فیلم‌های درجه‌بندی R طیف گسترده‌ای از ژانرها را شامل می‌شوند، از جمله رام کام، کمدی، و درام‌های قانونی.
نتفلیکس طیف وسیعی از فیلم‌های دارای رتبه R را ارائه می‌دهد و به بینندگان اجازه می‌دهد تا انواع محتوای با مضمون بزرگسالان را کشف کنند.
«قاتل» و «خزنده» فیلم‌های اخیر با درجه R هستند که ارزش دیدن را دارند و بازی‌های قوی و پیچش‌های شگفت‌انگیز را به نمایش می‌گذارند.رتبه R یا رتبه محدود به این معنی است که افراد زیر ۱۷ سال باید برای تماشای فیلم همراه با والدین یا سرپرست بزرگسال خود باشند. فیلم مورد نظر حاوی مطالب بزرگسال است. در حالی که بسیاری از افراد هنگام صحبت درباره فیلم های R-rated بلافاصله به فیلم های ترسناک فکر می کنند، اما هر فیلم R-rated لزوماً یک فیلم ترسناک خونین یا ماوراء طبیعی نیست – اگرچه بسیاری از آنها چنین هستند.حتی فیلم های رمانتیک و کمدی های هجوآمیز و درام های حقوقی تاریخی نیز می توانند رتبه محدود را داشته باشند. Netflix دارای یک کتابخانه عظیم فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی است که برای پخش در دسترس هستند. در میان آنها ده ها فیلم با رتبه R وجود دارد، از کمدی های به ظاهر بی ضرر با مضامین بحث برانگیز گرفته تا وحشت تمام عیار.

۱۶-Triple Frontier (2019)

یکی از بهترین فیلم های اکشن اصلی Netflix، Triple Frontier، فیلمی است که می تواند غافلگیری های واقعی را برای مخاطبان به همراه بیاورد. داستان گروهی از پنج سرباز سابق دوستانه را دنبال می کند که فرصتی را برای سرقت خانه یک قاچاقچی می بینند… خانه ای که فقط اتفاقاً پول نقد در دیوارهای آن دارد.

اگر یک فیلم Netflix وجود دارد که دارای یک گروه بازیگران شگفت انگیز است، آن Triple Frontier است که توسط بن افلک، Pedro Pascal، Oscar Isaac (که در نقش اصلی غالب است)، Charlie Hunnam و Garrett Hedlund رهبری می شود. علاوه بر این، این فیلم با صحنه های مبارزه واقعی و نفس گیر است، نوع آن که باعث می شود ارزش تماشای دوباره داشته باشد.

۱۵-Leave the World Behind (2023)

فیلمی کند و آرام که هم محبوب و هم دور از دسترس بوده است، «Leave the World Behind» یکی از فیلم های اصلی Netflix با ترکیبات بزرگتر است. داستان گروهی از ثروتمندان حومه شهر را دنبال می کند که یک خانه تعطیلات اجاره می کنند تا همه چیز بهم بریزد. اما این فقط خانه تعطیلات آنها نیست که توانایی ارتباط آنها با دنیای خارج را مهار می کند.Leave the World Behind بیشتر یک فیلم هیجان انگیز است تا ترسناک، اما آنچه در مورد جامعه می گوید چیزی جز وحشتناک نیست. مردم در زمان سختی به یکدیگر روی خواهند آورد، حتی اگر در هفته گذشته به کسی که با آنها مشروب خورده اند و عشقشان را فریاد زده اند، پشت کنند.

۱۴-Wind River (2017)

اولین فیلم بلند کارگردانی تایلر Sheridan (او در سال ۲۰۱۱ با فیلم ترسناک کم بودجه Vile به طور فنی این کار را انجام داد)، Wind River روایتی تکان دهنده از قتلی در رزرو سرخپوستان ویند ریور در وایومینگ را بیان می کند. Jeremy Renner نقش یک ردیاب خدمات ماهی و حیات وحش ایالات متحده را بازی می کند که با یک افسر FBI خارج از منطقه (با بازی الیزابت اولسن) همکاری می کند تا بفهمد چه کسی چاقو را در دست داشت.همانطور که می توان با تقریباً هر پروژه Sheridan فرض کرد، فیلمنامه Wind River جذاب است و هرگز از انسانیت دست نمی کشد. همچنین حاوی یک رمز و راز جذاب است، و یکی از آنها است که توسط فیلمبرداری فوق العاده فیلم و بازی های عالی بازیگران اصلی به زندگی درآورده شده است. همانطور که تمام فیلم های هیجان انگیز خوب باید باشند، Wind River به خوبی تنش را ایجاد می کند، اما در عین حال در دنیایی که به طور چشمگیری ایجاد می کند، زمینی باقی می ماند.

۱۳-The Irishman (2019)

شاید به سطح Goodfellas نرسد، اما The Irishman همانقدر عشق و توجه مارتین اسکورسیزی را در خود دارد که آن فیلم کلاسیک گانگستری. این یک فیلم وسیع است که زندگی طولانی و خشونت آمیز فرانک شیران (رابرت دنیرو) را پوشش می دهد. از خدمت فرانک در جنگ جهانی دوم در ایتالیا تا حرفه قابل توجه او در گروه مافیا و ناپدید شدن مرموز دوستش جیمی هوفا (آل پاچینو)، این فیلم چیزی جز حماسی نیست.دنیرو به طور غیرمنتظره ای عالی است، اما او بیشتر از معمول نرم است. این اجازه می دهد تا کار او در اینجا بسیار متفاوت از آنچه در Goodfellas و Casino انجام داده است، باشد. عملکردهای حتی بهتری از Joe Pesci و Al Pacino اضافه کنید، و The Irishman به راحتی یکی از بهترین فیلم های اصلی Netflix تا به امروز است.

۱۲-A Walk Among the Tombstones (2014)

بر اساس یکی از معماهای متیو اسکودر نوشته لارنس بلاک، «A Walk Among the Tombstones» بهتر از بسیاری از کارهای دیگر لیام نیسون در دوره فیلمسازی اکشن محور است. برای یکی، رمز و راز به خوبی در رمان شرح داده شده است و دو، داشتن دان استیونز و بوید هولبروک در نقش برادران یک ضربه خلاقانه بود.در «A Walk Among the Tombstones»، بازی‌ها به طور کلی هماهنگ هستند. همچنین، این یک فیلم است که اتمسفر خاکستری و مه آلود دارد که به طرز خارق العاده ای در فروش لحن رمان قبل از آن موفق عمل می کند. این لحن است که باعث موفقیت فیلم می شود و به هر قدمی که شخصیت هایش برمی دارند، حسی از جدیت می افزاید.

۱۱-The Killer (2023)

فیلم The Killer ساخته دیوید فینچر با بازی مایکل فاسبندر در نقش یک قاتل کم حرف بازی می کند. او مأموریت کشتن یک هدف با ارزش را دارد، اما این ماموریت به مشکل می خورد و شخص اشتباهی شلیک می شود. همانطور که The Killer (همانطور که او به تنهای خوانده می شود) به زودی می آموزد، این شکست منجر به پیچیدگی هایی در زندگی او شده است، پیچیدگی هایی که می تواند چند نفری را که او واقعاً به آنها اهمیت می دهد، صدمه بزند.یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۳، The Killer یک افزودنی چشمگیر به مجموعه محتوای اصلی نتفلیکس است. مایکل فاسبندر در نقش شخصیت اصلی بدون نام، مانند همیشه الهام بخش است، و فیلمنامه کم حجم باعث می شود هر یک از کلمات او مانند یک هدیه فولادی به نظر برسد. این راز نیست که فینچر در ژانر تریلر خوب عمل می کند، و The Killer استثنایی نیست، این فیلم تاریک، خنده دار، طنزآمیز و اکشن است.

۱۰-Reptile (2023)

فیلم Reptile داستان کارآگاه مصمم را روایت می کند که تلاش می کند رمز و راز درگذشت یک زن نماینده املاک را برملا کند. همه انگشت ها به سمت سابق او، که هنوز به طور کامل طلاق نگرفته است، اشاره می کنند، اما چیزی به کارآگاه می گوید که شوهر فعلی او چیزی را پنهان می کند.پایان فیلم Reptile نباید خراب شود، اما قطعاً یک سورپرایز است و استفاده خوبی از بازی بازیگران خلاقانه کرده است. اما Reptile متعلق به بنیسیو دل تورو است، و اگرچه فیلمنامه همیشه به سطح او نیست، اما اغلب با او مطابقت دارد.

۹-The Nice Guys (2016)

The Nice Guys دارای یک بازیگر کاملاً عالی راسل کرو و رایان گاسلینگ به عنوان یک ثابت کننده و یک P.I درهم و برهم است. در حالی که در حال تحقیق درباره یک دختر گم شده بود، به دنیای زیرین صحنه فیلم اروتیک دهه ۷۰ کشیده شد. هیجینک‌ها به وجود می‌آیند، که بیشتر آن‌ها در یکی از باورنکردنی‌ترین مهمانی‌های (و خاص‌ترین دوران) که تا به حال به فیلم متعهد شده‌اند، اتفاق می‌افتد.اگر Shane Black برای بقیه دوران حرفه‌ای خود فیلم‌هایی مانند “The Nice Guys” می‌ساخت، یک نعمت بود. به هر حال، این فیلم ثابت کرد که تقاضا برای فیلم‌های پرمفهوم، پرهزینه با بازیگران بزرگ وجود دارد. تماشای Gosling و Crowe که در عجیب‌ترین شرایط با یکدیگر برخورد می‌کنند، چیزی جز لذت نیست. هر دو در اینجا در اوج فرم کمدی هستند، و اگر این فیلم کلاسیک فرقه‌ای دنباله‌ای داشته باشد، جهان خوشحال خواهد شد.

۸-Heat (1995)


نوشته و کارگردانی شده توسط مایکل مان، “Heat” یکی از فیلم‌های جنایی بزرگ سینمای آمریکا است. رابرت دنیرو در نقش سارق حرفه ای نیل مک‌اولی بازی می‌کند، که به طور فزاینده ای در کانون توجه کاپیتان وینسنت هانای (آل پاچینو) قرار گرفته است. هنگامی که یکی از سرقت های مک‌اولی خونین می‌شود، تنها یک مسئله زمانی است که خون بیشتری ریخته شود، بنابراین هانای در حال جنگ برای متوقف کردن مک‌اولی است و مک‌اولی در حال تلاش برای کسب یک امتیاز آخر و ترک جاده است. هر دو نمی توانند راه خود را بروند.
در ابتدا، افتخار بزرگ “Heat” این بود که اولین فیلمی بود که آل پاچینو و رابرت دنیرو را در یک قاب قرار می‌داد. آنها هر دو در “The Godfather Part II” بازی کردند، اما در دو دوره مختلف درگیر بودند. با این حال، با زمان اجرا نزدیک به سه ساعت، شاهکار مایکل مان آنها را فقط در سه صحنه در پرده سوم کنار هم قرار می‌دهد، و این کار بسیار خوب انجام می‌شود. تنش به طرز باورنکردنی بالا می‌رود، گویی به طور کامل به دست آمده است زیرا مخاطب واقعاً با هر دو شخصیت آنها آشنا شده است، تقریباً فراموش می‌کند که آنها واقعاً فقط دو بازیگر هستند که در کیت مانیلینی بورلی هیلز فیلمبرداری می‌کنند.

۷-The Lovebirds (2020)

“The Lovebirds” یک فیلم کمدی رمانتیک R-rated آمریکایی در سال ۲۰۲۰ است که با بازی Issa Rae و Kumail Nanjiani، و پل اسپارکس، آنا کمپ و کایل بورنهایمر در نقش‌های مکمل، ساخته شده است. داستان فیلم در مورد یک زوج در حال فرار پس از دیدن یک قتل است، اگرچه ممکن است فکر کنید یک کمدی رمانتیک R-rated منطقی نیست. Jibran (Nanjiani) و Leilani (Rae) چهار سال است که با هم هستند و رابطه آنها پر از بحث و جدل مداوم در مورد موضوعات مختلف است. آنها توافق می کنند که رابطه خود را به پایان برسانند، اما در حالی که در حال رانندگی به یک مهمانی شام هستند، مردی از ماشین آنها استفاده می کند تا کسی را بارها و بارها بزند. حالا، آنها باید با هم کار کنند تا نام خود را پاک کنند.
“The Lovebirds” زندگی و مرگ خود را بر اساس شیمی خنده دار بازیگران اصلی خود دارد. Nanjiani و Rae فیلم را با جوک های سریع و باهوش پیش می برند که این فیلم را از بقیه متمایز می کند و آن را به یک فیلم ضروری در Netflix تبدیل می کند. برای ژانر فیلم‌های عاشقانه کمدی که در سال‌های اخیر تعداد زیادی فیلم داشته است، همیشه آسان نیست که فیلم‌های عاشقانه کمدی را احساس تازه نگه داریم. اما با این فرضیه گیرا و اجرای جذاب بازیگران، “The Lovebirds” به راحتی قابل تماشا است.

۶-Don’t Look Up (2021)

، “Don’t Look Up” یک فیلم کمدی سیاه سیاسی آخرالزمانی آمریکایی در سال ۲۰۲۱ است که بازی بازیگرانی دارد که بیش از آنچه می توانید نام ببرید سنگین هستند. برخی از بازیگران شامل لئوناردو دی کاپریو، جنیفر لارنس، جونا هیل و تایلر پری هستند، اما مطمئن باشید که A-listers در هر گوشه ای وجود دارند. داستان فیلم به دو ستاره شناس می پردازد که باید بشریت را از این واقعیت که یک دنباله دار در حال نزدیک شدن به نابودی تمدن بشری است، هشدار دهند (و متقاعد کنند).”Don’t Look Up” یک اتللو برای تغییرات آب و هوا است، در حالی که فیلم استهزای بی تفاوتی دولتی، سیاسی، مشهور و رسانه ها نسبت به بحران آب و هوا است. این یک نگاه طنزآمیز به آنچه ممکن است واکنش واقعی جهان ما به چنین اخبار فاجعه بار باشد، است، که در واقع غم انگیزترین قسمت فیلم است. این فیلم نامزدی بهترین فیلم را در جوایز اسکار دریافت کرد و آن را در میان گروه نخبگانی از فیلم های اصلی نتفلیکس قرار داد که این موفقیت را به دست آورده اند.

۵-It Follows (2014)

“It Follows” یک فیلم ترسناک آمریکایی در سال ۲۰۱۴ به کارگردانی دیوید رابرت میچل با بازی مایکا مونرو است. مونرو در نقش Jaime “Jay” Height بازی می‌کند، زنی جوان که پس از یک رابطه جنسی مورد هدف یک موجود فراطبیعی قرار می‌گیرد.”It Follows” از تاکتیک های معمول فیلم های ترسناک اخیر پیروی نمی کند. این فیلم فاقد سکانس های پرش ترسناک یا کلیشه های قابل پیش بینی فیلم های ترسناک است. در عوض، حس ترس و دلهره مداومی را در پی تعقیب بی امان جی توسط موجودی مرموز که فقط او می تواند آن را ببیند، ایجاد می کند.این فیلم به دلیل داستان منحصر به فرد، ترسیم تنش و وحشت فزاینده و تصاویر بصری جذاب، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

۴-The Trial of the Chicago 7 (2020)

“The Trial of the Chicago 7” یک فیلم درام حقوقی تاریخی است که داستان واقعی گروه شیکاگو هفت را دنبال می کند، یک گروه از تظاهرکنندگان ضد جنگ ویتنام که به اتهام توطئه و عبور از مرزهای ایالتی برای تحریک شورش در کنوانسیون ملی دموکراتیک ۱۹۶۸ متهم شده بودند. فیلمنامه این فیلم در ابتدا در سال ۲۰۰۷ نوشته شده بود، با استیون اسپیلبرگ برای کارگردانی فیلم و بازیگران عمدتاً ناشناس انتخاب شده بودند. با این حال، اعتصاب نویسندگان اتحادیه آمریکا در سال ۲۰۰۷ باعث شد که اسپیلبرگ کناره گیری کند و آرون سورکین در اکتبر ۲۰۱۸ به عنوان کارگردان جایگزین او شد و بسیاری از بازیگران نیز در همان ماه به گروه پیوستند.گروه بزرگ بازیگران The Trial of the Chicago 7 شامل یحیی عبدالمتین دوم، جوزف گوردون لویت، مایکل کیتون و ادی ردمین هستند. این یک درام دادگاه فوق العاده با پیچش سیاسی است که برای بینندگان مدرن جذاب خواهد بود. علیرغم محیط آن – که می توانست به داستانی یکنواخت منجر شود – دیالوگ همیشه سریع سورکین همه چیز را با سرعتی تند و جذاب در حرکت نگه می دارد.

۳-Call Me by Your Name (2017)

“با نامت مرا صدا بزن” یک درام عاشقانه در حال رشد در سال ۲۰۱۷ است که بر اساس رمانی به همین نام در سال ۲۰۰۷ نوشته آندره آکمان ساخته شده است. طرح داستان رابطه عاشقانه بین الیو پرلمن (چالامت) و دانشجوی تحصیلات تکمیلی اولیور (آهنربا) را دنبال می کند که برای یک تابستان به خانه خانوادگی الیو می آید در حالی که با پدر الیو (با بازی مایکل شتلبرگ) کار می کند.
این فیلم آخرین قسمت از سه گانه “میل” به کارگردانی لوکا گوادانینو است که پس از “من عاشق هستم” و “لکه بزرگتر” از سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ است. میل یک حسی است که گوادانینو به طرز شگفت انگیزی آن را به تصویر می کشد. بدون صداپیشگی یا حتی گفتگوی زیاد ، “مردم با نامت مرا صدا بزن” تمایل جوشان الیو به اولیور را به طرز چشمگیری بیان می کند. این یک داستان دلخراش از اولین عشق و اولین از دست دادن است.

۲-Berlin Syndrome (2017)


کارگردانی شده توسط کتی شورتلند و بر اساس رمانی به همین نام در سال ۲۰۱۲ ، “سندرم برلین” یک فیلم ترسناک روانشناختی ۲۰۱۷ است. با بازی ترزا پامر و مکس ریمل ، این فیلم داستان یک عکاس جوان استرالیایی (پامر) را دنبال می کند که به آلمان سفر می کند و در آنجا با یک معلم انگلیسی جذاب و جوان (ریمل) ملاقات می کند. آنها یک شب پرشور را با هم می گذرانند ، اما عکاس وقتی بیدار می شود و متوجه می شود که ناگهان توسط عاشق بالقوه او گروگان گرفته شده است.
“سندرم برلین” در جشنواره فیلم Sundance اکران جهانی شد و نقدهای بسیار خوبی از منتقدان دریافت کرد. پامر و ریمل هر دو در نقش های خود درخشیدند و کارگردانی شورتلند به طور کامل تنش بین دو شخصیت پویا را به تصویر کشید. پامر به ویژه با مواد تیره و لایه ای کار فوق العاده ای انجام می دهد.

۱-Prisoners (2013)

“Prisoners” یک فیلم دلهره آور در سال ۲۰۱۳ با بازی هیو جکمن ، جی کی سیلینگ ، ویولا دیویس و پل دانو است. این فیلم داستان ربوده شدن دو دختر در پنسیلوانیا و جستجوی پلیس برای آدم ربا را دنبال می کند. پس از اینکه پلیس مظنونی را دستگیر کرد و بعداً او را آزاد کرد ، پدر یکی از دختران خودش دست به کار می شود.”زندانیان” موفقیت مالی و انتقادی بود و توسط هیئت ملی بازبینی فیلم به عنوان یکی از ده فیلم برتر سال ۲۰۱۳ انتخاب شد. این یک داستان تکان دهنده و دلهره آور است که جزئیات بدترین کابوس بسیاری از مردم را در بر دارد. در حالی که تماشای آن سخت است ، اما همچنین به دلیل کارگردانی همیشه درخشان “دنی ویلنوو” و بازی های درخشان بازیگران ، ارزشمند است.