یک سریال تلویزیونی غیرمعمول که در آن تنها مردم در حال دویدن در یک مسیر شیب دار دیده می شوند، سه هزارمین اپیزود خود را منتشر کرده است. سریال Zenryokuzaka  یک سریال مسابقه ای محبوب و مشهور در ژاپن است که اکنون ۱۵ سال است پخش می شود و اغلب سکانس های آن در مناطق روستایی پایتخت ژاپن، توکیو، فیلمبرداری می شود. در هر اپیزود شاهد حضور یک شرکت کننده جدید هستیم که باید با سرعت هر چه تمام تر خود را به بالای یک تپه خاص رسانده یا در یک مسیر شیبدار به مدت ۶ دقیقه دویده، در حالی که پس از رسیدن به محل مورد نظر به شدت نفس نفس می زنند. اما دلیل این امر مشخص نیست زیرا هیچ زمانی برای مدت دویدن در نظر گرفته نشده و جایزه ای نیز وجود ندارد.

جالب اینکه هیچ مسابقه انتخابی و حذفی برای فینال بزرگ سریال نیز وجود نداد اما علیرغم این موضوع همواره شرکت کننده های جدیدی به این مسابقه آمده و اکنون تعداد اپیزودهای آن به ۳,۰۰۰ اپیزود رسیده است. این سریال مسابقه ای پرطرفدار که از شبکه TV Asahi پخش می شود از روز دوشنبه تا پنج شنبه هر شب پخش شده و طول هر اپیزود نیز تنها ۶ دقیقه است.

روایتگر این سریال نیز میتسورو فوکیکوشی است که هر اپیزود را با این جملات آغاز می کند: «این یکی هم تپه ای است که باعث می شود بخواهید با دویدن خود را به بالای آن برسانید». شرکت کنندگان در ادامه به مدت ۶ دقیقه به سمت بالای تپه می دوند و بسیاری از بینندگان مشتاق دیدن ثانیه های پایانی هر اپیزود هستند که در آن نمایی از نزدیک از نفس نفس زدن مسابقه دهنده منتشر می شود.

برای ۱۴ سال ابتدایی، مسابقه تلویزیونی Zenryokuzaka تنها با حضور شرکت کنندگان زن برگزار می شد اما تهیه کنندگان اخیراً اولین شرکت کننده مرد را نیز معرفی کرده اند که یک بازیگر ژاپنی به نام ریوسوکه میورا است. وی در این باره گفته است :«مایه افتخار است اولین شخصی باشم که برای این رویکرد جدید انتخاب شده ام. من به طور مرتب ورزش می کنم اما اغلب شبیه این به سمت تپه ها نمی دوم، به همین خاطر احساس فوق العاده ای دارم. واقعاً خوشحالم که توانستم در برنامه Zenryokuzaka شرکت کنم که از زمان کودکی تماشاگر آن بودم و همچنین خوشحالم که با روایت فوکیکوشی عزیز همراه شدم».

منبع