فیلم سینمایی Glass با کارگردانی M. Night Shyamalan توانست بار دیگر بروس ویلیس و ساموئل ال. جکسون را که از شخصیت‌های فیلم Unbreakable محصول سال ۲۰۰۰ و با کارگردانی ام. نایت شیامالان بودند را در کنار هم قرار دهد. در این قسمت شاهد آشنا شدن این دو شخصیت با نقش اول فیلم، یعنی کوین وندل کرامب با بازی James McAvoy از فیلم Split هستیم.

داستان فیلم Split یا شکافته در مورد سه نوجوان با نام‌های کلر، مارسیا و کیسی است که توسط دنیس دزدیده می‌شوند و در سردابی نگهداری می‌شوند. دنیس یکی از ۲۴ شخصیت مجزای کوین وندل کرامب است.

بازی درخشان مک‌آووی در این فیلم نمایشگر مردی جوان با اختلالات هویتی متضاد است که دارای ۲۴ شخصیت متفاوت است. گرچه او تمامی شخصیت‌های فیلم Split را در اینجا بازی ‌نمی‌کند اما در اینجا با ۸ شخصیت مواجه هستیم.

در Split مخاطبین فیلم اسامی دیگر شخصیت‌ها را تا پایان ماجرا از طریق کامپیوتری که در زیر باغ وحش فیلادلفیا قرار دارد یاد می‌گیرند.

فیلم Glass بیننده‌ها را با شخصیت‌های بیشتری از کرامب آشنا می‌کند. در ادامه مطلب با مجله اینترنتی ویوین همراه باشید تا شما را با تمامی شخصیت‌های این کاراکتر آشنا می‌کنیم.

۱- Kevin Wendell Crumb

کوین وندل کرامب

کاراکتر اصلی جیمز مک‌آووی که دارای اختلالات هویتی متضاد است کسی نیست جز کوین.

از طریق فلاش‌بک‌هایی که به صحنه‌هایی از فیلم Split می‌خورد می‌فهمیم که دارای شخصیتی سواستفاده‌گر بوده است که از اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) رنج می‌برده. بعد از ناپدید شدن مرموزانه پدرش در قطاری، پسرک در دستانی مادری سواستفاده‌گر بزرگ و باعث می‌شود برای حفاظت از خود به دیگر شخصیت‌هایش پناه ببرد.

زمانی که کوین در Split ظاهر می‌شود، هیچ خاطره‌ای از نحوه به وجود آمدن دیگر شخصیت‌هایش ندارد.

۲- Barry S.

بری اس

در اسپلیت شاهد ملاقات بری با یک درمانگر به نام دکتر فلچر (با بازی بتی باکلی) هستیم تا او را مورد بررسی مداوم قرار دهد. تا مدتی طولانی این شخصیت مسئول پدیدار شدن شخصیت‌ها و کنترل کردن بدن کوین بود تا اینکه او توسط دیگر شخصیت‌ها مورد احاطه قرار گرفت. شخصیت بری درک عمیقی از مُد و طراحی دارد که می‌بینیم نمونه‌کارهای طراحی‌اش را با خودش حمل می‌کند.

در طول فیلم او تلاش می‌کند تا با ارسال ایمیل‌های اورژانسی به دکتر فلچر از تحت کنترل قرار گرفتن توسط دیگر شخصیت‌های خطرناک او را با خبر کند.

۳- Dennis

دنیس

دنیس اولین شخصیتی از کوین است که در اسپلیت با آن آشنا می‌شویم. در ابتدای فیلم، سه دختر نوجوان را دزدیده و از آن‌ها می‌خواهد برای او برقصند. در ادامه فیلم، می‌فهمیم که دنیس علاقه به تماشای رقص دختران برهنه دارد و به‌همین خاطر دیگر شخصیت‌ها جلوی او را برای پدیدار شدن می‌گیرند.

دنیس نیز مانند مادر کوین از OCD رنج می‌برد و وسواس تمیز بودن دارد. طبق پرونده‌های دکتر فلچر که به‌طور خلاصه در اسپلیت می‌بینیم، دنیس یکی از دو سرپرست‌های گروه است و آن یکی کسی نیست جز پاتریشیا.

۴- Ms. Patricia

خانم پاتریشیا

خانم پاتریشیا زنی سن و سال دار و منظم است که دیگر شخصیت‌ها را مورد بازرسی و بررسی قرار می‌دهد. در اکثر قسمت‌ها او شخصیتی مادرانه، مودب و آرام است، که کمال گرایی‌اش باعث بی‌ثباتی‌اش شده. این مورد در جایی به وضوح دیده می‌شود که پاتریشیا ساندویچش را به شکل نامساوی تقسیم می‌کند و مجبور می‌شود دوباره از اول شروع کند.

به همین دلیل خانم پاتریشیا از کنترل کردن کوین ممنوع شده بود تا او و دنیس، بری را سرکوب کردند.

۵- Hedwig

هدویگ

هدویگ، پسربچه ۹ ساله ساده‌ای که هر زمان بخواهد کنترل بدن کوین را به دست می‌گیرد. این شخصیت اغلب برخی جملات را مجدد تکرار می‌کند، مثل “داشتن جوراب قرمز”. نکته قابل توجه در مورد هدویگ، نوک زبانی صحبت کردن اوست.

۶- Jade

جید

جید از آن شخصیت‌هایی‌ست که در ویدیوهای ضبط شده می‌بینیم. سن او مشخص نیست، اما همچون یک نوجوان رفتار می‌کند. او دیابت دارد و برای مدیریت آن از انسولین تزریق می‌کند. در Glass، جید برای فرار از بیمارستان روانی با دریل صمیمی می‌شود.

۷- Orwell

اورول

اورول نیز تا قبل از اینکه با کیسی صحبت کند در ویدیوها دیده می‌شود. او به نظر یک مورخ می‌رسد و علاقه‌ای به رها کردن دیو درونش ندارد.

۸- The Beast

۲۴اُمین شخصیت کوین اولین‌بار در انتهای فیلم Split دیده می‌شود. این شخصیت چیزی جز یک دیو یا هیولا نیست. در این شخصیت فیزیک بدن اون تغییر کرده و توانایی بالا رفتن از دیوار، سریع دویدن و خم کردن میله‌ی فولادی دارد. در اسپلیت می‌بینیم که او دو دختری که دزدیده است را کشته و می‌خورد.

گزارش پلیس در انتهای فیلم ادعا دارد که هویت دیو ترکیبی از حیوانات باغ وحش فیلادلفیا بوده است که کوین آنجا کار می‌کرده. در قسمت بعدی (Glass) می‌بینیم که Elijah Price (ساموئل ال. جکسون) می‌خواهد با این دیو تشکیل تیم دهد.

۹- Heinrich

گرچه هیچ‌وقت هاینریش را ندیده‌ایم اما در اسپلیت اشاره می‌شود که هاینریش در میان هویت‌هایی قرار می‌گیرد که نگران شخصیت‌های گروه است.

۱۰- Samuel

ساموئل نیز هیچ وقت دیده نشده است اما مجددا در اسپلیت خیلی کوتاه اشاره می‌شود که او نیز نگران شخصیت‌های گروه است.

۱۱- Mary Reynolds

ماری رینالدز

این شخصیت جدید به‌طور خیلی کوتاهی بر روی تخت در قسمت دوم دیده می‌شود.

۱۲- Ian

ای‌یان نیز در Glass معرفی می‌شود. او دارای لهجه‌ای غلیظ است که طبق گفته‌هایش دوقلوی ماری رینالدز است.

۱۳- Norma

نُرما زنی مودب و پوزش‌طلب است که اولین بار خیلی کوتاه در Glass دیده می‌شود.

۱۴- Mr. Pritchard

مشابه اورول، آقای پریچارد نیز انسان عاقلی است که خود را پروفسور معرفی می‌کند.

۱۵- Luke

لوک با لهجه‌ای غلیظ، مکالمه‌ی کوتاهی با آقای گلس (Samuel L. Jackson) داره. زمانی که این دو آماده فرار از بیمارستان می‌شوند، لوک هشدار میدهد که آدم راز نگه‌داری نیست و زبانش شُل هست و همین مورد باعث میشود تا Mr. Glass مسئولیت را به شخص دیگری از شخصیت‌های کوین بسپارد.

کارگردان فیلم در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که شخصیت لوک از تدوین‌گر فیلم با نام Luke Ciarocchi الهام گرفته شده.

شیامالان تعریف می‌کند: لوک یکی از تدوین‌گرهای فیلمه و سابقه بدی در گفتن پایان فیلم‌ها داره. موقعی که می‌ریم برای ناهار، وقتی شروع می‌کنه به گفتن: «اوه، چه فیلمی دیدم» همه با هم میگیم: «بسه! نگو! بسه!» و این باعث عصبانی شدنش میشه و میگه: «چی؟ چیزی نمی‌خواستم بگم که! همه می‌دونن که …» و اینجاس همه سرش داد می‌زنیم و اونم عصبانی میشه و سر و صدا میکنه.

M. Night Shyamalan

دیگر شخصیت‌ها:

در ادامه نام برخی از شخصیت‌هایی را که در Glass می‌بینم آورده‌ایم اما لازم است بدانید به‌دلیل تغییر بسیار سریع بین هویت‌ها، تمایز مشخصی بین هویت‌ها دیده نمی‌شود. از هویت‌های برجسته در میان این شخصیت‌ها زنی‌‌ست که اسپانیایی را به شکلی عصبی صحبت می‌کند. در ادامه نام این شخصیت ها را با هم مرور می‌کنیم.

۱۶- Goddard
۱۷- Bernice
۱۸- Polly
۱۹- Rakel
۲۰- Felida
۲۱- Ansel
۲۲- Jalin
۲۳- Kat
۲۴- B.T