سریع و خشمگین ۹ که به کارگردانی جاستین لین ساخته شد، اولین فیلم از سه‌گانه‌ی نهایی این مجموعه است. این فیلم‌ساز قرار است قسمت‌های ۱۰ و ۱۱ را نیز کارگردانی کند که قرار است پشت سر هم فیلم‌برداری شوند. پس منطقی است که برخی از خطوط داستانی مبهم باقی بمانند تا در فیلم‌های بعدی بتوان آن‌ها را بررسی کرد.

داستان اصلی سریع و خشمگین ۹ بر گذشته دومینیک متمرکز است. او از زندگی خطرناک پیشین خود کناره‌گیری کرد تا به پرورش فرزند خود، برایان بپردازد. این خانواده سه نفری به همراه لتی در یک مزرعه خلوت زندگی می‌کردند تا این‌که با سقوط هواپیمای آقای هیچ‌کس زندگی آرام آن‌ها مختل شد. علی‌رغم این‌که همسرش و بقیه تیم به طور جدی با این مسئله مقابله می‌کردند، دومینیک برای شروع یک ماموریت، بی‌رغبت نبود. به خصوص وقتی که فهمید برادر دور افتاده‌اش، جیکوب هم در این آشوب درگیر شده است.

متاسفانه داستان خانواده تورتو این بار با صلح جهانی گره خورده بود. جیکوب با حمایت مالی اوتو، به دنبال بخشی از فناوری معروفی به نام ارس بود که به او این امکان را می‌داد تا در صورت نیاز به هر سیستم کامپیوتری در سراسر جهان نفوذ کند و حتی جنگی را شروع نماید. دومینیک موفق شد تا از این هرج و مرج گسترده جلوگیری کند اما با وجود موفقیت‌آمیز بودن عملیات در قسمت نهم، چندین سوال باقی مانده است که بی‌پاسخ مانده‌اند.

آیا آقای هیچ‌کس مرده است؟

سریع و خشمگین

حوادث سریع و خشمگین ۹ با تماس اضطراری آقای هیچ‌کس شروع شد. در حالی که تیم دومینیک از محل سقوط هواپیما بازدید می‌کردند، هیچ اثری از این شخصیت مرموز در آن‌جا وجود نداشت. از آن‌جا که بقایای وی کشف نشده است، احتمال این وجود دارد که آقای هیچ‌کس هنوز زنده باشد و فقط منتظر زمان مناسب برای بازگشت است. هم‌چنین مشخص شد که این شخصیت نه تنها به هان کمک کرد تا برای قتل دکارد در توکیو آماده شود، بلکه زنده بودن او را برای سال‌ها مخفی نگه داشت، حتی از دومینیک و تیمش که در ژاپن مستقر بود. این موضوع ثابت می‌کند که آقای هیچ‌کس می‌تواند برای حفظ امنیت، مرگی جعلی برای خود بسازد و در این مواقع در حاشیه می‌نشیند و تماشا می‌کند و در هنگام نیاز از سایه بیرون می‌آید.

آیا جیکوب بازخواهد گشت؟

سریع و خشمگین

جیکوب به واسطه گیر و دار پیچیده خود با دومینیک، به عنوان شخصیت منفی اصلی سریع و خشمگین ۹ شناخته شد. با این حال، پس از این‌که سایفر اوتو را به خیانت به او وادار کرد، جیکوب دست از پا دراز‌تر و بدون هیچ متحدی باقی ماند. دومینیک بدون داشتن هیچ گونه مکالمه‌ای در مورد گذشته نه‌ چندان جالب‌شان، به طور غریزی می‌دانست که باید به برادرش کمک کند. آن‌ها با هم توانستند نقشه اوتو و سایفر را برای استفاده از ارس مختل کنند. در پایان فیلم و قبل از این‌که مقامات و سایفر جیکوب را به دام بیاندازند، دومینیک یک ماشین برای او فراهم کرد تا فرار کند. با این که روابط دو برادر هنوز به طور کامل درست نشده است اما حداقل آن‌ها دیگر از یک‌دیگر متنفر نیستند.

هان چگونه جان سالم به در برد؟

سریع و خشمگین

جدا از روابط و چالش‌های دومینیک و جیکوب، یکی دیگر از مواردی که جای بحث دارد، زنده ماندن هان است. پس از برنامه‌ریزی شاو برای کشتن او در یک تصادف اتومبیل در توکیو، سال‌های سال، تصور بر این بود که هان مرده است اما بعد‌تر همه دوست داشتند که بفهمند او چگونه از تصادف زنده مانده است. هان فاش کرد که آقای هیچ‌کس به او در جعل مرگ خود کمک کرده و وضعیت سلامت خود را مخفی نگه داشته تا در امان بماند. فلش‌بک‌های فیلم به صحنه‌های گذشته، او و آقای هیچ‌کس را در حال مشاهده تصادف نشان می‌داد اما چگونگی فرار هان از ماشین را نمایش نمی‌داد. به هر حال او اصلا در مورد چگونگی برنامه‌ریزی این حقه صحبتی نکرد و آن را به عنوان یک سوال بزرگ رها نمود.

چه اتفاقی بین هان و دکارد می‌افتد؟

سریع و خشمگین

در این قسمت و قسمت‌های بعدی شاهد جزئیات قتل جعلی هان و ماجراهای پیش آمده برای او خواهیم بود. در حالی که تردیدهایی وجود داشت که این قضیه در قسمت نهم بررسی خواهد شد یا خیر اما صحنه پایانی فیلم پیام روشنی بود که فیلم‌ساز به پرداختن درباره این موضوع متعهد است. در این صحنه سرانجام هان با دکارد روبرو شد که فکر می‌کرد او را سال‌ها پیش در توکیو کشته است. این برخورد جالب و پرتنش، کوتاه بود و بقیه مکالمه آن‌ها احتمالا برای سریع و خشمگین ۱۰ کنار گذاشته شده است.

آیا هابز در سریع و خشمگین ۱۰ حضور خواهد داشت؟

سریع و خشمگین

قسمت نهم، اولین فیلم در این مجموعه است که لوک هابز با بازی دواین جانسون از زمان پیوستن به مجموعه در آن حضور نداشت. بعد از قسمت هشتم، این شخصیت حتی در اسپین‌آف هابز و شاو به همراه دکارد نیز ظاهر شد. صحنه پایانی فیلم، بازگشت دکارد شاو به خط اصلی داستان را تایید کرد اما آیا این اتفاق برای هابز نیز خواهد افتاد؟ با توجه به روابط خوب بین هابز و دومینیک، احتمال بودن هابز در قسمت‌های بعدی از نبودنش بیشتر است.

سایفر چگونه در سریع و خشمگین ۱۰ انتقام خواهد گرفت؟

سریع و خشمگین

سایفر که به عنوان شخصیت منفی اصلی قسمت هشتم معرفی شده بود، در قسمت نهم با تمرکز بیشتر داستان بر جیکوب به حاشیه رانده شد، به غیر از بخش آخر فیلم که او اوتو را به خیانت به شریک اصلی خود مجبور کرد. در این مرحله از مجموعه، به راحتی می‌توان گفت که او اصلی‌ترین شخصیت منفی سه‌گانه نهایی خواهد بود. با مرگ اوتو، سایفر احتمالا  رهبری عملیات را بر عهده خواهد گرفت و خود را به نیروی انسانی و منابع لازم برای تعقیب دومینیک و تیمش مجهز خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که او چگونه قصد دارد تیم سریع و خشمگین را شکست دهد اما قطعا با توجه به ناکامی در قسمت نهم، انتظار می‌رود که در طرح و نقشه بعدی خود بی‌رحمانه‌تر عمل کند.

آیا برایان اوکانر دوباره در سریع و خشمگین ظاهر خواهد شد؟

سریع و خشمگین

پس از مرگ غم‌انگیز پل واکر، حماسه سریع و خشمگین تصمیم گرفت کاراکتر وی، برایان اوکانر را در مجموعه زنده نگه دارد. در قسمت هفتم، او با میا بازنشسته شد، زیرا آن‌ها زندگی آرام با بچه‌های خود را ترجیح می‌دادند. با بازگشت خواهر دومینیک در قسمت نهم و بدون کوچک‌ترین اشاره‌ای به شوهرش، این سوال وجود دارد که آیا حضور مجدد برایان در فیلم مناسب است یا خیر. علی‌رغم مرگ واکر، در سریع و خشمگین ۷ ثابت شد که بازگرداندن او، البته در موارد محدود، به کمک برادر این بازیگر هنوز امکان پذیر است. برایان در داستان کلی فیلم بسیار مهم بوده و به نظر ارزشش را دارد که دوباره شاهد حضور او در این مجموعه باشیم.

سطح بدلکاری‌های سریع و خشمگین ۱۰ چگونه از قسمت نهم پیشی خواهد گرفت؟

سریع و خشمگین

مجموعه‌ی سریع و خشمگین به خاطر بدلکاری‌های فوق‌العاده و سکانس‌های اکشن خود معروف است. سریع و خشمگین ۹ با انواع مختلف سکانس‌های هیجان‌انگیز همراه بود، از جمله این که رومن و تج پس از نصب یک موشک به ماشین با کمک شان باسول و ارل هو به فضا رفتند. اما این تنها آغاز ماجراجویی کهکشانی فیلم است و در سریع و خشمگین ۱۰ انتظار می‌رود که شاهد صحنه‌های جالب‌تری باشیم.

منبع: Screenrant

منبع