• کارگردان: نیتن اچ جوران، ری هری هاوزن
  • محصول: ۱۹۵۸

همانطور که انیمیشن‌های سنتی با دست طراحی می‌شدند، انیماتورها در سرتاسر جهان قابلیت‌های این ژانر را آزمایش و بررسی کردند که چگونه می‌توان از آن برای روایت داستان‌های خارق‌العاده‌ای که قوانین فیزیک را به چالش می‌کشد، استفاده کرد.

ری هری هاوزن یکی از این پیشگامان در حوزه‌ی انیمیشن بود که در ابتدای کار خود به طور خصوصی کار می‌کرد و قبل از اینکه توجه استودیوهای فیلمسازی را به خود جلب کند، سکانس‌های شگفت‌انگیزی از دایناسورها و جهان‌های فانتزی شگفت‌انگیز می‌ساخت.

«هفتمین سفر سندباد» ممکن است الهام‌بخش‌ترین اثر سینمایی او باشد، با پروژه‌ای که بخش‌های انیمیشنش ۱۱ ماه طول کشید به پایان برسد، که منجر به صحنه‌های اکشن خیره‌کننده‌ای می‌شد که با لایو اکشن برای نتایج واقعا تماشایی، به‌ویژه با توجه به زمینه‌ی دهه‌ی ۱۹۵۰ آن در هم تنیده شده بود.

ری هری هاوزن که به عنوان یکی از اولین و بهترین نمونه‌های اساتید استاپ موشن شناخته می‌شود، همراه با هنرمند تجربی اهل چک، یان شوانمایکر، محدودیت‌های شناخته شده‌ی این رسانه را گسترش دادند.