پس از معرفی کامل «جورج تارلتون» ملقب به M.O.D.O.K در این مقاله، حالا با ما باشید تا نسخه های دیگر این شخصیت در دنیاهای موازی مارول را بهتون معرفی کنیم!

۱۰- موداک در دنیای سال ۱۶۰۲

موداک در دنیای سال 1602

“۱۶۰۲” نام کمیکی معرکه و باحال به قلم نویسنده برجسته دنیای کمیک یعنی «نیل گیمن» است که در انگلستان اوایل قرن ۱۷ میلادی رخ میداد! مرد عنکبوتی این دنیا «پیتر پارکوآ» نام دارد که بهتره برای آشنایی با او این مقاله را بخوانید. در این دنیا «جورج تارلتون» توسط شکارچی جادوگران به نام «آنجلا» کشته شد زیرا فکر میکرد جزو فرقه جادوگران پلید است.

۹- موداک در دنیای شماره ۱۰۶۴

موداک در دنیای شماره 1064

در این دنیا شاهد حضور «اینتلجنسیا» (Intelligencia) بودیم که نام گروهی خبیث در دنیای مارول است که توسط دشمن اصلی هالک یعنی «لیدر» تاسیس شده است. گفته میشه باهوش ترین خبیث های مارول عضو این گروه هستند و موداک هم عضو آن بوده. در این دنیا اینتلجنسیا تونست دنیا رو تصرف کنه و موداک هم شکل و ظاهر انسانی پیدا کنه.

۸- موداک در دنیای شماره ۹۰۲۱۴

موداک در دنیای شماره 90214

دنیای نوآر در واقع دنیای شماره ۹۰۲۱۴ مارول است که ما قبلا این دنیا را در کمیک های مرد عنکبوتی نوآر دیده ایم (کمیک هاش در اینجا ترجمه شده است). در مجموع دنیایی است که در دهه ۳۰ قرن بیستم آمریکا جریان داره. حالتی تیره و تار هم داره و آدم رو یاد فیلم های جنایی/گانگستری میندازه. در این دنیا تونی استارک یک کارخانه دار ماجراجو است. قلب او هم در یکی از ماجراجویی های او آسیب دیده و به لطف فن آوری  یکی از مهندسین شرکتش به نام «ادوین جارویس» زنده است. یک دستیار به نام «رودی رودز» داره و یک خانم هم زندگی نامه او را مینویسه به نام «پپر پاتس»! سپس وقتی پپر داره منبع انرژی مرموزی را در آتلانتیس بررسی میکنه توسط نازی ها ربوده و به مقرشون در نروژ برده میشه. بعدش تونی و رودی زره های ساخت جارویس رو میپوشند تا او را نجات دهند. سپس تونی در کمال ناباوری متوجه میشه که رئیس نازی ها یعنی «بارون زیمو» در واقع همون پدر خودشه که مدتیه گم شده بود! او را شستشوی مغزی داده اند  تا به نازی ها خدمت کنه! در هر حال، ما تصویر موداک را روی یکی از چندین مجله ای که روی دیوار دفتر تونی استارک قرار گرفته بودند دیدیم و این یعنی اینکه او احتمالا در یکی از ماجراجویی های سابق خودش با او روبرو شده بوده.

۷- موداک در دنیای شماره ۳۱۱۹۹

موداک در دنیای شماره 31199

در این دنیا که آن را در کمیک “پایان کاپیتان آمریکا” دیدیم (اینجا ترجمه شده) ، پس از آنکه کاپیتان آمریکا سرانجام رِد اسکال را برای همیشه کُشت، رد اسکال غباری را در جهان منتشر کرد که باعث شد انسان ها شبیه به رد اسکال شوند! (این رد اسکال ها مصمم بودند هر کسی دیگر را که متفاوت بودند را بکشند یا مبتلا کنند). موداک هم که تغییر پیدا کرده بود، آنها را به صورت تله پاتیک به یک موجودیت تبدیل کرد و اسمشان را “نظم نوین جهانی” گذاشت. اما در نهایت به دست کاپیتان آمریکا نابود شد.

۶- موداک در دنیای شماره ۳۲۳۲۳

موداک در دنیای شماره 32323

در یکی از عناوین فرعی رویداد “جنگ های پنهان” دیدیم که موداک در قلمرو موسوم به Warzone نقشه کشید تا چطور امپراطور دووم را سرنگون کند. بنابراین بسیاری از نسخه های خودش از دنیاهای موازی را به پایگاه خود تله پورت کرد. با این حال، نقشه ای به نتیجه نرسید زیرا با هم بر سر اینکه چه کسی پس از سقوط دووم باید جانشین او شود دعوا داشتند و در نهایت یکدیگر را کشتند!

۵- موداک در دنیای شماره ۱۱۱۳۱

موداک در دنیای شماره 11131

در این دنیا موداک از اهالی بُعدی به نام Kilville بود که در آن به طور موفقیت آمیزی تونسته بود همه قهرمانان را بکشه و شهروندان عادی هم مدام در معرض جنگ بین گروه های تبهکاری بودند. سپس اتفاقاتی افتاد که باعث شد موداک خبیث هایی مثل «دکتر اختاپوس» و «بولزآی» را نیز بکشه. سپس از آسمان شهاب سنگ هایی افتاد که معلوم شد یکی از آنها یکی از ثورها از “سپاه ثور ها” (Thor Corps) است و ترتیبی داد تا او نیز کشته شود!

۴- موداک در دنیای شماره ۹۲۰۰

موداک در دنیای شماره 9200

در این دنیا جنگی هسته ای بین آمریکا و روسیه در گرفته است که باعث شده ۶۰ درصد جمعیت کره زمین نابود شود. سپس موداک و گروه AIM ، انسان هایی را که به دلیل اصابت تشعشعات به جهش ژنتیکی دست یافته بودند را دزدیدند که یکی از آنها هالک بود. سالها بعد هالک خواست از دست آنها فرار کند ولی موداک شروع کرد به توضیح دادن درباره وضعیت موجود ولی او قبول نکرد و وقتی پایگاه آنها را ترک کرد متوجه شد همه چیز واقعیت داشته و دنیا نابود شده. سپس موداک از هالک خواست تا بهش کمک کنه تمدن بشریت رو از نو بسازه ولی قبول نکرد و تصمیم گرفت خودش در میان خرابه ها دست به جستجو بزنه.

۳- موداک در دنیای آلتمیت

موداک در دنیای آلتمیت

در کمیک بوک های نهایی (Ultimate Comics)، جورج تارلتون رو ابتدا به شکل یک سایبورگ نابغه و بی اخلاق دیدیم که توسط موجودی عظیم الجثه تشکیل شده از گروهی از پهپادهای روباتیک متخاصم به نام “گاه لاک توس” (که در واقع نسخه آلتمیت از «گالاکتوس» است) آلوده و در نهایت به سری بزرگ تبدیل شد. نسخه دیگری از موداک را نیز در شماره ۲ از کمیک Ultimate Armor Wars دیدیم که او هم یک سایبورگ بود که تراشه ای به نام موداک را در سر توخالی خودش داشت.

۲- هِکتور (H.E.C.T.O.R)

هِکتور (H.E.C.T.O.R)

در اواخر دهه ۹۰ میلادی مارول و دی سی خیلی علاقه داشتند شخصیت های خود را با هم ترکیب کنند! بنابراین شخصیت های ترکیبی زیادی از آنها درست شد که بهشون “امالگام” میگفتند. ما در سایت spidey.ir هم بهترین و مهم ترین سری از این کمیک ها را در اینجا ترجمه کرده ایم. «هال استارک» هم ترکیبی بود از «آیرون من» و «گرین لنترن» که بهش میگفتن “آیرون لنترن”! او یک میلیاردر بود که در صنعت هوایی فعالیت میکرد. روزی داشت روی یک شبیه ساز پرواز کار میکرد که ناگهان دچار نقص فنی شد و به سمت سیاره ای دور راه افتاد و در آنجا سقوط کرد. در حالی که به شدت صدمه دیده  و در سینه اش ترکش فرو رفته بود، به سمت یک سفینه تخریب شده رفت و در آنجا بیگانه ای را دید که قبل از مردن پیامی بهش داد. او سپس از بقایای سفینه فضایی برای خودش زرهی ساخت که با انرژی مرموز سبز رنگی کار میکرد. یکی از دشمنان اصلی او «هکتور» نام داشت که در واقع ترکیبی بود از موداک و یکی از دشمنان گرین لنترن به نام «هکتور هاموند».

۱- موداک زامبی

موداک زامبی

در داستان “زامبی های مارول” موداک را دیدیم که توسط نسخه های زامبی شده «شی – هالک» و «هاکای» خورده و به زامبی تبدیل شد. اطلاعات دیگری از سرنوشت او در دست نیست. فقط میدانیم شخصیت «اَش ویلیامز» از سری فیلم های Evil Dead که در کمیک های انشعابی زامبی ها مارول حضور داشته ، بلعیده شدن او را دید ولی کاری نکرد.

منبع