در ادامه این مطلب می خواهیم در مورد تمام فیلم ها و سریال هایی که بر اساس فیلم Black Panther از دنیای سینمایی مارول ساخته می شوند صحبت کنیم. وقتی شخیت تی چالا با بازی چادویک بوزمن در فیلم Captain America: Civil War حضور یافت، مدت زمان زیادی طول نکشید که مخاطبان به او علاقمند شدند. بدین ترتیب بود که همه طرفداران دنیای کمیک انتظار رونمایی از Black Panther را می کشیدند.نقش او و بازی بوزمن باعث شد مخاطبان فیلم در سراسر جهان مشتاق دیدن ماجراجویی های بیشتری از این شخصیت باشند، به ویژه اینکه فیلم با اشاره ای به کشور واکاندا، کشوری بسیار پیشرفته در آفریقا که تحت حکمرانی او بود به پایان رسید.

دو سال بعد از معرفی شخصیت پلنگ سیاه، استودیو مارول فیلم Black Panther را اکران کرد و یکی زا بهترین فیلم های تاریخ سینما خلق شد. رایان کوگلر کارگردان فیلم دنیای واکاندا را به شکلی باشکوه به تصویر کشیده و شخصیت های متعدد و بسیار بالغی را به نمایش درآورد. به عنوان اولین فیلم دنیای سینمایی مارول که شخصیت اول آن را یک رنگین پوست ایفا می کرد، در کنار موفقیت غیرقابل انتظار فیلم، اهمیت فرهنگی فیلم نیز بر جذابیت های آن افزود و فیلم به یک پدیده بین المللی تبدیل شد. فیلم Black Panther بیش از ۱.۳ میلیارد دلار در باکس آفیس بین المللی فروش داشته و در چندین بخش، از جمله بهترین فیلم، نامزد دریافت جایزه اسکار شد و سه جایزه را نیز بدست آورد که اولین جوایز اسکار دنیای سینمایی مارول به شمار می آمدند.

استودیوهای مارول در ابتدا برای بازگشت به فرانچایز Black Panther عجله ای نداشت زیرا می خواست از حضور رایان کوگلر در این پروژه ها اطمینان داشته باشد. وقتی کوگلر با ساخت یک دنباله موافقت کرد، برنامه ریزی برای توسعه این دنیا نیز بیشتر شد و اکنون استودیوهای مارول در حال توسعه چند فیلم و سریال مرتبط با فرانچایز Black Panther است.

Black Panther: Wakanda Forever

ساخت دنباله فیلم Black Panther با نام Black Panther: Wakanda Forever در سال ۲۰۱۹ به طور رسمی اعلام شد و قرار گردید که رایان کوگلر نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشته باشد. هنوز جزییات زیادی در مورد داستان این دنباله فاش نشده است و بعد از مرگ چادویک بوزمن نیز برنامه ریزی های اولیه برای ساخت آن دچار تغییر شد. مارول تایید کرده است که نه بازیگر دیگری برای نقش تی چالا در نظر گرفته و نه از جلوه های دیجیتالی برای حضور بوزمن در این دنباله سود خواهند جست. بدون پلنگ سیاهِ بوزمن، دیگر بازیگران این دنباله شامل لتیتیا رایت (شوری)، وینستون دوک (امباکو)، دانای گوریرا (اوکویه)، آنجلا باست (راموندا)، لوپیتا نیونگو (ناکیا) و مارتین فریمن (اوِرِت راس) خواهند بود. تنوش هورتا نیز ظاهراً نقش یکی از شخصیت های منفی فیلم را بازی خواهد کرد. فیلم Black Panther: Wakanda Forever قرار است ۸ جولای ۲۰۲۲ منحصراً در سینماها به نمایش درآید.

اسپین آف مربوط به شخصیت اوکویه

استودیوهای مارول ظاهراً در حال کار بر روی یک سریال اسپین آف برای دیزنی پلاس بر اساس داستان Black Panther و در مورد شخصیت اوکویه با بازی دانای گوریرا است. این سریال بر روی زندگی اوکویه از ابتدا تمرکز دارد اما جزییات بیشتری در مورد داستان این سریال فاش نشده و تنها می توان مطمئن بود که داستان آن پیش درآمدی بر Black Panther خواهد بود. این سریال می تواند حاوی حضور قابل توجهی از شخصیت های گروه دورا میلاژ باشد زیرا بالا آمدن جایگاه اوکویه در این گروه و تبدیل شدن به رهبر گروه به تصویر کشیده خواهد شد. دیگر اعضای گروه دورا میلاژ مانند شخصیت آیود با بازی فلورنس کاسومبا نیز پتانسیل بازگشت به سریال را دارند و همچنین شخصیت واکابی با بازی دانیل کالویا به شرطی که رابطه عاشقانه او با اوکویه بخشی از داستان باشد. هنوز تاریخ انتشاری برای سریال پیش درآمدی اوکویه در دیزنی پلاس اعلام نشده است.

اسپین آف Black Panther از رایان کوگلر

علاوه بر کار بر روی Black Panther 2، رایان کوگلر در حال توسعه یک سریال اسپین آفی از این دنیا برای دیزنی پلاس است. این سریال ظاهراً بر روی سرزمین واکاندا متمرکز است. هنوز هیچ بازیگری برای حضور در این سریال انتخاب نشده اگر چه انتظار می رود برخی بازیگران خاص در آن ایفای نقش کنند. هنوز مشخص نیست که داستان این سریال در مقایسه با فیلم Black Panther: Wakanda Forever در چه زمانی رخ می دهد اما احتمال می رود به واکاندا در دوران موسوم به The Blip رخ داده و یا داستان کلی فرانچایز بعد از دنباله اول را روایت کند. تاکنون تاریخ انتشاری برای سریال اسپین آفی Black Panther از دیزنی پلاس زمانی اعلام نشده است.

منبع