نتفلیکس با وجود اضافه شدن بیش از تخمین مشترکین، در سه ماهه دوم مالی خود تقریبا نیم میلیون مشترک از دست داده است.

نتفلیکس مدت‌هاست که به‌عنوان یکی از برترین شبکه‌های پخش و رهبر نوآوری و انقلاب در نحوه‌ی تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیون جلب توجه کرده است اما در طی چند سال گذشته، طیف گسترده‌ای از سرویس‌های پخش تازه تأسیس، سلطه نتفلیکس را به چالش کشیده‌اند.

در حالی که همه‌گیری کرونا خسارات زیادی به اقتصاد بسیاری از مشاغل در سراسر جهان وارد کرد اما نتفلیکس در طول قرنطینه، موفقیت چشم‌گیری را در کشورهای مختلف به دست آورد. ناگفته نماند که شرکت‌هایی مانند دیزنی و آمازون در بازار رقابتی امروزه، پیشرفت خوبی داشته‌اند و سرویس پخش چینی آیچی هم در چین موفق بوده است. در حال حاضر دشوار است که بگوییم نتفلیکس تا چه مدت به عنوان رهبر این رقابت ادامه خواهد داد اما لازم به ذکر است که تعداد مشترکین این سرویس همچنان رو به افزایش است و گاهی حتی از آنچه در ابتدا در بعضی از مناطق خاص پیش‌بینی شده بود، فراتر می‌رود.

نتفلیکس

با این حال آماری از تعداد مشترکینی ارائه شده که در سه ماهه دوم مالی این برند، از سیستم خدمت‌رسانی آن خارج شده‌اند. طبق اعلام مارکت اینسایدر، آخرین بررسی سود و زیان نتفلیکس در سه ماهه‌ی دوم مالی نشان می‌دهد که این غول جهانی ۴۳۰ هزار مشترک در ایالات متحده و کانادا از دست داده است. در آخرین بیانیه، نتفلیکس اعلام کرد این ضررها را ناشی از بحران کرونا نمی‌داند. متن بیانیه را در زیر بخوانید:

«ما این سه ماهه را با بیش از ۲۰۹ میلیون عضویت پرداخت شده به پایان رساندیم که حتی کمی بیشتر از پیش‌بینی ما بود. پاندمی مقداری تراکم در رشد عضویت ما ایجاد کرده است (رشد بالاتر در سال ۲۰۲۰ و رشد کندتر در سال جاری) که همچنان در حال پیشرفت است.»

حتی با وجود از دست دادن نیم میلیون مشترک، نتفلیکس به وضوح دلسرد نیست. تخمین این شرکت‌ برای سه ماهه‌ی دوم، ۱ میلیون مشترک بود که در آخر ۱٫۵۴ میلیون مشترک نصیبش شد. این پلتفرم پیش‌بینی می‌کند ۳٫۵ میلیون مشترک جدید در سه ماهه سوم خود داشته باشد. ممکن است کمی بلندپروازانه به نظر برسد اما با تولید گسترده فیلم‌ها در حال حاضر به لطف واکسیناسیون کرونا، دلایل بسیاری وجود دارد که تعداد مشترکان نتفلیکس افزایش یابد.

دانستن دلیل از دست دادن نیم میلیون مشترک فعلا کمی سخت است. مطمئنا این احتمال وجود دارد که هزینه‌های واکسیناسیون کرونا برای بسیاری از افراد زیاد بوده و اشتراک در نتفلیکس برای آن‌ها یک حرکت لوکس و غیرقابل قبول است. همچنین مسأله‌ی محتوا هم وجود دارد و در برخی مناطق، نتفلیکس عناوین جالب بسیار کمتری نسبت به سایر مناطق ارائه می‌کند و سپس مسأله‌ی عادت همیشگی نتفلیکس که در بعضی مناطق، بیشتر تأکید بر تعداد عناوین ارائه شده دارد تا کیفیت آن‌ها. در کل، فرصتی برای سایر سرویس‌های پخش پیش آمده است تا مخاطبان و مشترکین خاص خود را داشته باشند.

منبع: Screenrant

منبع