گرچه ریشه فیلم ترسناک قاتل سریالی مشخص نیست، اما این زیرژانر ترسناک بدون شک در دهه ۱۹۷۰ آغاز شد. هنگامی که کارگردانان با استعداد استعداد خود را جمع کردند تا نوع جدیدی از شرور ترسناک را ایجاد کنند، یکی که در ماسک های لاستیکی و ابزارهای تیز فرو رفته است، به ایجاد یک سکوی پرتاب برای یکی از نمادین ترین زیرژانرهای ترسناک تا امروز کمک کرد. فیلم هایی مانند هالووین و کشتار با اره برقی تگزاس قاتلان تکرار نشدنی ای داشتند که هنوز هم با مخاطبان امروزی طنین انداز می شوند و دهه ها پس از انتشار اصلی آنها باعث ایجاد انبوهی از دنباله ها و بازسازی ها شده است.پس از اوج گیری ترسناک در دهه ۱۹۸۰، با تعداد بی‌شمار کارگردانانی که فرصت خود را در یک فیلم ترسناک قاتل سریالی امتحان می‌کردند، این زیرژانر در دهه ۱۹۹۰ به بن‌بست خورد. با این حال، به لطف ویس کریون، قاتلان سریالی یک احیا را تجربه کردند. فیلم‌هایی مانند جیغ، کاندیدا، و من می‌دانم که دیشب چه کردی با موفقیت بزرگی مواجه شدند و تبدیل به فرنچایزهای خودکفا شدند. حتی امروز، این ژانر همچنان با راه‌اندازی مجدد فرنچایز جیغ و سه‌گانه راه‌اندازی مجدد موفق هالووین، با قدرت کامل در حال حرکت است. نقاط قوت این نوع فیلم ها شامل شمار بالای تلفات آنها، تعداد زیادی نوجوانانی که هدر می روند و قاتلان ترسناکی است که چهره انسانی دارند. با این حال، اینها انتخاب های ما برای برخی از بهترین فیلم های ترسناک قاتل سریالی تمام دوران است.

۱۲-The Burning (1981)

فیلم “The Burning” نقش مهمی در افزایش فیلم های ترسناک قاتل سریالی در اوایل دهه ۱۹۸۰ داشت. این فیلم که در یک اردوگاه تابستانی فیلمبرداری شده است، داستان نوجوانانی را روایت می کند که به یک نگهبان آسیب دیده، Cropsy (Lou David)، که به دنبال انتقام از یک حقه خراب شده است، تبدیل می شوند. این فیلم به دلیل حضور یکی از معدود فیلم های ترسناکی که Jason Alexander مشهور در آن بازی کرده است، قابل توجه است، علاوه بر مقدار زیادی خشونت گرافیکی که با کمک دستان با استعداد Tom Savini امکان پذیر شده است. نیازی به گفتن نیست که مقایسه های بین “The Burning” و “Friday the 13th” تا حدودی موجه بود.چنین طرح انتقام جویانه ای، در مقابل مکان اردوگاه تابستانی تنها، به خوبی بارزترین نمونه های ژانر ترسناک در این دوره را نشان می دهد و در نتیجه محبوبیت این ژانر را تقویت می کند. با قیچی باغبانی در دست و چهره سخیف در ذهن مخاطبان حک شده است، Cropsy طرفداران وحشت را عمیقاً تحت تأثیر قرار داد. “The Burning”، بلافاصله پس از راه اندازی، در میان طرفداران فیلم ترسناک پیروان پرشوری به دست آورد.در حالی که جمعه سیزدهم اولین بار منتشر شد و بنابراین اولین چیزی است که مخاطبان به آن فکر می کنند وقتی تصور ترسناک اردوگاه را دارند، The Burning نباید نادیده گرفته شود. این دو فیلم در برخی نقاط یکی هستند – گرچه یکی از آنها Jason Alexander دارد و دیگری ندارد. هر دو فیلم کلاسیک ترسناک هستند که تاثیر زیادی بر ژانر ترسناک داشته اند. اگر به دنبال یک فیلم ترسناک قاتل سریالی عالی هستید که در یک اردوگاه تابستانی می گذرد، حتماً The Burning را تماشا کنید.

۱۱-Deep Red (1975)

Dario Argento’s Deep Red یک شاهکار Giallo برجسته است که در سال ۱۹۷۵ منتشر شد، که یک تفاوت ایتالیایی را به ژانر ترسناک معرفی کرد. این فیلم داستان یک معلم موسیقی، Marcus Daly (David Hemmings) را روایت می کند که به یک سری تحقیقات قتل وحشیانه کشیده می شود. اگرچه ممکن است به سطح اشباع فرهنگی Suspiria Argento نرسیده باشد، اما بدون شک یکی از بهترین آثار او به حساب می آید، هم در زمان انتشار و هم از دیدگاه بازنگری.Deep Red ویژگی های متمایز ژانرو Giallo را به نمایش می گذارد، مانند صحنه های خشونت شدید، روایت پیچیده و لحن تاریکی و وحشتناک. این فیلم همچنین از عناصر سورئالیستی استفاده می کند که به فیلم کمک می کند تا احساس اضطراب و ترس را در بینندگان ایجاد کند.پیچیدگی داستان و جذابیت بصری آن Deep Red را در سینمای ترسناک ایتالیایی متمایز می کند. Deep Red با تمرکز بر روایت پیچیده و پیچش های داستانی تکان دهنده، هویت منحصر به فرد خود را ایجاد کرد، از وحشت اولیه و صمیمی که در همتایان آمریکایی آن رایج بود، منحرف شد. توجه دقیق Argento به جزئیات ظریف و سکانس های تعلیق که با دقت رقص شده بود، یک دیدگاه جدید و هیجان انگیز را به داستان قاتل سریالی ارائه داد. سبک و کارگردانی متمایز Argento به دلیل مشارکت آنها در سینمای وحشت ایتالیایی و جهانی مورد ستایش قرار گرفته است، که جذابیت بی انتها فیلم را برجسته می کند و درخشش پیشگامانه کارگردان را نشان می دهد.

Deep Red از نظر منتقدان و مخاطبان به طور گسترده ای مورد استقبال قرار گرفت و به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ شناخته شده است. این فیلم همچنین تأثیر زیادی بر ژانر ترسناک گذاشته است و بسیاری از فیلم های دیگر از آن الهام گرفته اند.اگر به دنبال یک فیلم ترسناک کلاسیک با سبک و طرح ایتالیایی هستید، حتما Deep Red را تماشا کنید.

۱۰-Sleepaway Camp (1983)

Sleepaway Camp در صلح با زیبایی‌شناسی جذاب دهه ۱۹۸۰ در آن زمان، اما با نگاهی بسیار منحرف‌تر، منحرف‌تر، و بت‌پرستانه‌تر به زندگی نوجوانان لانگ آیلند، Sleepaway Camp یک تراورس نفرت‌انگیز اما کاملاً سرگرم‌کننده در ژانر اسلشر است. این فیلم درباره یک دختر نوجوان آشفته و به طرز دردناکی خجالتی به نام آنجلا (فلیسا رز) است که افرادی که او را در یک کمپ تابستانی پست قلدری می کنند شروع به مرگ مرموز می کنند. رابرت هیلتزیک کارگردانی این فیلم را بر عهده داشت، در حالی که Sleepaway Camp تنها یکی از دو فیلم او بود. لازم به ذکر است که تنها فیلم دیگری که وی کارگردانی کرد، دنباله مستقیم کمپ خواب، بازگشت به کمپ خواب بود که در نهایت در سال ۲۰۰۸ اکران می شد.برای کسانی که به آن آشنا هستند، Sleepaway Camp جایگاهی در این لیست دارد زیرا یکی از تکان دهنده ترین پیچ و تاب های تاریخ ترسناک را به نمایش می گذارد. استفاده از بازیگران نوجوان به فیلم اعتبار بیشتری می بخشد با قتل های خشونت آمیز و گاهی بازی های متوقف شده، به خصوص زمانی که به فیلم های دیگری که در سال ۱۹۸۳ منتشر شد نگاه می کنید. با این حال، صحبت کردن در مورد Sleepaway Camp به دلیل پایان مشهور آن دشوار است – آخرین تصویری که فیلم به آن ختم می شود یکی از ناراحت کننده ترین عکس های تاریخ ترسناک است، با افشای بزرگ آن که هنوز باعث بحث های جدی در این روز می شود.

۹-Candyman (1992)

با پشتیبانی از موسیقی متن فیلم عاشقانه گوتیک از استاد فیلیپ گلاس، کارگردان برنارد رز با Candyman یک چشم انداز کابوس وار از شیکاگو را خلق می کند. رز از دنیای دانشگاه و تحقیقات برای ایجاد فاصله بین هلن لیلی (ویرجینیا مدسن)، دانشجوی کارشناسی ارشد، و محیطی که برای تجربه فرازمینی مبتنی بر آسیب عمیق در حال دسترسی است، استفاده می کند. به طور خاص، آسیب ناشی از برده داری و نوسازی به یک هیولای فراطبیعی به نام “Candyman” تبدیل می شود، نقشی نمادین که توسط تونی تاد خارق العاده بازی می شود. همانطور که شخصیت شرور عنوان دار قلاب و انبوهی از زنبورها را در دست دارد، رز خود را در یک مبارزه وحشیانه برای بقا می بیند.با الهام از یکی از داستانهای کوتاه کلیف بارکر، Candyman یک تفسیر منحصر به فرد از شرورهای معمولی slasher را ارائه داد که در دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ نفوذ کرده بود. مضامین غیر متعارف، ارائه منحصر به فرد و عملکردهای جذاب از هر دو تونی تاد و ویرجینیا مدسن آن را به موفقیت متوسطی در گیشه تبدیل کرد، با مدسن که چند جایزه بهترین بازیگر زن از چند نهاد را از آن خود کرد. این فیلم یک فرنچایز موفق را الهام بخشید، با جدیدترین ورودی در سال ۲۰۲۱ به عنوان یک دنباله مستقیم خدمت می کند.

۸-Dressed to Kill (1980)

کارگردان مشهور Brian De Palma معروف است که جانشین تاج و تخت تعلیق پس از استاد، Alfred Hitchcock است، با Dressed to Kill یک ادای احترام آشکار به او. این بدان معنا نیست که Dressed to Kill را نادیده بگیرد، زیرا حاوی تعداد زیادی ارجاع به فیلم کلاسیک هیت‌کاک است. Dressed to Kill که در سال ۱۹۸۰ منتشر شد، داستان یک قتل بی‌رحمانه حل نشده در قلب شهر نیویورک را روایت می‌کند. با تنها شاهد Liz Blake (Nancy Allen)، یک کارگر جنسی، او تلاش می‌کند قاتل را به عدالت برساند زیرا خطر هر چه بیشتر نزدیک می‌شود.Dressed to Killتا حدی از Psycho الهام گرفته شده است، فیلم De Palma دارای یک قهرمان است که در اوایل کشته می شود، یک صحنه دوش، یک قاتل فراری و روانکاوی سنگین در اوج برای زندانی کردن قاتل است. در حالی که مقایسه با Psycho موجه است، De Palma سبک بصری خود را در هر صحنه قرار می دهد، سبک خود را تنها چند سال قبل از انتشار Blow Out و Scarface تراشید. با نمایش یک صحنه تعقیب و گریز خیره کننده موزه، جایی که قاتل طعمه خود را تعقیب می کند، De Palma دوباره استعدادهای کارگردانی خود را به نمایش می گذارد تا مخاطبان خود را در حالت خلسه نگه دارد.

۷-Black Christmas (1974)

در زیر نور نئون مصنوعی چراغ ها و دکوراسیون کریسمس، Black Christmas یک فیلم ترسناک است که به دلیل تعطیلات تقویمی خود به زیرژانر جدیدی احساس می دهد. این فیلم خود چیزی را که در فیلم های ترسناک زیرژانر به یک پایه اساسی تبدیل خواهد شد، ایجاد می کند. یک گروه از خواهران خواهر، از جمله جس برادفورد (الیویا هوسی)، خود را در اختیار یک غریبه قاتل قرار می دهند که در تعطیلات کریسمس در محل
اقامت انها ساکن هستند.گردان Bob Clark – که فیلم کریسمس معروف دیگر او، A Christmas Story، یک پایه ژانر است – دقیقاً می دانست که چه نوع رویکرد زیبایی شناختی و فنی برای ایجاد حس عجیب و غریب در ترکیبات فیلم لازم است. کارگردان دائماً کراس کات می کند، از عکس های دوپدیوپتر استفاده می کند و به طور چشمگیری از فیلمبرداری نقطه نظر استفاده می کند، یک کلاسیک ترسناک ایجاد می کند و یکی از تأثیرگذارترین فیلم های این ژانر است. اگر زنگ ها هرگز از داخل خانه نیامده باشند، می دانید کدام فیلم این ایده را محبوب کرده است.

۶-Opera (1987)

یکی دیگر از آثار پادشاه جیالو، فیلم ترسناک داریو آرجنتو “اپرا” بر روی یک قسمت صمیمانه از بدن انسان تمرکز می کند، یکی از آنقدر واضح که طراحی آن مبتکرانه است.در دنیای خوانندگان اپرا، یک تعقیب کننده بتی (کریستینا مارسیالاک) را قبل از اجرای او در تولید “اپرای شبح اپرا” تعقیب می کند، در حالی که اجساد همکارانش به جای او انباشته می شوند.مانند سایر فیلم های آرجنتو، مهاجم نقاب دار هیچ چیز کمتر از هیولا نیست.آرجنتو چشمان مخاطب و همچنین چشمان قربانی را آنقدر نزدیک به آسیب و خطر نگه می دارد که فیلم در تمام مدت اجرا کیفیتی ناخوشایند و دلهره آور دارد.آنچه ادامه می یابد، تسلط آرجنتو در این صنعت است، که مضمون تاریک خود را می گیرد و آن را در هر کجا که تصور کنید قرار می دهد: سوراخ های دید، سطل زباله و غیره.این یک فیلم ترسناک پیچیده است، یکی که هرگز حرکت بعدی خود را مخابره نمی کند، قبل از اینکه به پایانی قطبی برسد که هنوز هم طرفداران آرجنتو را تا به امروز تقسیم می کند.

۵-A Nightmare on Elm Street (1984)

با شخصیت شرور خوفناک خود، فردی کروگر (رابرت انگلند)، “A Nightmare on Elm Street” یک چرخش خلاقانه در ژانر ترسناک ارائه داد. با شیرجه رفتن به دنیای ماوراء طبیعی، “A Nightmare on Elm Street” قاتلان را برعکس می کند با حمله به قربانیان خود در تنها مکانی که نمی توانند پنهان شوند: رویاهایشان. هنگامی که یک هیولای انتقام جو از مردگان بازمی گردد تا از طریق رویاهای نوجوانان آنها را بکشد، نانسی تامپسون (هدر لینگامک) وظیفه دارد تا زنده بماند تا بتواند این جنون را برای همیشه متوقف کند.

شیوه منحصر به فرد کروگر برای گرفتن جان قربانیانش مرز بین کابوس و واقعیت را محو کرد. این رویکرد نوآورانه یک لمس سورئال به داستان ترسناک داد، دامنه آن را به میزان قابل توجهی گسترش داد و یک پایگاه طرفداران جدید و وفادار را به دست آورد.ادغام جلوه های ویژه خارق العاده و اجزای فانتزی توسط کارگردان وس کریون، پارادایم جدیدی را در ژانر ترسناک معرفی کرد.ادغام سکانس‌های رویایی با وحشت در دنیای واقعی به‌طور یکپارچه از طریق جلوه‌های پیشرفته اجرا شد و به صحنه‌هایی به شدت پرتعلیق و گیرا ختم شد. با گذشت زمان، A Nightmare on Elm Street به دلیل تأثیر قابل توجهی که بر فرهنگ عامه و ژانر وحشت داشت، شهرت یافت. نمادهای نمادین، مانند ژاکت قرمز و سبز کروگر و دستکش تیغه‌ای او، از فیلم ظاهر شدند که در نهایت منجر به یک فرنچایز سودآور شد. بنابراین، این اسلشر نامتعارف جایگاه خود را در تاریخچه سینمای وحشت تثبیت کرد.

۴-Scream (1996)

در دهه ۱۹۹۰، ژانر ترسناک احساس می شد که تقریباً تمام شده است. با این حال، یکی از اصلی ترین بنیانگذاران آن، وس کریون، با ایده جدیدی بازگشت. این ایده ای بود که در کلیشه ها لذت می برد، آنها را برعکس می کرد و آنها را به مخاطبی ارائه می داد که می دانستند چه می خواهند، اما به روشی که تازه و اصلی به نظر می رسید. Scream در ذات خود زبان طنز است، زیرا گروهی از نوجوانان در مورد تمام قوانین فیلم های ترسناک بحث می کنند و قاتلی که ماسک روحی به سر دارد به هرج و مرج می پردازد.حرکات، اگرچه هشدار داده شده بود، یک آسیب عاطفی صمیمی ایجاد کردند. به لطف بازیگرانی درخشان مانند دیوید آرکیت، نوی کمپبل، متیو لیلارد، جیمی کندی، کورتنی کاکس و اسکیت اولریک، این فیلم اکنون به مدت ده ها سال پا دارد، بار دیگر در ژانر ترسناک نوآوری کرده است و با در نظر گرفتن سطحی از خودآگاهی که از آن زمان در زیرژانر ترسناک نفوذ کرده است. کریون یک پایه دیگر ایجاد کرد، یکی که هوش و حواس دارد و حس شوخ طبعی موذی و خنده داری دارد. این فرنچایز هنوز هم به این روز فعال است، و Scream VI هم یک موفقیت تجاری بود و هم مورد ستایش منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.

۳-The Texas Chainsaw Massacre (1974)

فیلمی کثیف و ترک خورده از ابتدا تا انتها، اولین حضور توبه هوپر در ژانر ترسناک با فیلم کم بودجه و فیلمنامه ای به نام Texas Chainsaw Massacre رخ داد. فیلم گروهی از نوجوانان را که در سراسر کشور در قلب روستایی تگزاس سفر می کنند، نشان می دهد. وقتی ون آنها در یک منطقه فرسوده خراب می شود، کشف و کاوش آنها در یک مزرعه متروکه آنها را رو در رو با خانواده ای از آدمخواران سادیستی قرار می دهد، که معروف ترین آنها چاقوی چرمی نمادین است.با ایجاد پویایی نوجوانانی که تنها عروسک های گوشتی برای تبهکاران آدمخوار خواهند بود، هوپر با حداکثر کشتار هر قتل وحشتناک کارگردانی می کند، قبل از اینکه فیلم را در زیر آفتاب داغ تگزاس قرار دهد. اگرچه فیلم کمبود خون و خونریزی آشکار دارد، اما جو ترسناکی که Texas Chainsaw Massacre از خود می دهد، ترسناک ترین ترس های آن را تشکیل می دهد. در مدت زمان قابل توجهی، سطحی از زبری و اضطراب وجود دارد که در برخی مواقع حتی با مدرن ترین فیلم های ترسناک امروزی نیز رقابت می کند، بدون شک به دلیل الهام گرفتن از زندگی واقعی ناخوشایند تر است. همانطور که با Leatherface افسانه ای به ​​ادبیات ترسناک برکت می دهد، Texas Chainsaw Massacre یکی از کثیف ترین فیلم های آمریکایی ساخته شده است، ایجاد میراثی که تا به امروز منجر به تولید تعداد زیادی دنباله و بازسازی شده است.

۲-Halloween (1978)

فیلم «هالووین» ساخته جان کارپنتر میراثی در فیلم ایجاد کرد که هنوز هم امروز شکوفا است. با مایکل مایرز غیرقابل تقلید که یک ماسک ترسناک از جیمز تی. کرک را به سر دارد، کارپنتر یک نماد ایجاد کرد. این فیلم که در سال ۱۹۷۸ منتشر شد، مایرز را در حال فرار از یک آسایشگاه روانی برای تعقیب و قتل سابق پرستارش، لوری استرود (جیمی لی کرتیس)، با حالتی هولناک سفت و مصرانه نشان می دهد. برای آن زمان انقلابی بود، هالووین مایرز را کمتر به عنوان یک انسان و بیشتر به عنوان یک هیولای فراطبیعی به تصویر می کشید، حتی به او در صحنه اعتبار به عنوان “شکل” اشاره می کرد.

کارپنتر با ایجاد تنش و تعلیق گزنده، به همراه کارگردانی فوق العاده و موسیقی متن ترسناک، هالووین را به یکی از ترسناک ترین فیلم های تاریخ تبدیل کرد. صحنه های قتل هولناک فیلم، که عمدتاً از نور کم و زوایای دوربین غیرمعمول استفاده می کند، باعث افزایش اضطراب و ترس تماشاگران می شود.هالووین به دلیل تأثیر عمیق خود بر ژانر ترسناک، به یک فیلم کلاسیک تبدیل شده است و همچنان به الهام بخشیدن به فیلمسازان و علاقه مندان به فیلم در سراسر جهان ادامه می دهد.در حالی که مایکل مایرز شهر کوچک به ظاهر کامل هاددونفیلد، ایلینوی را تعقیب می کند، کارپنتر هوا و فضای حاکم بر آن را پر از ترس می کند. با ساخت یک موسیقی متن که از تن فیلم جدایی ناپذیر است، هالووین از ابتدا تا انتها ترسناک است، و تم نمادین آن به یک پایه فصل ترسناک هر اکتبر تبدیل شده است.این فیلم همچنین در ارائه یکی از بهترین اجراهای جیمی لی کرتیس ضروری بود. با تکیه بر The Texas Chainsaw Massacre و Black Christmas، Halloween قالب فیلم ترسناک مدرن را تعیین کرد و چندین تقلید کننده را الهام بخشید – به ویژه فرنچایز مشابه-آیکون Friday the 13th.

۱-Psycho (1960)

آلفرد هیچکاک در Psycho نوآورترین خود بود، زیرا یکی از شرورهای ترسناک نمادین را در Norman Bates (Anthony Perkins) به ما معرفی کرد. Psycho داستان یک زن فراری، Marion Crane (Janet Leigh)، را روایت می کند که در Bates Motel اقامت دارد که توسط Norman Bates خجالتی مدیریت می شود. اما پس از یک جنایت هولناک، فیلم با تحقیق خواهر ماریون (ورا مایلز) در مورد ناپدید شدن او به سرعت به وحشت مطلق تبدیل می شود.هیچکاک با استفاده از تکنیک های فیلمبرداری پیشگامانه مانند فیلمبرداری نقطه نظر و نورپردازی کم نور، تماشاگران را به عمق روان مری خواننده می برد و ترس آنها را به اوج می رساند. صحنه مشهور دوش Psycho، که به یکی از نمادین ترین صحنه های فیلم تاریخ تبدیل شده است، با استفاده از زوایای دوربین غیرعادی و قطعات سریع، حس اضطراب و ترس را در بینندگان ایجاد می کند.Psycho به دلیل تأثیر عمیق خود بر ژانر ترسناک، یک فیلم کلاسیک برجسته است و همچنان به الهام بخشیدن به فیلمسازان و علاقه مندان به فیلم در سراسر جهان ادامه می دهد.با بازی ظریفی از سادگی که توسط نورمن بتز به روان پریشی تبدیل می شود، Psycho یکی از بزرگترین قاتلان سریالی تمام دوران است. نه تنها یکی از فیلم های شناخته شده ترین و تأثیرگذارترین هیچکاک است، بلکه یکی از قابل تشخیص ترین فیلم های ترسناک در تاریخ نیز می باشد. چندین صحنه باورنکردنی تاریخ سینما را به خود اختصاص داده اند، و بسیاری از ادای احترام و تقلید از آنها در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی منتشر شده از آن زمان یافت می شود. Psycho برای قاتلان سریالی مانند Frankenstein برای فیلم های هیولا است، یک فیلم که این ژانر را در بر می گیرد و از آن زمان تأثیر زیادی بر تعداد زیادی از فیلم ها داشته است.قطعاً، ما بدون اشاره به صحنه اساسی خود، Psycho را ذکر می کنیم. صحنه ای از استاد تعلیق که برای همیشه در خاطره دوستداران فیلم باقی خواهد ماند، صحنه دوش بدنام است. این صحنه نه تنها به دلیل تصویربرداری قتل بسیار پیشگام بود – با تعداد باورنکردنی برش صحنه های سریع در یک دوره کوتاه – بلکه به دلیل کشتن شخصیتی که فکر می کردیم در اولین ۲۰ دقیقه شخصیت اصلی خواهد بود. این ترفند لشکر فیلم های ترسناک را الهام بخشیده است، در حالی که Psycho فراتر از این پیچش شوکه کننده یک کلاسیک ترسناک تمام عیار باقی می ماند.