت رقمی دریافت می‌کنند.

به گزارش مووی مگ به نقل از خبرنگاران جوان، البته که آن‌ها برای بازیگری زحمت می‌کشند، اما وقتی متوجه می‌شویم بازیگرانی مثل تام کروز، ویل اسمیت و تام هنکس تنها برای یک فیلم ۷۰ میلیون دلار دریافت کرده اند، کمی مسخره به نظر می‌رسد.

حتی رابرت داونی جونیور که گذشته درخشانی نداشته اکنون به یکی از محبوب‌ترین بازیگران جهان تبدیل شده و دستمزد او از ۵۰۰ هزار دلار در اولین فیلم «مرد آهنی» به ۵۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است. در تمامی فیلم‌های انتقام جویان، شخصیت مرد آهنی مجموعاً ۳۷ دقیقه حضور داشته است که به این ترتیب رابرت داونی جونیور برای هر دقیقه حضورش در این فیلم‌ها ۱.۳ میلیون دلار دریافت کرده است.

در این گزارش قصد داریم چندین مورد از این بازیگران را معرفی کنیم:

جسی آیزنبرگ – اردوگاه جهنم

جسی آیزنبرگ – اردوگاه جهنم

این فیلم در سال ۲۰۰۷ فیلمبرداری شد و آیزنبرگ برای یک روز حضور در این پروژه و ایفای نقشی که مدت حضورش در فیلم ۵ دقیقه بود، به توافق رسید. او دستمزد معقولی برای این فیلم دریافت کرد که گفته می‌شد در نزدیکی ۳ هزار دلار بوده است؛ اما پس از آنکه فیلم به موفقیت تجاری دست پیدا کرد و تصویر و اسم او روی پوستر فیلم قرار گرفت، او از کمپانی لاینزگیت شکایت کرد و خواستار پرداخت ۳ میلیون دلار شد.

مایکل بین – بیگانه ۳

مایکل بین – بیگانه ۳

ماکیل بین دوست داشت در سومین فیلم از مجموعه «بیگانه» نقش آفرینی کند، اما جایی برای او در فیلمنامه وجود نداشت. او به اندازه اولین فیلم جیمز کامرون در سال ۱۹۸۶ که ساختش ده ماه به طول انجامید، دستمزد گرفت. در نسخه اول فیلمنامه نقش که قرار بود مایکل بین بازی کند، از شخصیت‌های اصلی بود؛ اما تغییرات پی در پی در فیلمنامه باعث شد که دیگر نیازی به بین نباشد. اگرچه رقم دستمزد او برای این نقش که هرگز بازی نکرد اعلام نشد، اما دستمزدی حداقل شش رقمی اعلام شده است.

شان کانری – رابین هود: شاهزاده دزدان

شان کانری – رابین هود: شاهزاده دزدان

ممکن است کوین کاستنر را شخصیت اصلی و ستاره این فیلم بدانیم، اما یکی از نکات قابل توجه این فیلم در انتها قرار دارد که شان کانری برای مدت کوتاهی در نقش ریچارد ظاهر می‌شود. این نقش به اندازه‌ای کوتاه بود که حتی بابت آن نام شان کانری در تیتراژ آورده نشد. «شاهزاده دزدان» به دلیل آهنگ به یادماندنی اش شناخته می‌شود، اما خود فیلم هم موفقیت تجاری خوبی داشت و ۳۹۰ میلیون دلار در گیشه فروخت. شان کانری برای دو دقیقه حضورش در فیلم و گفتن ۴ خط دیالوگ ۲۵۰ هزار دلار دریافت کرد. البته بعدا گفته شد که او تمامی این پول را به خیریه اهدا کرده است.

هریسون فورد- کی۱۹: ویدومیکر

هریسون فورد- کی۱۹: ویدومیکر

آخرین فیلم کاترین بیگلو پیش از آنکه با فیلم «مهلکه» جایزه اسکار بگیرد، «کی۱۹: ویدومیکر» بود که یکی از پرخرج‌ترین فیلم‌های مستقل سینما محسوب می‌شود و چندین استودیو برای تامین بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری آن همکاری کردند. اگرچه فیلم فقط ۶۵ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخت، اما بازیگر فیلم، هریسون فورد به اندازه کافی دستمزد خود را از این فیلم گرفت. هریسون فورد در مجموع ۲۰ روز در فیلمبرداری حضور پیدا کرد و ۲۵ میلیون دلار دستمزد گرفت. در واقع او روزانه ۱.۲۵ میلیون دلار از سازندگان پول گرفته است.

وینگ ریمز - مأموریت: غیرممکن پروتکل شبح

وینگ ریمز – مأموریت: غیرممکن پروتکل شبح

اگر تام کروز را کنار بگذاریم، وینگ ریمز تنها بازیگری است که در هر ۴ فیلم ماموریت غیرممکن حضور داشته است. او اگرچه در صحنه پایانی فیلم «پروتکل شبح» حضور کوتاه و افتخاری داشت، اما گفته می‌شود برای همین حضور کوتاه و یک روزه ۷.۷ میلیون دلار دریافت کرده است. فسخ قرارداد کمپانی با او ممکن بود هزینه‌های بیشتری را در پی داشته باشد، اما بیش از ۷ میلیون دلار بری یک سکانس دیوانه وار است.

مارلون براندو – سوپرمن

مارلون براندو – سوپرمن

مارلون براندو یکی از بزرگترین بازیگران عصر خود بوده است. او برای بازی در فیلم سینمایی «سوپرمن» محصول سال ۱۹۷۵ با دریاف درآمد ثابت ۳.۷ میلیون دلاری به توافق رسید و همینطور حدود ۱۲ درصد از سود فیلم نیز به وی تعلق می‌گرفت. توافقی که در هالیوود آن زمان خیلی مرسوم نبود. وقتی فیلم اکران شد به موفقیت تجاری رسید و ۳۰۰ میلیون دلار فروخت. براندو نیز برای ۱۲ روز حضور در این فیلم ۱۹ میلیون دلار به جیب زد. مبلغی که با احتساب تورم به ۵۰ میلیون دلار می‌رسد و یکی از گرانترین حضور‌های کوتاه در فیلم‌های سینمایی به شمار می‌رود.

منبع