نویسنده: جسی اندروز و مایک جونز | کارگردان: انریکو کاساروسا

بازیگران: جان راتزنبرگر

تاریخ اکران: ۱۸ جون/ژوئن (جمعه، ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ خورشیدی)

هر زمان که پیکسار انیمیشن جدیدی می‌سازد، هیجان‌زده نشدن و به ذوق نیامدن برای بسیاری از بینندگان سخت به نظر می‌رسد. مخصوصا وقتی شرکت نام‌برده نه یک دنباله که یک انیمیشن اورجینال را خلق کند. اما فارغ از آن که چه‌قدر پیکسار دوست‌داشتنی است، چه‌قدر لوگو انیمیشن Luca زیبا به نظر می‌رسد و چه‌قدر اولین تصویر منتشرشده از آن چشم را به خود خیره می‌کند، دلایل واقعی زیادی برای امیدوار بودن به لوکا وجود دارند.

«لوکا» یک انمیشن ماجراجویانه و خانوادگی است که در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا از ایتالیا جریان می‌یابد. داستان آن نیز به حلقه‌های دوستی گره می‌خورد؛ گره‌هایی ارزشمند که هر روز بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند. تازه پس از اینکه دو دوست با یکدیگر دل به دریا می‌زنند، رفاقت مهمی بین یک انسان و یک هیولای دریایی شبیه‌شده به انسان‌ها شکل می‌گیرد. راستی انیمیشن Luca نخستین فیلم بلند کارگردان خود خواهد بود؛ انریکو کاساروسا را می‌گویم که در تیم ساخت انیمیشن عصر یخبندان، انیمیشن Up، انیمیشن Coco و شاهکاری به اسم انیمیشن موش سرآشپز (Ratatouille) نقش‌هایی کلیدی داشته است. ولی او تنها استعدادی نیست که در تیم ساخت انیمشین Luca می‌درخشد. اگر فیلم Me and Earl and the Dying Girl را دیده باشید، به شکل واضحی نمی‌توانید لوکا را از دست بدهید! زیرا این انیمیشن جدید پیکسار، جسی اندروز یعنی نویسنده‌ی آن کمدی-درام تکان‌دهنده و بسیار محترم را به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس خود می‌شناسد.

مایک جونز که وظیفه‌ی نگارش فیلم‌نامه‌ی انیمیشن تحسین‌شده‌ی Soul را برعهده داشت، به اندروز در طراحی داستان لوکا کمک کرد. خلاصه که خود را مهیای آتش‌بازی دوباره‌ی پیکسار کنید. زیرا از هر زاویه‌ای که به لوکا بنگریم، فعلا نمی‌توانیم انتظاری غیر از مواجهه با یک انیمیشن درخشان و احتمالا یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۱ را داشته باشیم.

زومجی