راپسودی بوهمی یا حماسه کولی یک فیلم آمریکایی در سبک زندگینامه‌ای به کارگردانی برایان سینگر و دکستر فلچر و نویسندگی آنتونی مک‌کارتن است. که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. رامی ملک در این فیلم در نقش رهبر گروه کوئین، یعنی فردی مرکوری ظاهر شده‌است. فیلم حوادثی را در طی سال‌های ۷۰ تا اوایل دهه ۹۰ که برای مرکوری و گروه کوئین رخ داد را به تصویر می‌کشد. به غیر از ملک، مایک مایرز، جوزف مازلو، بن هاردی، جوزف مازلو، تام هولندر و گیلیام لی نیز در فیلم ایفای نقش کرده‌اند. برایان می و راجر تیلور که دو نفر از اعضای گروه کوئین بودند، در ساخت فیلم و به خصوص سکانس‌های مربوط به اجرای کنسرت با سازندگان فیلم؛ همکاری کردند.

«حماسه کولی» با سکانسی آغاز می‌شود که اگر فقط با همان ارتباط برقرار کنید، تقریبا لذت بردن‌تان از فیلم، تضمین‌شده خواهد بود. سکانسی که در قاب‌های بسته، چند ثانیه از یک روزِ زندگی خواننده‌ای را بدون نشان دادن تصویر چهره‌اش نشان‌مان می‌دهد، او را به مقابل ورودی یکی از بزرگ‌ترین استیج‌های اجرای زنده‌ی موسیقی که احتمالا می‌توان تصور کرد، می‌فرستد و در چنین نقطه‌ای، تمام می‌شود. آن‌چه که در ادامه‌ی فیلم و تمام ثانیه‌هایی که از روز و شب‌های فردی مرکیوری و دیگر اعضای گروه افسانه‌ای «کوئین» (Queen) خواهید دید هم تا پیش از بازگشت باشکوه اثر به همین سکانس، در اصلی‌ترین تعریف‌شان مواردی هستند که باید بار دراماتیک آن را افزایش دهند. تا وقتی که برایان سینگر دوباره در آخر فیلم به سکانس افتتاحیه‌اش بازگشت و آن را مفصل و دقیق و دیدنی به تصویر کشید، همه به خوبی درک کنند چه احساساتی در پس تک‌تک کلماتی که از دهان پروتاگونیست قصه در طول آن بیرون می‌آیند، پنهان شده‌اند.

از آنجا که چند وقتی است که از رونمایی فیلم Bohemian Rhapsody در کشورهای مختلف می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. اما ما در ویوین به جای تحلیل‌ها و نقدهای تخصصی نظرات و دیدگاه‌های افراد عادی را در مورد فیلم Bohemian Rhapsody از توییتر جمع آوری کرده‌ایم تا با مطالعه آن‌ها بتوانید تصمیم بهتری در مورد دیدن یا ندیدن فیلم بگیرید. پس با ویوین همراه باشید.

Mori ?: حماسه کولی فیلم خوبی بود،برای من شاهکار سینمایی که برگام بریزه نبود تقریبا همه چی از قبل واسه کسی که طرفدار فردی مرکوریه معلومه ولی شبیه سازی فوق العاده ای بود،همش منتظر یه پایان طوفانی با شو ماست گو آن بودم که نشد و تو تیتراژ گذاشتنش متاسفانه

mojtaba-Reporter: فیلم حماسه کولی رو دیدم و باید بگم فوق العاده بود مخصوصا بازی رامی ملک حرف نداشت ، آخرشم خود کوئین با اجرای فردی مرکوری نشون دادن ،حال کردم

Al: مثلن من قبل از دیدن Bohemian Rhapsody توقعم وحشتناک بالا بود. لابد چون خود این آهنگ یه شاهکار تکرار نشدنیه، فیلمشم باس خدا باشه. ولی چی؟ me’eeeeeeh.

Amir Masoud Almasi: بالـاخره #BohemianRhapsody برایان سینگر رو دیدم و در توصیف بازی رمی مالک فقط باید سکوت کرد! چند سال پیش که در رقابت با کوین اسپیسی برنده جایزه امی شد ناراحت شدم ولی با این بازیش بهش ایمان آوردم و آینده درخشانی در انتظارشه! در یک کلـام! عالی!

Siavash A.K.A Lucy: فیلم Bohemian Rhapsody رو دیدم. قشنگ بود. خیلی دقیق و زیبا ساخته شده بود.

Masih Karimi: فیلم Bohemian Rhapsody شاهکار قطعا نیستو نخواهد بود ولی فیلم خوبی هست (و از بهترینای ۲۰۱۸) و حداقل بنظرم از A Star is Born فیلم بهتری بود ولی ۲۰-۳۰ دقیقه آخر فیلم جدی عالی بود کاش کل فیلم به این خوبی بود و انقدر تو طولش افت و خیز نداشت و رامی ملک حداقل تا الان حقش جایزه اسکار هست

Retro: فیلم خیلی خوبی بود، خیلی خوشم اومد و خیلی راضیم. #BohemianRhapsody امیدوارم «رامی ملک» (مالک) برای بازی در نقش «فردی مرکوری» #اسکار رو هم بگیره، واقعا زحمت کشیده بود.

راسکولْنیکُف: برین Bohemian Rhapsody و ببینین هم یه فیلم خفن دیدین هم یه کنسرت عالی

مِت:  از باب علاقه نداشتنم به فیلم bohemian Rhapsody بگم که، به نقل از جیم بیچ، وکیل و بعدها مدیر برنامه های کویین، فردی مرکوری در بستر مرگ بهش میگه “با آهنگ های من هرکاری دلت میخواد بکن، فقط هیچ وقت من رو حوصله سر بر نکن”. متأسفانه این فیلم عمیقا حوصله سر بره.

Armin: رامی مالک تا لحظه آخر Bohemian Rhapsody واسه من فردی نشد که نشد. هنوز هم فکر می‌کنم این نقش برای ساشا بارون کوهن بود.

مُشتَبا | یک بتمن: بیست دقیقه آخر فیلم Bohemian Rhapsody رو دوباره دیدم. بار اول موهای تنم سیخ شد و بار دوم واسه عظمت کوئین همشون ریخت!

گِرِتول: اگه Bohemian Rhapsody اسکار ببره بعد از مدت ها میشه اولین فیلمی که واقعا بهترین بود و اسکار گرفت. اگرم نبره هم که مثل همیشه ?

mj mirhosseini: کلی صبر کردم برای Bohemian Rhapsody،متاسفانه به خاطر تصمیم فیلم ساز برای تغییر دادن واقعیت ها،این فیلم برای دوستداران کویین تجربه خوشایندی نمیتونه باشه. تنها نقاط مثبت قیلم طبعاً بازی رمی مالک و بازسازی خوب کنسرت لایو اید بود.

پارسایی: همین الان فیلم Bohemian Rhapsody رو دیدم. در خلاصه‌ی واکنشم به این فیلم باید بگم که اشکم بند نمیاد!

Cloudy: نمیدونم کدوم قسمت فیلم bohemian rhapsody خیلی خوب بود برام ولی بعد مدت ها یه فیلمو سه بار پشت سر هم دیدم و با تمام وجودم ازش لذت بردم

آقای میم:  این فیلم Bohemian Rhapsody بهترین فیلم تو ژانر زندگینامه‌ای بود که دیدم. به اندازه‌ی کافی پایبند به حقیقت به اندازه‌ی کافی روون و به اندازه‌ی کافی خوش ساخت بود

‏﮼‌چای‌قند‌پهلو: Bohemian Rhapsody رو دیدم و از دیشب تو ذهنم همش این Love of my life داره پخش میشه. چقدر تو خوبی فرخ جان آخه چقدرررر!

سلطان علی دیلماژ: مارلون براندو با یه زیرپوش دنیارو تسخیر کرد، فرِدی مرکوری با یه رکابی. ببین تو وجودت چی داری… #BohemianRhapsody

sImIn: با وجود همه ی نقدهایی که به “Bohemian Rhapsody ” هست، اما از دیدنش بسیار لذت بردم تاثیرگذار و جذاب

&REZA: فیلم Bohemian Rhapsody رو دیدم و بارها و بارها تاسف خوردم که چرا فردی مرکوری و کوئین رو اینقدر سطحی و احمقانه نشون دادن