سفید رنگ حیرت آوری است که از آن برای هر سبکی، هر کانسپتی و هر طرحی استفاده میشود. فضا را درخشانتر، بزرگتر و کاملتر نشان میدهد. اما با کاربرد رنگهای نزدیک به سفید مثل کرم، بژ، عاجی، مرواریدی، یا صدفی هم میتوان جلوه حاصل را دو چندان کرد. با بهره گیری کامل از رنگ سفید در محیط داخل، فضا نه تنها حسی خشک ندارد و طراحی کهنه و منسوخ نخواهد داشت، درعوض با حضور دیوارهای تماما سفید حسی از اساس نو و تازه خلق خواهد شد. آنماری (Marie Ann) با تاکید بر اهمیت وجود عناصر متعدد با رنگ سفید، معتقد است استفاده از تنها یک یا دو عنصر سفید رنگ نمیتواند کارآیی مورد نظر را داشته باشد. پالت ساده ای از رنگ های سفید و خاکستری و اشکال منحنی که در کنار خطوط صاف و پرداختکاری های مجلل قرار میگیرند در نهایت به زیبایی دلپذیر و محسور کننده ای منتهی میشوند.

آشپزخانه های تمام سفید همراه با کابینتهای سبک Shaker، لوازم استیل، کاشی های سرامیک، هود سفارشی و برخی عناصر ساخته شده از برنج، هر بیننده ای را شیفته خود میکند. آشپزخانه سفید پرده ای پاک و ساده برای نمایش درخشان ترین رنگها پدید می آورد. رنگ سبز و رنگ چوب به فضا حسی دلنشین میبخشد. کاربرد رنگ سفید از سویی میتواند حیله ای برای جلب توجه کاربران باشد و از سوی دیگر در صورت تغییر سلیقه تغییر رنگ به آسانی امکانپذیر خواهد بود.

استفاده از کاغذ دیواری خاکستری و طلایی در اتاق خواب به مثابه بافتی زیبا و فریبنده در پس زمینه تختخواب و چراغ خواب ها ایفای نقش میکند. رنگ سفید با خلق فضایی آرامش بخش و در کنار آن استفاده از مبلمان، لوازم و عناصر ساده هنری هارمونی زیبا و دلنشینی شکل میگیرد. سفید و سیاه همواره ترکیبی کلاسیک و عالی برای هر ایده مدرن و معاصری بوده اند. استفاده از عناصر تزیینی سفید روی دیوارها و مبلمان سفید و کاربرد برخی عناصر سیاه رنگ کنتراستی قوی و درخشنده می آفریند. رنگ سفید در کنار خاکستری هم هماهنگی زیبایی دارد. با کاربرد رنگ خاکستری در کنار سفید اتاق خواب ساده ای شکل میگیرد که میتوان آن را با عناصر رنگین دیگری همراه ساخت.

کاربرد آمیزه ای از رنگ مایه های سفید، آجی و طلایی فضای سرویس های بهداشتی را بزرگتر و به آن حال و هوای جکوزی میدهد. طرح رنگ های خنثا نور خورشید را بهتر انعکاس میدهند و حس حضور نور و هوا تداعی گر حمام ها یا عصار گذشته و همزمان مطابق با نیازهای امروز خواهد بود.

این مطلب اولین بار در نشریه تفکر معماری منتشر شده است.