نکته‌ی کلیدی در مورد فیلم خشن، خونین و بدیع هشت نفرت‌انگیز کوئنتین تارانتینو این است که در گروه نفرات اصلی، هیچ آدم خوبی وجود ندارد و فقط افراد بد هستند.

تارانتینو در ابتدا داستان را به عنوان دنباله‌ای از جنگوی زنجیر‌گسسته توسعه داد اما متوجه شد که جنگو در این طرح نمی‌گنجد. زیرا او یک قهرمان صریح و خوش‌قلب است.

هر شخصیت هشت نفرت‌انگیز در نوع خود یک شرور است اما آن‌ها طیف گسترده‌ای دارند، بنابراین برخی از این افراد بدتر از برخی دیگر  هستند، حال این بد بودن چه به دلیل اقدامات آن‌ها باشد یا انگیزه‌های آن‌ها یا حتی هر دو.

۸. سنیور باب

هشت نفرت‌انگیز

این نقش که به طرز جالبی توسط دیمین بیچیر بازی می‌شود، قطعا خوش‌ترین و آرام‌ترین عضو این جمع هشت نفره است. او اغلب غر می‌زند اما به اندازه کافی، دوستانه برخورد می‌کند. پس از تنش بزرگ فیلم، مشخص شد که نام اصلی او، مارکوی مکزیکی است.

حتی بعد از این‌که مشخص شد نیمی از هشت نفر به یک باند مرگبار تعلق دارند که قبل از حضور دیگران، همه را در مغازه قتل عام کردند، بنظر می‌رسد که باب هنوز خونسرد‌ترین فرد جمع است.

۷. سرگرد مارکی وارن

هشت نفرت‌انگیز

از آن‌جا که هشت نفرت‌انگیز متشکل از یک گروه است، از نظر فنی هیچ ستاره‌ای در فیلم وجود ندارد اما اگر ستاره‌ای وجود داشته باشد، قطعا او ساموئل ال جکسون در نقش سرگرد مارکی وارن است که مخاطبان از همان ابتدا شیفته او می‌شوند. او سرانجام تبدیل به پوآرو می‌شود و گره داستان را باز می‌کند.

مشخص نیست که فلش‌بکی که نشان می‌دهد  او چگونه انتقام خود را از پسر اسمیترز می‌گیرد درست بوده یا این که وارن، ژنرال را برای کشتن او متقاعد کرده است. در هر صورت، خواسته او برای انتقام از اسمیترز به واسطه توهین‌های ژنرال در طول جنگ داخلی، توجیه می‌شود.

۶. اوسوالدو موبری

هشت نفرت‌انگیز

تیم راث در دو فیلم اول تارانتینو، در نقش آقای نارنجی در سگ‌های انباری و کدو تنبل در داستان عامه پسند، در قالب نقش‌های اصلی حضور داشت اما در پنج یا شش (اگر بیل را بکش را دو فیلم حساب کنیم) فیلم بعدی تارانتینو ظاهر نشد تا این‌که دوباره سرانجام در فیلم هشت نفرت‌انگیز با این کارگردان برجسته پیوند خورد. اگرچه او خود را اوسوالدو موبری، جلاد ساکن رد راک معرفی می‌کند اما معلوم می‌شود که او پیت هیکاکس انگلیسی، یک اسلحه‌کش معروف و جد شخصیت مایکل فاسبندر در فیلم حرامزاده‌های لعنتی است.

مبری خود را با لهجه‌ای شیک و واضح نشان می‌دهد اما بعد از آشوب داستان، لهجه کاکنی (بسیار شبیه به لهجه راث در داستان عامه‌پسند) او معلوم می‌شود. او در ارائه یک چهره دوستانه و تهدیدآمیز بسیار عالی است اما به نظر می‌رسد که یکی از خونسردترین اعضای باند در فلش‌بک غرق در خون است.

۵. کریس منیکس

هشت نفرت‌انگیز

هنگامی که جان راث دومین مسافر غیرمنتظره خود را سوار می‌کند، ناگهان کریس منیکس با بازی والتون گوگینز را می‌بیند که وحشت‌زده داخل برف‌ها می‌دود.

کریس ممکن است در مورد این‌که کلانتر جدید رد راک است، دروغ بگوید اما او شخصیت چندان شروری ندارد. او ژنرال را تحسین می‌کند اما در نهایت هنگامی که باند دومینگر دست پیش می‌گیرد، طرفدار سرگرد وارن می‌شود.

۴. جو گیج

هشت نفرت‌انگیز

جو گیج با بازی مایکل مدسن به عنوان یک گاوچران معرفی می‌شود که برای گذراندن تعطیلات با مادرش به خانه می‌رود. در مغازه، در حالی که هفت نفر دیگر در حلق یک‌دیگر هستند، گیج در گوشه‌ای نشسته و بی‌سر و صدا روی خاطرات خود کار می‌کند.

همه اعضای باند خونسردی خود را در جریان  قتل عام نشان می‌دهند اما جو گیج (که بعدا مشخص می‌شود نام اصلی او گروچ داگلاس است) از شلوغی جان سالم به در می‌برد و هنگامی که در دستشویی هستند به سمت آن‌ها شلیک می‌کند، دقیقا مانند اسکافیلد در فیلم نابخشوده.

۳. جان راث جلاد

هشت نفرت‌انگیز

سرگرد وارن، قربانیان خود را مرده می‌آورد، به دلیل این که حتی پاداش کم‌تر نیز برای قربانیان مرده، کافی به نظر می‌رسد اما جان راث جلاد با بازی کرت راسل به دلیل زنده آوردن قربانیان خود مشهور است. به گفته خود وارن که راث را از قبل می‌شناسد، وقتی جلاد شما را گیر بیاورد، چاره‌ای جز مردن ندارید.

به دام انداختن افراد برای تامین زندگی برای راث خوشایند است و او به وضوح حس اجرای  عدالت زیادی دارد اما به هر حال این شیوه، راهی بسیار بیمارگونه برای درآمدزایی است.

۲. ژنرال سنفورد سندی اسمیترز

هشت نفرت‌انگیز

این شخص ممکن است بسیار بی‌خطر به نظر برسد، زیرا او کل فیلم را روی یک صندلی راحتی با یک پتو می‌گذراند اما او یک شیطان خالص است و سابقه طولانی در خشونت و تبعیض دارد.

تارانتینو اسمیترز را یک نژادپرست سابق کنفدراسیون مانند سرجیو کوباچی در فیلم جنگو توصیف می‌کند. بروس درن بعدا نیز دوباره با تارانتینو همکاری کرد تا نقش جورج اسپان دوست‌داشتنی را در روزی روزگاری در هالیوود بازی کند.

۱. دیزی دامرگو

هشت نفرت‌انگیز

اگرچه داستان فیلم خیلی به جنایات خاصی که او مرتکب شده است، وارد نمی‌شود اما در همان اوایل مشخص شد که زندانی جان راث، دیزی دامرگو، با اختلاف زیاد، قابل احترام‌ترین و شرورترین فرد گروه است. این شخصیت که توسط جنیفر جیسون لی، نامزد اسکار، بازی می‌شود از سوزان اتکینز از خانواده مانسون الهام گرفته شده است.

راث او را به دام انداخته است، زیرا او یک قاتل زنجیره‌ای است که چهره او را می‌توان در تعداد بی‌شماری پوستر در سطح شهر مشاهده کرد. او و برادرش یکی از کشنده‌ترین باند‌ها را در مرز اداره می‌کنند.

منبع: Screenrant

منبع