نتفلیکس چند روز قبل فصل دوم «عشق، مرگ و ربات‌ها» را منتشر کرد و در این مطلب نگاهی به مهم‌ترین نقدها و بررسی‌های سریال جدید دیوید فینچر و تیم میلر انداخته‌ایم.

فصل نخست سریال عشق، مرگ و ربات‌ها با بازخوردهای ضد و نقیضی مواجه شد، گروهی از سریال‌بین‌ها این مجموعه را ستایش کردند و عده‌ای دیگر به مشکلات عدیده‌ی برخی از قسمت‌های آن در قصه‌گویی و شخصیت‌پردازی خرده گرفتند. اما با این وجود این سریال به یک مجموعه‌ی آنتولوژی پر سر و صدا تبدیل شد و بسیاری منتظر ساخت و انتشار فصل دومش بودند. اینطور که پیداست سازندگان سریال، یعنی تیم میلر، دیوید فینچر، جنیفر میلر و جاشوآ دانن بعضی از اشکلات و نواقص فصل اول را رفع کرده‌اند و حالا با داستان‌هایی پرجزئیات‌تر و صد البته شخصیت‌هایی پخته‌تر مواجه هستیم.

فصل دوم این سریال ۸ قسمت دارد و هر کدام از آن‌ها توسط استودیوی انیمیشن‌سازی مجزایی ساخته شده و به قصه‌ی متفاوتی می‌پردازند، اما رگه‌های داستانی و ساختاری یکسانی در تمام آن‌ها مشاهده می‌شود و سه موضوع عشق، مرگ و ربات‌ها هم همانند فصل گذشته و همان‌طور که از اسم مجموعه پیداست، ارکان اصلی قسمت‌ها را تشکیل می‌دهند.

امتیاز فصل دوم عشق، مرگ و ربات‌ها در راتن‌تومیتوز تا به این ساعت بر اساس ۹ بررسی ۸۹ از ۱۰۰ است. فصل نخست این مجموعه با ۴۳ نقد امتیاز ۷۷ از ۱۰۰ را دریافت کرده بود.

گزیده‌ی نقدهای فصل دوم عشق، مرگ و ربات‌ها

اندرو باندی از پلی‌لیست

  • امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

اگرچه دامنه‌ی روایی و کنجکاوی‌های اکتشافی داستان و تیم سازنده در این فصل کمتر شده و مدت زمان آن در قیاس با فصل قبلی کاهش محسوسی داشته است، اما عشق، مرگ و ربات‌ها همچنان برای بیننده تجربه‌ی فوق‌العاده لذت بخشی را رقم می‌زند.

دانیل کورلند از بلادی دیسگاستینگ

  • نظر کلی: تماشای سریال رضایت‌بخش است

عشق، مرگ و ربات‌ها دوباره چرخ را اختراع نمی‌کند؛ منظور این است که در فصل دوم جهان و ساختار جدیدی خلق نمی‌شود و روند سریال همانند فصل گذشته است. اما به چرخ اجازه می‌دهد تا دوباره بشریت را تسخیر کند و یک آخرالزمان رباتی رقم بخورد. در کل این هشت قسمت نسبت به فصل اول کمی ضعیف‌تر هستند، اما همچنان شما را سرگرم خواهند کرد. در چند قسمت شاهد ایده‌هایی خارق‌العاده و گذر از کهن‌الگوها هستیم، ولی در مقابل سایر قسمت‌ها چنگی به دل نمی‌زنند.

نیک والدز از کمیک‌بوک

  • نظر کلی: تماشای سریال رضایت‌بخش است

فصل دوم عشق، مرگ و ربات‌ها به‌عنوان یک مجموعه‌ی آنتولوژی بهترین عملکرد و تأثیرگذاری را ندارد، اما به‌عنوان هشت فیلم کوتاه جدید که به هیچ چیز دیگری غیر از خودشان ارتباطی ندارند، مفرح و سرگرم کننده به نظر می‌رسد.

پترانا رادولوویچ از پالیگان

  • نظر کلی: تماشای سریال رضایت‌بخش است

به طور کلی از میزان خشونت سریال کاسته شده و از برهنگی‌ها هم به طرز بهتری برای روایت یک داستان تند و تیز استفاده شده است. نسبت به فصل اول با مضامین بالغانه‌تری مواجه هستیم و شلختگی در داستان‌ها و موضوعات کمتر است که باعث می‌شود بیننده دید بهتری به مجموعه پیدا کند.

منبع: Rottentomatoes

منبع