نویسنده و کارگردان: جیمز گان

بازیگران: ادریس البا، مارگو رابی، وایولا دیویس، جان سینا، یوئل کینامان، جای کورتنی، ناتان فیلیون، مایکل روکر، پیتر کاپالدی و تایکا وایتیتی

تاریخ اکران: ۶ اوت (جمعه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ خورشیدی)

به ثمر رساندن هشتگ ReleaseTheSnyderCut تنها حرکت عظیم انجام‌شده از سوی سینماروهای پرشور در سال‌های اخیر نیست. زیرا در ماجرایی که اکنون بسیار قدیمی به نظر می‌رسد، دیزنی و مارول جیمز گان را با دلایل کم‌ارزش اخراج کردند و سپس باتوجه‌به درخواست‌های بی‌پایان طرفداران، مجددا او را روی صندلی نویسندگی و کارگردانی نگهبانان کهکشان ۳ نشاندند. ولی یک روز پیش از بازگشت جیمز گان به جهان سینمایی مارول، تقریبا همه‌ی استودیوهای بزرگ هالیوودی صف کشیدند و به او گفتند که از بین پروژه‌های موجود می‌تواند هرکدام را که می‌خواهد انتخاب کند. برنده‌ی اصلی هم برادران وارنر شد که ناگهان فیلم The Suicide Squad را به گان سپرد.

از همان زمان گره خوردن فیلم The Suicide Squad به جیمز گان، ناگهان دنباله‌ی فیلمی فاجعه‌بار تبدیل به محصولی مورد انتظار شد. زیرا همه می‌دانیم که چه‌قدر جیمز گان روی خلق کمدی در موقعیت‌های کمیک و اغراق‌آمیز استاد است و چه‌قدر حس‌وحال داستان‌های جوخه انتحار می‌تواند با جنس فیلم‌سازی او جور دربیاید. ولی می‌دانید اصلی‌ترین دلیل قرار گرفتن The Suicide Squad در این فهرست و افزایش شانس برای تبدیل شدن به یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۱ چیست؟ پنل بدون ایراد آن در رویداد DC FanDome.

در این پنل که به خوبی رابطه‌ی بسیار گرم اعضای تیم ساخت فیلم با یکدیگر را به تصویر می‌کشید، شاهد تصاویر و ویدیوهایی از خود جوخه انتحار جدید و پشت صحنه‌ی ساخت آن بودیم که دقیقا نشان می‌دادند اثر مورد بحث دارد در مسیر درستی حرکت می‌کند. حالا هم کار به جایی رسید که باید بپذیریم ممکن است فیلم The Suicide Squad تبدیل به یکی از بهترین فیلم‌های DCEU تا به امروز شود. بالاخره چه کسی از یک اثر سرگرم‌کننده‌ی خلاق، بزرگ‌سالانه و شوخ‌طبع با محوریت کاراکترهای محبوب متنفر است؟ خوش‌بختانه به نظر می‌رسد که جیمز گان در ساخت این دنباله/سافت-ریبوت اختیار تام داشت و به همین خاطر حداقل فعلا نتیجه از دور معرکه به نظر می‌آید. فراموش نکنید که جیمز گان با چنان آزادی عمل کم‌سابقه‌ای این فیلم را می‌سازد که می‌توانست هر کاراکتر مد نظر خود را نیز در فیلم‌نامه به قتل برساند.

زومجی