از دو کودکی که ۱۹ ضربه چاقو به دوستشان زدند تا زنی که مادرش را کشته و سرش را قطع کرد، نمونه های زیادی از جنایاتی تقلیدی وجود دارد که در آن ها از افسانه ها و شخصیت های فیلم های ترسناک الهام گرفته شده است. چند روز پیش مشخص شد که آنیسا ویر چنین سال زودتر از ۲۵ سال حبسی که به جرم تلاش برای قتل همکلاسی اش در می ۲۰۱۴ برای وی در نظر گرفته شده بود، آزاد خواهد شد. ویر بارها با چاقو به همکلاسی خود پایتون لایتنر با چاقو ضربه زد، جنایتی که از یک افسانه شهری اینترنتی به نام مرد لاغر  اندام (Slender Man) و فیلمی به همین نام الهام گرفته شده بود.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، این شخصیت فیلم های ترسناک که به زشتی و سفیدی ارواح و بدون چهره است، شخصیتی بود که در یک رقابت فتوشاپی خلق شده بود اما رفته رفته تصاویر متفاوتی از آن در اینترنت منتشر شده و داستان هایی در مورد وی رواج یافت.

77773939393733
7777393939223733

ویر و دوستش مورگان گیسر، دوستشان را ۱۹ بار با چاقو هدف قرار دادند در حالی که قصد داشتند برای این شخصیت ترسناک خیالی قربانی کنند، شخصیتی که گفته می شود کودکان را تعقیب کرده و باعث فراموشی می شود. آن ها در جریان یک بازی قایم باشک، دخترک نگون بخت را به زمین زده و با یک چاقوی ۵ اینچی بارها به بدن او ضربه زدند. پایتون در کمال ناباوری زنده ماند بعد از آنکه توسط دوستانس در ۳۱ می ۲۰۱۴ در منطقه واوکشا در ویسکانسین به درون جنگل کشیده شد. همکلاسی های او به خاطر ابتلا به بیماری روانی بیگناه شناخته شده و در بیمارستان بستری شدند. این جنایت جهانیان را شوکه کرده و یکی از جنایت های هولناکی بود که از شخصیت های تخیلی و داستانی نشأت گرفته بود.

NINTCHDBPICT000663315847

جنایت دیگری که همان سال در ارتباط با شخصیت Slender Man انجام شد مربوط به زن و شوهری به نام جارد و آماندا میلر بود که دو افسر پلیس لاس وگاس و یک نفر دیگر را با شلیک گلوله به قتل رسانده و سپس دست به خودکشی زدند. کریستا کخ، همسایه میلرها گفته است که جارد گاهی اوقات ظاهر خود را شبیه مرد لاغر اندام می کرد و همسرش نیز ظاهر هارلی کویین را به خود می گرفت. یک روز قبل از جنایت، جارد در یک پست فیسبوکی جدید نوشت: «طلوع روزی تازه. به امید اینکه تمامی قربانی کردن هایمان ارزشش را داشته باشد». پیش از آن نیز تصاویری از جارد در لباس و ظاهر جوکر منتشر شده بود، شخصیت مرتبط با خشونت دیگری که با جنایت های واقعی بسیاری مرتبط بوده است.

8fe14a88 6db5 4b1e b6e5 772b2660594d

شخصیت جامعه ستیز و روانی فیلم های بتمن نیز با چندین قتل ارتباط داشته است که مشهورترین آنها تیراندازی در سالن سینمایی در آرورا، کلرادو توسط مردی به نام جیمز هولمز بود. در ۲۰ جولای ۲۰۱۲، هولمز با لباس های نظامی و در طول شب وارد سینمایی شد که فیلم The Dark Knight Rises را نمایش می داد. او گاز اشک آور به درون جمعیت حاضر در سینما پرتاب کرده و بدون هدفی خاص شروع به تیراندازی در جهات مختلف کرد. در این جنایت بیش از ۱۲ نفر کشته و ۷۰ نفر زخمی شدند. بر اساس گزارش مامورین فدرال، هولمز موهایش را قرمز کرده و در جریان حمله از خود با نام «جوکر» یاد کرده بود.

NINTCHDBPICT000624867265

در سال ۲۰۱۹ نیز جسیکا کامیلری ۲۷ ساله با چاقوی آشپزخانه به مادرش حمله کرده و بعد از مثله کردن سرش، آن را در کنار در ورودی خانه اش در سنت کلر، سیدنی گذاشت. پست های ترسناک فیسبوکی او در جولای ۲۰۱۹ و قبل از جنایت نشان می داد که کامیلری شیفته و تحت تاثیر فیلم Jeepers Creepers بوده است. این فرانچایز در مورد یک شخصیت دیوانه خونخوار به نام کریپر است که در واقع از یک قاتل حقیقی به نام دنیس دو پو الهام گرفته شده که در سال ۱۹۹۰ در کمال خونسردی همسرش را قصابی کرده بود. جسیکا بیش از ۱۰۰ بار با چاقو به بدن مادرش، ریتا، ضربه زده و سپس سر و زبان و بینی اش را بریده و حتی چشم هایش را نیز از حدقه بیرون آورد. دو روان درمانگر قضایی در دادگاه اعلام کردند که جسیکا از مشکل اساسی ذهنی رنج می برده است. در دادگاه همچنین اعلام شد که این جنایت پس از آن رخ داده که مادر جسیکا می خواسته او را به بیمارستان روانی بفرستد. کامیلری در این جنایت از بیش از ۷ چاقوی آشپزخانه استفاده کرده بود که ۴ چاقو به دلیل خشونت بالا و شدت ضربات قاتل، در حین جنایت شکسته بودند.

NINTCHDBPICT000663314565

در سال ۲۰۱۶، انریکه دومینگز، جوان ۲۰ ساله اهل فلوریدا بعد از اینکه به یکی از همکارانش گفته بود می خواهد مانند جوکر لباس پوشیده و رییسش را بکشد، دستگیر شد. در حساب اینستاگرامی اش، دومینگز تصویری از ۱۵ چاقو منتشر کرده و آن را «اسلخه خانه کوچک» خود خطاب قرار داده بود. بعد از دستگیری دومینگز، کیسه ای حاوی ماسک دلقک، چسب نواری، دستبند پلاستیکی، دستکش و دو چاقوی بزرگ همراه او کشف شد. در دوران دستگیری نیز دومینگز تایید کرده بود قصد دست زدن به خشونت های از پیش برنامه ریزی شده پس از «روز اتحاد» را داشته است.

NINTCHDBPICT000663314078
NINTCHDBPICT000663313830
NINTCHDBPICT00000663314565

فرانچایز Scream نیز که در اواخر دهه ۱۹۹۰ بسیار پرطرفدار بود الهام بخش یک سری جنایت شده است. در سال ۱۹۹۹، دانیل گیل و رابرت فولر اهل هاروگیت، نورث یورکشایر، بعد از تماشای یکی از فیلم های «جیغ»، تصمیم گرفتند دوست ۱۳ ساله خود را با ضربات چاقو به قتل برسانند. همان سال ماریو پادیلا ۱۶ ساله اهل لس آنجلس مادرش را با ضربات چاقو به قتل رساند و سال ۲۰۰۱ یک قاتل بلژیکی ۲۴ ساله به نام  تیری ژارادین، با پوشیدن ماسک معروف این فیلم ، با ضربات چاقوی آشپزخانه، یک دختر ۱۵ ساله را قصابی کرد. در سال ۲۰۱۶ نیز النا لوباچوا، دختر روسی یک مرد را با ضربات چاقو به قتل رسانده و یک نفر دیگر را با ۱۱۷ ضربه چاقو به طرز وحشیانه ای تکه تکه کرد، در حالی که بر اساس اسناد دادگاهی، برخی از دیگر قربانیان خود را با ضربات متعدد چکش به قتل رسانده بود. او اعتراف کرده بود که در این قتل ها از فیلم Bride of Chucky الهام گرفته است، فیلمی هالیوودی در مورد عروسکی که توسط یک قاتل سریالی تسخیر می شود.

منبع