«جکی چان» در حین برگزاری نشست «اتحادیه فیلم چین» در تاریخ ۸ ژوئیه از حزب کمونیست چین حمایت کرده است. چان پیش‌تر نیز از این حزب پشتیبانی کرده بود اما این بار می‌گوید تمایل دارد که یکی از اعضای رسمی آن باشد. «ورایتی» گزارش می‌دهد که این نشست هفته گذشته توسط «اتحادیه فیلم چین» برگزار شده تا در مورد رهنمودهای رئیس جمهور «شی جین پینگ» عملی شود.

به گزارش مووی مگ به نقل از ۳۰نما، چان در ویدیویی که از طریق شبکه CCTV چین پخش شده می‌گوید: «در خارج اغلب می‌گویند «افتخار می‌کنم که چینی هستم.» من از اینکه چینی هستم احساس خوشبختی می‌کنم، اما رشک می‌برم به شما که همگی اعضای این حزب هستید. آنچه که حزب می‌گوید، آنچه وعده می‌دهد، به ۱۰۰ سال زمان نیاز ندارد – تا چند دهه قطعاً به اهدافش می‌رسد. من می‌خواهم عضوی از حزب باشم!»

در گزارش «ورایتی» آمده است: «اوایل همین ماه، چان در یک رویداد عظیم تبلیغاتی که توسط این حزب در استادیوم ۹۱ هزار نفری «بردز نست»، محل برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۰۸ برگزار می‌شد روی صحنه رفت. در این برنامه پرستاره که ۱ و به مناسبت سالگرد تأسیس حزب کمونیست چین در سال ۱۹۲۱ پخش شد، چان ترانه «کانتارای رودخانه زرد» (Yellow River Cantata) را می‌خواند، کاری کلاسیک و مهین‌پرستانه که در خلال جنگ دوم چین و ژاپن ساخته شد.»

چان در حالی که لباس نظامی «ارتش هشتم مسیر» (Eighth Route Army‎) – یک گروه نظامی که در اواخر دهه ۱۹۳۰ و اوایل ۱۹۴۰ در جنگ دوم چین و ژاپن جنگید – را به تن داشت این آواز را سر داد. چان ۸ ژوئیه از این گروه نظامی تقدیر کرد: «این سربازان در حالی که صندل‌های حصیری به پا داشتند مقابل مسلسل‌ها ایستادند و از پیستول‌های تک-تیر استفاده کردند، و با شمشیر و نیزه با سلاح‌های پیشرفته مواجه شدند. به نظر من «ارتش هشتم مسیر» از «حزب کمونیست» ما واقعاً شگفت‌آور بوده است.»

منبع