دیزنی نخستین تریلر فیلم «کروئلا» (Cruella) به کارگردانی کریگ گیلسپی و با نقش‌آفرینی اما استون را منتشر کرد که فضای عجیب و غریب، فانتزی و تا حدودی جنایی فیلم را به خوبی نشان می‌دهد.

طی سال‌های اخیر دیزنی بسیاری از انیمیشن‌های قدیمی و محبوب خود را بازسازی و در قالب فیلم‌های لایو اکشن به سینماها آورده است. اغلب سینمادوستان و منتقدان از تماشای این فیلم‌ها راضی بوده‌اند و عملکرد عالی آثار جدید استودیو سینمایی والت دیزنی در گیشه سبب شده این کمپانی تمام توان خود را به ساخت فیلم لایو اکشن از انیمیشن‌های خاطره‌انگیزش معطوف کند. چندی قبل اعلام شد دیزنی بر اساس داستان انیمیشن محبوب «صد و یک سگ خالدار» قصد دارد فیلم کروئلا را بسازد و حالا نخستین تریلر آن منتشر شده که ظاهر متفاوت اما استون در نقش استلا «کروئلا» ده ویل را نشان می‌دهد.

فیلم «مالیفیسنت» ثابت کرد پرداختن از سویه‌ای جدید به انیمیشن‌های قدیمی و خصوصاً شخصیت‌های منفی آن‌ها جذابیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند برای اکثر فیلم‌بین‌ها جالب توجه باشد؛ زیرا واکاوی ذات و زندگی شخصیت‌های شرور دنیای دیزنی به سینمادوستان فرصت می‌دهد که ضمن مرور خاطرات خوش دوران کودکی‌شان، از دریچه‌ای تازه به اتفاقات داستان نگاه کرده و شخصیت‌ها برای‌شان عمق بیشتری پیدا کنند. به همین خاطر در کروئلا نیز شاهد چنین رویه‌ای خواهیم بود و دیزنی به سراغ زندگی کروئلا، دشمن اصلی ۱۰۱ سگ خالدار رفته است. این شخصیت خبیث توله سگ‌ها را می‌دزد تا از پوست آنان برای خز لباس‌هایش استفاده کند!

اگرچه اولین تریلر کروئلا اطلاعات داستانی چندانی در اختیارمان نمی‌گذارد، اما با نشان دادن چند نما از خانه‌ی مد لیبرتی و سرک کشیدن به گوشه و کنار دنیای عجیب و غریب و فانتزی فیلم اطلاعات بصری مناسبی از جدیدترین ساخته‌ی کریگ گیلسپی به همراه دارد. اما بی‌تردید مهم‌ترین قسمت این تریلر نمایش چهره‌ی اما استون است. ظاهر، پوشش و موهای نیمی سفید و نیمی مشکی او به نظر بسیار وفادارانه به انیمیشن طراحی شده‌اند. از سایر بازیگران کروئلا می‌توان به اما تامپسون در نقش بارونس، جوئل فرای در نقش جسپر بادون، پاول والتر هوزر در نقش هوراس بادون و امیلی بیچام در نقش آنیتا اشاره کرد.

این فیلم برای اکران در تاریخ ۷ خرداد ۱۴۰۰ (۲۸ می ۲۰۲۱) برنامه‌ریزی شده است، اما دنیاگیری کرونا و تعطیلی سینماها در آمریکا و اروپا ممکن است تاریخ نمایش آن در سالن‌های سینما را تا تابستان به تعویق بیندازد. بسیاری انتظار داشتند همزمان با اکران فیلم کروئلا شاهد پخش آن از سرویس آنلاین دیزینی پلاس نیز باشیم، اما فعلا دیزنی در این خصوص خبر خاصی منتشر نکرده است. چند ماه قبل فیلم مورد انتظار «مولان» تنها از طریق سرویس آنلاین دیزنی پلاس پخش شد، اما اینطور که پیداست عملکرد نه‌چندان موفق این لایو اکشن و آغاز واکسیناسیون گسترده‌ی کرونا نظر دیزنی در خصوص نمایش آثار جدیدش را دست‌خوش تغییر کرده است.

طی هفته‌های اخیر سینمای چین یکه‌تاز فروش فیلم‌ها بوده است و چند روز قبل اعلام شد فیلم «کارآگاه محله‌ی چینی‌ها ۳» رکورد افتتاحیه‌ی «انتقام‌جویان: پایان بازی» را شکسته تا چشم بادامی‌ها باری دیگر نشان دهند در دوران کرونا مدیریت بهتری نسبت به هالیوودی‌ها در چرخه‌ی ساخت و نمایش فیلم‌ها داشته‌اند. با توجه به اینکه فیلم‌های لایو اکشن «شیرشاه»، «علاءالدین» و «دیو و دلبر» همه به فروشی بالغ‌بر ۱ میلیارد دلار دست یافته‌اند، احتمالا دیزنی هم انتظار دارد در بهار و با بازگشایی کامل سینماهای آمریکا و اوپا، سینمادوستان غربی نیز به سالن‌ها هجوم بیاورند و فیلم کروئلا فروش مناسبی را تجربه کند و در صورت جلب نظر منتقدان و دریافت بازخوردهایی مثبت به موفق‌ترین فیلم نمایش داده شده در دوران کرونا تبدیل شود.

دیجی‌کالا مگ