طبق اعلام هفته گذشته، نتفلیکس به روند ساخت چهار سریال کمدی اصلی خود پایان داد. این خبر اندکی پس از آن اعلام شد که نتفلیکس در ماه ژوئن سریال دیگری به نام پدر دست از خجالت زده کردن من بردار (!Dad Stop Embarrassing Me) با بازی جیمی فاکس را متوقف کرد، در حالی که پخش آن در آوریل سال جاری شروع شده بود.

حالا در یک حرکت دیگر، این سرویس پخش ساخت سریال‌های کمدی بیشتری را متوقف کرده است که برخی از آن‌ها فقط یک فصل نمایش داده شده‌ بودند.

اگرچه نتفلیکس برنامه‌های ویژه‌ی استندآپ کمدی مختلفی دارد اما به نظر می‌رسد که در ژانر سیتکام خیلی خوب عمل نکرده است. این شاید به این دلیل باشد که مدل توسعه نتفلیکس، اجازه پخش به نسخه‌های آزمایشی را نمی‌دهد که همین نسخه‌ها می‌توانند قبل از سفارش سریال برای ساخت، مشخص کنند که پتانسیل‌های آن چگونه است. خوشبختانه تاکنون برخی از مجموعه‌های طنز اخیر نتفلیکس مانند دیدار خانوادگی (Family Reunion) و آپشاو‌ها (The Upshaws) موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند.

پیش از این مجموعه‌هایی در ژانرهای مختلف مانند بی‌نظمی‌ها، میراث مشتری، رعد سیاه و ارتش بزرگ نیز در سال ۲۰۲۱ لغو شده بودند. در حالی که برخی از سریال‌ها تا فصل پایانی ادامه دارند اما برخی دیگر فقط برای یک فصل فرصت نمایش پیدا می‌کنند.

آقای ایگلسیاس (Mr. Iglesias)

آقای ایگلسیاس

قبل از لغو، دو فصل از آقای ایگلسیاس پخش شد. در این سریال، ایگلسیاس به عنوان یک معلم خیرخواه دبیرستان عمومی حضور داشت که سعی داشت تاثیر مثبتی روی بچه‌های شر اما با استعداد بگذارد. علی‌رغم دریافت امتیازات و نقدهای مثبت، این سریال پس از شروع پخش در سال ۲۰۱۹ در آمریکا، فقط ۱۰ روز در لیست ۱۰ برنامه برتر نتفلیکس باقی ماند که احتمالا همین مسئله منجر به لغو آن شد. با این حال، شخصیت ایگلسیاس به کار خود در نتفلیکس ادامه خواهد داد و در حال کار بر روی یک برنامه ویژه جدید استندآپ کمدی است.

خدمه (The Crew)

خدمه

سریال خدمه با بازی کوین جیمز به عنوان آشپز خدمه ناسکار در فوریه ۲۰۲۱ برای اولین بار در نتفلیکس به نمایش درآمد. این مجموعه توسط جف لوول ساخته شد و داستان آشپزی را روایت کرد که پس از بازنشستگی، با رئیس سابق خود و کارکنان باهوش فنی به مشکل می‌خورد. این مجموعه در مقایسه با ۹ فصل بازی جیمز در سریال پادشاه ملکه ها، یک شکست محسوب می‌شود و تنها پس از یک فصل پخش، متوقف شد اما مشخص شد که نتفلیکس در حال توسعه یک قرارداد با جیمز است تا مجموعه دیگری را تولید نماید تا او در آن بازی کند.

آسایش کانتری (Country Comfort)

آسایش کانتری

در حالی که این سریال از زمان آغاز به کار خود در مارس ۲۰۲۱ تعدادی بیننده وفادار را جذب کرد اما در نهایت توسط نتفلیکس متوقف شد. در این سریال، کاترین مک فی به عنوان یک خواننده کانتری بازی کرد که در نهایت در قامت پرستار بچه‌ برای یک خانواده با پنج فرزند استخدام شد. بینندگان کم، نظرات متفاوت منتقدان و برنامه‌های دیگر نتفلیکس از عوامل احتمالی عدم ساخت فصل‌های بعدی این سریال هستند.

باندینگ (Bonding)

باندینگ

باندینگ پس از دو فصل پخش از سال ۲۰۱۹، سرانجام توسط نتفلیکس پایان یافت. این سریال دارک کمدی با محوریت یک دانشجوی روانشناسی (زو لوین) بود که در محلی دیگر به عنوان یک رئیس، فعالیت می‌کرد. این سریال به دلیل نمایش صحنه‌های زننده جنسی، واکنش‌های منفی زیادی گرفت که می‌تواند عامل لغو آن باشد. علاوه بر این، تریلر فصل دوم آن در حدود ۲۵۰ هزار بازدید داشت که در مقایسه با بازدید ۱ میلیونی تریلر فصل اول ناچیز است. میزان تماشای تریلرهای نتفلیکس با تماشای خود سریال ارتباط مستقیم دارد که تصمیم این پلتفرم برای توقف ساخت این سریال را توجیه می‌کند.

منبع: Screenrant

منبع