بعد از انتشار ارتش مردگان به‌عنوان اولین فیلم زک اسنایدر برای نتفلیکس، خبرها حاکی از آن است که فیلم ماه یاغی، همکاری بعدی اسنایدر به‌عنوان کارگردان با نتفلیکس خواهد بود. اسنایدر همچنین برای ساخت دو انیمیشن با نام‌های غروب خدایان و ارتش مردگان: وگاس گمشده با این غول فیلم‌سازی همکاری کرد.

داستان ماه یاغی قرار بود یکی از آثار مجموعه‌فیلم جنگ ستارگان باشد ولی حالا توسط اسنایدر در یک فیلم علمی تخیلی به کار می‌رود. در اعلامیه‌ی رسمی پروژه، اسنایدر اظهار داشت این که او به‌عنوان یک طرفدار فیلم‌های جنگ ستارگان و آکیرا کوروساوا بزرگ شده، تأثیر عمده‌ای در ماه یاغی دارد. اسنایدر امیدوار است که ماه یاغی هم مانند ارتش مردگان مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد.

سال ۲۰۲۱ سالی پرکار برای اسنایدر بود و با انتشار بازی ارتش مردگان و فیلم اختصاصی لیگ عدالت زک اسنایدر همراه بود. اسنایدر و نتفلیکس به وضوح برنامه‌های بزرگی برای آینده دارند و ماه یاغی که به گونه‌ای همان جنگ ستارگان نسخه زک اسنایدر است، قطعا طرفدارانی را جذب کرده که پیگیر لحظه به لحظه پیشرفت این پروژه هستند.

تاریخ انتشار

ماه یاغی

طبق برنامه، ماه یاغی در سال ۲۰۲۲ وارد مرحله تولید می‌شود، بنابراین احتمالا در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ اکران خواهد شد. هم‌چنین لازم به ذکر است که پروژه کوچکتر اسنایدر، آزادی اسب، به دلیل همه‌گیری کرونا، با تاخیر در تولید روبرو شده است. بسته به میزان پاندمی کرونا، قطعا تاریخ انتشار ماه یاغی هم دست خوش تغییر می‌گردد. اکثر فیلم‌های اسنایدر در ماه مارس اکران شده اند، بنابراین احتمالا ماه یاغی هم از این الگو پیروی کند.

جزئیات داستان

ماه یاغی

گفته می‌شود که داستان فیلم، بر یک سرزمین آرام ساکن در حاشیه‌ی کهکشان متمرکز می‌شود که توسط یک ستمگر معروف به نام بالیساریوس مورد تهاجم قرار می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود ساکنان این سیاره، یک زن جوان را برای جمع‌آوری جنگجویان از سیارات دیگر به منظور کمک به آن‌ها در نبرد به کار گیرند. با اشاره اسنایدر به کوروساوا، به‌راحتی می‌توان تأثیر فیلم هفت سامورایی را در ماه یاغی مشاهده کرد.

آنچه به‌خصوص جالب توجه خواهد بود این است که بعد از حذف عناصری از فیلم جنگ ستارگان از داستان ماه یاغی، این فیلم چه شکلی است. شی هتن، نویسنده ارتش مردگان و کرت جانستاد، نویسنده فیلم ۳۰۰، فیلمنامه‌نویسی ماه یاغی را برعهده دارند و طرفداران مطمئنا در این فیلم به کارگردانی زک اسنایدر، شاهد صحنه‌های اکشن زیبا و تصاویر مهیج و متأثر از کمیک‌بوک‌ها خواهند بود.

منبع: Screenrant

منبع