ستاره های سینما از دوران طلایی هالیوود تاکنون، مخاطبان را از هر پس زمینه و سنی مجذوب خود کرده اند .ستاره های سینما از زمان آغاز دوران طلایی هالیوود تاکنون، همواره بر روی پرده نقره ای می درخشیدند و قلب مخاطبان را در سراسر جهان تسخیر کرده اند. آنها با بازی های خیره کننده و شخصیت های به یاد ماندنی خود، داستان های شگفت انگیز را روایت کرده و به بخشی از فرهنگ و تاریخ ایالات متحده تبدیل شده اند.ستارگان سینما بیش از آنکه بازیگرانی باشند، تبدیل به نمادهای فرهنگی شده اند که سبک زندگی لوکس، زیبایی و موفقیت را به تصویر می کشند. آنها با حضور در مجلات، فرش قرمزها و مراسم اهدای جوایز، توجهات جهانی را به خود جلب می کنند و سبک زندگی مجلل خود را به نمایش می گذارند.اما چیزی که ستارگان سینما را از دیگر افراد مشهور متمایز می کند، تأثیر آنها بر نسل های آینده است. آنها با بازی های درخشان خود، الهام بخش بسیاری از افراد می شوند و به آنها امید می دهند که می توانند رؤیاهای خود را دنبال کنند. آنها با ماندگاری نام خود در تاریخ سینما، به نوعی جاودانگی دست یافته اند و به یادگاری برای آیندگان تبدیل شده اند.با این حال، در میان همه زرق و برق ها و زرق و برق ها، نمی توان از خود پرسید که آیا حقوق هنگفت آنها شایسته است، حتی اگر مطمئناً برای حفظ سبک زندگی مجلل خود و برگزاری مهمانی در عمارت های مجلل خود به آنها نیاز داشته باشند. این که آیا آنها برنده اسکار هستند یا نه، بازیگران و هنرپیشه ها واقعا چقدر درآمد دارند و این اعداد عمومی چقدر دقیق هستند؟جین فوندا ممکن است در سال ۱۹۸۷ ۱۳ میلیون دلار درآمد داشته باشد، اما سیلوستر استالونه در مقایسه با آن ۷۴ میلیون دلار درآمد داشت. به طور مشابه، اسکارلت جوهانسون در سال ۲۰۱۹ ۵۶ میلیون دلار تضمین کرد – در حالی که دواین جانسون ۸۹.۴ میلیون دلار دریافت کرد. به عبارت دیگر، نابرابری جنسیتی در دستمزد، متأسفانه، هنوز در هر صنعت و حتی بیشتر از آن در هالیوود ادامه دارد، جایی که طبق گزارش فوربس، بازیگران زن پردرآمد کمتر از ۳۰ سنت برای هر دلاری که همتایان مردشان به دست می آورند، درآمد دارند.این توضیح می دهد که چرا در دو دهه گذشته، پردرآمدترین بازیگران مرد بوده و هستند. اینها بازیگرانی هستند که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۳ بالاترین درآمد خالص را در هر سال داشته اند و مشخصاً حتی یک بازیگر زن نیز دراین فهرست قرار نگرفته است. تمام داده‌های زیر از گزارش‌های فوربس در هر سال به دست می‌آیند.

۲۰۰۳ — Will Smith ($60 million)

ویل اسمیت، رپر، بازیگر و تهیه کننده ممکن است در کمدی محبوب دهه ۱۹۹۰ است.اما او دامنه بازیگری خود را در انواع ژانرهای سینمایی از ایفای نقش بوکسور سنگین وزن محمد علی در فیلم زندگینامه ای “Ali” تا یک ابرقهرمان انتقامجو در “Hancock” و جنی در اقتباس لایو اکشن دیزنی از “Aladdin” را نشان داده است. ارزش خالص او ۳۵۰ میلیون دلار است و در سال ۲۰۲۲، او جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای بازی در نقش پدر و مربی سرنا و ونوس در “King Richard” دریافت کرد.در سال ۲۰۰۲، اسمیت کمدی اکشن جنایی همراه با رابرت دنیرو و ادی مورفی به نام “Showtime” را تولید کرد، که اتفاقاً با استقبال خوبی روبرو نشد، اما او همچنین نقش مامور J را در کمدی علمی تخیلی موفق “Men in Black II” بازی کرد که ۴۴۱.۸ میلیون دلار فروش داشت.سال بعد، او با بازی در نقش کارآگاه لووری در فیلم اکشن دیگری به نام “Bad Boys II” دوباره به صحنه بازگشت، که ۲۷۳.۳ میلیون دلار فروش داشت و طبق گفته Celebrity Net Worth، ۲۰ درصد از این مبلغ به او رسید. علاوه بر این، او همچنین تولید کننده درام جنایی “Ride or Die” با بازی دوان مارتین و ویویکا فاکس بود. از طرف دیگر، از آنجایی که فیلم‌های دنباله‌دار “The Matrix” پشت سر هم فیلمبرداری شدند، کیانو ریوز به لحاظ فنی و مجموعاً در سال ۲۰۰۳ از ویل اسمیت بیشتر درآمد کسب کرد.

۲۰۰۴ — Jim Carrey ($66 million)


بازیگر و کمدین کانادایی آمریکایی جیم کری دارای ثروت خالص ۱۸۰ میلیون دلار است و از طریق استعداد بی‌پروا خود در فیلم‌های کمدی دهه ۹۰ مانند Ace Ventura: Pet Detective, The Mask, Dumb and Dumber, و Liar Liar به شهرت رسید. او همچنین برای درام روانشناختی فیلم The Truman Show و کمدی بیوگرافی، Man on the Moon، جوایز گلدن گلوب را دریافت کرد، که ثابت کرد که او از نوع‌گیری نیست. Celebrity Net Worth تأیید می کند که تنها بین سال های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۸، کری از دستمزدها و پاداش ها ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشت.در سال ۲۰۰۳، کری تهیه کننده و بازیگر فیلم کمدی فانتزی “Bruce Almighty” بود، جایی که او نقش گزارشگر تلویزیونی را بازی می کرد که به مدت یک هفته خدا می شد؛ این فیلم با بودجه ای ۸۱ میلیون دلاری، درآمدی خیره کننده ۴۸۴.۶ میلیون دلاری کسب کرد.سوار بر موفقیت آن، در سال ۲۰۰۴، او در فیلم عاشقانه علمی تخیلی هنری “Eternal Sunshine of the Spotless Mind” مقابل کیت وینسلت بازی کرد که جایزه بهترین فیلمنامه اصلی را دریافت کرد و همچنین در فیلم کمدی خانوادگی تاریک “Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events” نقش شرور Count Olaf را بازی کرد. این اقتباس مورد علاقه طرفداران ۲۱۱.۵ میلیون دلار درآمد کسب کرد و چهار نامزدی اسکار دریافت کرد.

۲۰۰۵ — Will Ferrell ($40 million)

بازیگر، کمدین، نویسنده و تهیه‌کننده برنده جایزه امی، “ویل فرل” یکی دیگر از سلبریتی‌های پردرآمد است که بیشتر به خاطر نقش‌های کمدی‌اش شناخته می‌شود، و در دهه ۹۰ با بازی در “شنبه شب زنده” به شهرت رسید. کمدی او در سال ۲۰۰۳ “Elf”، که برای آن دستمزد ۱۷ میلیون دلار دریافت کرد، یک کلاسیک ماندگار است که هنوز هر کریسمس دوباره دیده و پخش می‌شود.ثروت خالص فعلی فرل ۱۶۰ میلیون دلار است؛ اما درآمد او تنها از زمینه سرگرمی نیست، بلکه از سرمایه‌گذاری در ورزش و املاک نیز ناشی می‌شود.ویل فرل در اوایل دهه ۲۰۰۰ در اوج فرم کمدی خود قرار داشت. او در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ ۱۱ اعتبار بازیگری داشت، که از جمله پردرآمدترین آنها نقش رون برگندی در کمدی‌های هجوآمیز “Anchorman: The Legend of Ron Burgundy” و “Anchorman: The Adventure Continues” بود؛ فیل وستون در کمدی ورزشی، “Kicking and Screaming”; Jack Wyatt / Darrin Stephens در کمدی فانتزی، “Bewitched”; Chazz Reinhold در کمدی رمانتیک پر ستاره، “Wedding Crashers”؛ و Franz Liebkind در کمدی موزیکال،

۲۰۰۶ — Tom Cruise ($67 million)

ا ارزش خالص شگفت انگیز ۶۰۰ میلیون دلار،تام کروز یکی از نمادهای پردرآمد ترین هالیوود است. او سه جایزه گلدن گلوب را کسب کرده است و به ویژه به خاطر نقش‌های اکشن خود شناخته شده است. برخی از فیلم‌های بلاک‌باسری او که او را به شهرت رساندند عبارتند از: Top Gun در سال ۱۹۸۶، Rain Man در سال ۱۹۸۸ و A Few Good Men در سال ۱۹۹۲.تام کروز در سال ۲۰۰۵، درآمد خالصی به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار داشت که عمدتاً به دلیل موفقیت فیلم علمی تخیلی هیجان انگیز “جنگ دنیاها” بود که در گیشه ۶۰۳.۹ میلیون دلار فروش داشت. او در آن سال همچنین فیلم کمدی عاشقانه غم انگیز “الیستون” را تهیه کرد که ۵۲ میلیون دلار فروش داشت.در سال ۲۰۰۶، کروز نقش اتان هانت را در فیلم جاسوسی پرفروش “ماموریت غیرممکن ۳” بازی کرد و آن را تهیه کرد، که در سراسر جهان ۳۹۹.۴ میلیون دلار فروش داشت و ۷۵ میلیون دلار برای او به ارمغان آورد. درآمد خالص کروز در سال ۲۰۰۶ کمی کمتر از سال ۲۰۰۵، ۶۷ میلیون دلار بود، اما او همچنان یکی از بازیگران پردرآمد هالیوود باقی ماند.

۲۰۰۷ — Johnny Depp ($92 million)

ثروت خالص جانی دپ در اوج خود به ۹۰۰ میلیون دلار رسید، اما اکنون به ۱۵۰ میلیون دلار کاهش یافته است. این کاهش عمدتاً به دلیل سبک زندگی پرهزینه او و همچنین از دست دادن چندین پروژه بزرگ فیلم‌برداری بوده است. با این حال، دپ همچنان یکی از بازیگران پردرآمد هالیوود است و از طریق پروژه‌های خود به عنوان بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و موسیقی‌دان درآمد قابل‌توجهی کسب می‌کند. او همچنین در رستوران‌ها و برندهای شراب سرمایه‌گذاری می‌کند.یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های جانی دپ، شخصیت بی‌پروا اما دوست‌داشتنی دزد دریایی، کاپیتان جک اسپارو در فرنچایز “دزدان دریایی کارائیب” است. براساس گزارش Boss Hunting، در حالی که “طلسم مروارید سیاه” در سال ۲۰۰۳ برای او ۱۰ میلیون دلار درآمد داشت، “صندوق مردگان” که در سال ۲۰۰۶ به طور خارق‌العاده ای ۱.۰۶۶ میلیارد دلار فروش داشت، برای او مجموعا ۶۰ میلیون دلار از حقوق پایه و از پشت صحنه به دست آورد.در مورد “دزدان دریایی کارائیب: تا پایان جهان” که در ماه مه ۲۰۰۷ اکران شد، در گیشه ۹۶۳.۴ میلیون دلار فروش داشت و برای او ۵۵ میلیون دلار درآمد داشت.

۲۰۰۸ — Johnny Depp ($72 million)

جانی دپ در سال ۲۰۰۷ با تیم برتون در فیلم ترسناک موزیکال ویکتوریایی Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street همکاری دیگری داشت. او در این فیلم نقش یک آرایشگر بی رحم به نام سوینی تاد را بازی کرد که به دنبال انتقام از کسانی است که او را به ناحق به زندان انداختند. این فیلم با بازی دپ و هلنا بونهام کارتر، با استقبال مثبت منتقدان روبرو شد و در گیشه نیز موفق بود.فیلم
“Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street” نه تنها برای جانی دپ ۵۰ میلیون دلار درآمد داشت، بلکه نامزدی جایزه اسکار، جایزه گلدن گلوب و جایزه MTV Movie Award را نیز برای او به ارمغان آورد. این موفقیت روزافزون و سایر منابع درآمد او به او کمک کرد تا به مدت دو سال متوالی عنوان پردرآمدترین بازیگر را از آن خود کند.این فیلم همچنین با استقبال مثبت منتقدان روبرو شد و بسیاری از آن ها بازی دپ را تحسین کردند. دپ برای بازی در این فیلم نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در جوایز اسکار، گلدن گلوب و بفتا شد. او همچنین جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را در جوایز MTV Movie Award دریافت کرد.

“Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street” یک فیلم ترسناک موزیکال ویکتوریایی است که داستان یک آرایشگر بی رحم به نام سوینی تاد را روایت می کند که به دنبال انتقام از کسانی است که او را به ناحق به زندان انداختند. این فیلم توسط تیم برتون کارگردانی شده و در آن بازیگرانی مانند جانی دپ، هلنا بونهام کارتر، آلبرت فینی و تیموتی اسپال به ایفای نقش پرداخته اند.

۲۰۰۹ — Harrison Ford ($65 million)

هریسون فورد یکی از بازیگران مشهور و پردرآمد هالیوود است که به خاطر بازی در فیلم های علمی تخیلی، اکشن و وسترن مشهور است. او در سال ۲۰۲۴ دارای ثروت خالصی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار است.فورد در فیلم های بسیاری بازی کرده است، اما دو نقش او در فیلم های “جنگ ستارگان” و “ایندیانا جونز” بیشتر از سایر نقش هایش مورد توجه قرار گرفته است. او در مجموعه فیلم های “جنگ ستارگان” نقش هان سولو را بازی می کند، یک خلبان بی پروا و خوش گذران. این فیلم ها از محبوب ترین فیلم های تاریخ سینما هستند و فورد را به یکی از نمادهای هالیوود تبدیل کرده اند.فورد همچنین در مجموعه فیلم های “ایندیانا جونز” نقش ایندیانا جونز، یک باستان شناس ماجراجو را بازی می کند. این فیلم ها نیز از فیلم های موفق هالیوود هستند و فورد را به یکی از محبوب ترین بازیگران جهان تبدیل کرده اند.طبق گزارش فوربس، هریسون فورد در سال ۲۰۰۹ پردرآمدترین بازیگر بود و درآمدی معادل ۶۵ میلیون دلار داشت. جانی دپ در جایگاه دوم قرار گرفت و حدود ۴۰ میلیون دلار درآمد داشت.درآمد فورد در سال ۲۰۰۹ به دلیل موفقیت فیلم “ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین” که در سراسر جهان بیش از ۷۹۰ میلیون دلار فروش داشت، عمدتاً بود. فورد همچنین در فیلم جنایی “مرز عبور” در همان سال بازی کرد.آنجلینا جولی در سال ۲۰۰۹ پردرآمدترین بازیگر زن بود و درآمدی معادل ۲۷ میلیون دلار داشت. درآمد او عمدتاً به دلیل موفقیت فیلم اکشن “Wanted” بود.

۲۰۱۰ — Johnny Depp ($75 million)

در سال ۲۰۰۹، جانی دپ همچنان در اوج موفقیت خود قرار داشت. او در فیلم فانتزی تاریک “The Imaginarium of Doctor Parnassus” به کارگردانی تری گیلیام، پس از درگذشت هیث لجر، ظاهر شد و نقش جان دیلینگر را در فیلم درام جنایی زندگینامه‌ای “Public Enemies” ایفا کرد که در سراسر جهان ۲۱۴.۱ میلیون دلار فروش داشت و برای دپ ۲۰ میلیون دلار درآمد داشت.

“The Imaginarium of Doctor Parnassus” فیلمی فانتزی تاریک بود که توسط تری گیلیام کارگردانی شد و در آن هیث لجر، کریستوفر پلامر و جانی دپ بازی کردند. لجر در حین فیلمبرداری فیلم درگذشت و دپ برای تکمیل صحنه‌های او وارد عمل شد. این فیلم به یادبود لجر ساخته شد و موفقیتی انتقادی و تجاری بود.

در سال ۲۰۱۰، درآمد جانی دپ عمدتاً به دلیل نقش او به عنوان “کلاه‌شتری دیوانه” در فیلم “آلیس در سرزمین عجایب” به کارگردانی تیم برتون بود. طبق برخی منابع، او برای چند دقیقه حضور در این فیلم ۵۰ میلیون دلار دریافت کرد. این باعث شد که او در آن سال پردرآمدترین بازیگر جهان شود.این فیلم از نظر انتقادی و تجاری موفقیت‌آمیز بود و بیش از ۱.۰۶۴ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشت. بازی دپ به عنوان “کلاه‌شتری دیوانه” توسط منتقدان و مخاطبان به یکسان مورد تحسین قرار گرفت. او برای بازی خود نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد شد.”توریست” نیز موفقیتی در گیشه بود و بیش از ۲۷۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت. بازی دپ به عنوان فرانک توپولو/الکساندر پیرس نیز مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. او برای بازی خود نامزد جایزه Teen Choice Award برای بهترین بازیگر مرد شد.

۲۰۱۱ — Leonardo DiCaprio ($77 million)

لئوناردو دی کاپریو از سال ۱۹۸۹ در صنعت سرگرمی فعالیت داشته است، اما به شهرت بین المللی دست نیافت تا زمانی که در تراژدی های عاشقانه “رومئو + ژولیت” (۱۹۹۶) و “تایتانیک” (۱۹۹۷) بازی کرد. این فیلم ها او را به ستاره ای درخشان تبدیل کردند و او را به یکی از بازیگران پرتقاضای هالیوود تبدیل کردند.

با وجود دریافت چندین نامزدی در ژانرهای مختلف، دی کاپریو تا سال ۲۰۱۶ برای بازی در درام بقا “بازمانده” برای اولین بار جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. این کسب جایزه بسیار انتظار، جایگاه او را به عنوان یک نماد واقعی هالیوود تثبیت کرد.امروزه ثروت خالص لئوناردو دی کاپریو در حدود ۳۰۰ میلیون دلار تخمین زده می شود. این ثروت مایه افتخار موفقیت پایدار او در صنعت سرگرمی و توانایی او در انتخاب نقش های چالش برانگیز و تأثیرگذار است که با مخاطبان جهانی طنین انداز می شود.دی کاپریو به دلیل بازی در نقش های متنوع و چند بعدی خود، از جمله نقش های تاریخی، درام و اکشن، شناخته شده است. او همچنین به دلیل فعالیت های بشردوستانه خود، به ویژه در زمینه محیط زیست، مورد تحسین قرار گرفته است.در سال ۲۰۱۰، لئوناردو دی کاپریو در دو فیلم موفق نقش آفرینی کرد. او در فیلم روانشناختی “جزیره شاتر” به کارگردانی مارتین اسکورسیزی بازی کرد که در گیشه ۲۹۴.۸ میلیون دلار فروش داشت. همچنین در فیلم اکشن مهیج “تلقین” به کارگردانی کریستوفر نولان حضور داشت که در گیشه ۸۳۹ میلیون دلار فروش داشت.طبق گزارش Cheat Sheet، دی کاپریو برای بازی در فیلم “تلقین” دستمزد خود را به طور قابل توجهی کاهش داد. در عوض، او با نولان توافق کرد که در صورت موفقیت فیلم، بخشی از درآمدهای گیشه را با او تقسیم کند. این تصمیم دی کاپریو در نهایت منجر به کسب ۵۰ میلیون دلار برای او از فیلم “تلقین” شد.

این حرکت تجاری هوشمندانه دی کاپریو نشان داد که او به توانایی های خود و موفقیت فیلم اعتقاد داشت. او ریسک کرد و در نهایت برنده شد.در سال ۲۰۱۱، لئوناردو دی کاپریو نقش جی. ادگار هوور، مدیر اف‌بی‌آی را در درام بیوگرافی J. Edgar بازی کرد که توسط کلینت ایستوود، کارگردان، تهیه‌کننده و آهنگساز برجسته، ساخته شد. این فیلم ۸۴.۹ میلیون دلار فروش داشت و برای بازیگر نامزدی گلدن گلوب را به ارمغان آورد، اما گزارش شده است که او تنها با ۲ میلیون دلار موافقت کرد تا به جای دستمزد معمول ۲۰ میلیون دلاری خود را دریافت کند.در همان سال، جانی دپ ۳۵ میلیون دلار از فیلم دزدان دریایی کارائیب: در تاریکی عجیب درآمد کسب کرد که درآمد خالص او را به ۵۵ میلیون دلار رساند.

۲۰۱۲ — Tom Cruise ($75 million)

در سال ۲۰۱۲، کریستن استوارت ۳۴.۵ میلیون دلار از فیلم‌های گرگ و میش درآمد کسب کرد، اما تام کروز با بازی و تهیه کنندگی در فیلم مأموریت غیرممکن: پروتکل روح در سال ۲۰۱۱ و فیلم هیجان انگیز جک ریچر در سال ۲۰۱۲، بیش از دو برابر این مقدار درآمد کسب کرد.طبق گزارش‌ها، کروز برای فیلم مأموریت غیرممکن: پروتکل روح دستمزد پایه بالایی دریافت کرد و همچنین بخشی از سود گیشه را به خود اختصاص داد. این فیلم در سطح جهانی بیش از ۶۹۴ میلیون دلار فروش داشت که به درآمد قابل توجه کروز کمک کرد.علاوه بر این، کروز نه تنها در فیلم جک ریچر بازی کرد، بلکه به عنوان تهیه‌کننده اجرایی نیز در آن فعالیت داشت. این فیلم موفقیت‌آمیز نبود، اما تخمین زده می‌شود که کروز حدود ۲۰ میلیون دلار از آن درآمد کسب کرده باشد.در مجموع، درآمدهای کروز در سال ۲۰۱۲ احتمالاً بیش از ۷۰ میلیون دلار بوده است، در حالی که استوارت ۳۴.۵ میلیون دلار درآمد داشته است. بنابراین، کروز بیش از دو برابر استوارت در آن سال درآمد کسب کرد.فیلم اول (مأموریت غیرممکن: پروتکل روح) در گیشه ۶۹۴.۷ میلیون دلار فروش داشت، در حالی که فیلم دوم (جک ریچر) ۲۱۸.۳ میلیون دلار درآمد کسب کرد. بدون شک بازی در نقش اول مرد و همچنین تهیه کنندگی فیلم سود خوبی داشته است. این یک دستاورد بزرگ و پیشرفت قابل توجهی نسبت به دستمزد ۲ میلیون دلاری تام کروز برای فیلم Top Gun است.”

۲۰۱۳ — Robert Downey Jr. ($75 million)

رابرت داونی جونیور، بازیگر، تهیه کننده و خواننده با ثروت خالص ۳۰۰ میلیون دلار، حرفه بازیگری خود را از پنج سالگی آغاز کرد و مطمئناً از طریق دستمزدهای بالا و سهم سود فیلم های پرفروش ابرقهرمانی مارول در نقش تونی استارک/مرد آهنی درآمد زیادی کسب کرده است.البته مسیر حرفه‌ای او در گذشته تحت تأثیر مسائل حقوقی و شخصی قرار گرفت، اما او موفق شد جوایز متعددی را به دست آورد، از جمله بهترین بازیگر نقش مکمل برای اوپنهایمر و آلی مک بیل، بهترین بازیگر مرد برای شرلوک هلمز و بازیگر سال برای چپلی.با تشکر از فیلم “انتقام جویان”، درآمد کلی این بازیگر در سال ۲۰۱۲ به ۵۰ میلیون دلار رسید (۱۰ میلیون دلار دستمزد پایه و ۴۰ میلیون دلار پاداش سود). در سال ۲۰۱۳، فیلم “مرد آهنی ۳” ۷۵ میلیون دلار برای او درآمد داشت که فاصله زیادی با دستمزد ۵۰۰,۰۰۰ دلاری او برای اولین قسمت “مرد آهنی” داشت. در همین حال، آنجلینا جولی در همان سال ۳۳ میلیون دلار درآمد کسب کرد.


۲۰۱۴ — Robert Downey Jr. ($75 million)

در سال ۲۰۱۴، ساندرا بولاک با درآمد ۵۱ میلیون دلار پردرآمدترین بازیگر زن بود، در حالی که رابرت داونی جونیور برای دومین سال متوالی با وجود اینکه درآمد او عمدتاً به خاطر فیلم “مرد آهنی ۳” بود، عنوان پردرآمدترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.جالب توجه است که علی‌رغم تمرکز بر دنیای سینمایی مارول، داونی جونیور همچنان توانست جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر سرشناس در هالیوود تثبیت کند. موفقیت فیلم‌های «مرد آهنی» به او اجازه داد تا دستمزدهای بالایی دریافت کند و حتی سهمی از سود گیشه داشته باشد که درآمد قابل توجهی را برای او رقم زد.در همین حال، موفقیت ساندرا بولاک نیز قابل توجه است. او با فیلم موفق «جاذبه» نه تنها مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، بلکه از نظر تجاری نیز بسیار موفق بود و به پرفروش‌ترین فیلم با بازی یک زن در آمریکای شمالی تبدیل شد. این دستاورد به افزایش قابل توجه درآمد او در سال ۲۰۱۴ کمک کرد.
در سال ۲۰۱۴، رابرت داونی جونیور علاوه بر ایفای نقش وکیل شیکاگویی به نام هنک پالمر در فیلم تحسین‌شده درام حقوقی “قاضی” که تهیه‌کننده اجرایی آن هم بود، نقش فرعی ماروین را در کمدی جاده‌ای “سرآشپز” بازی کرد. شاید این فیلم‌ها درآمدهای او را به طور نجومی افزایش نداده باشند، اما به ترتیب ۸۴.۴ میلیون دلار و ۴۶ میلیون دلار در گیشه فروش داشتند.

۲۰۱۵ — Robert Downey Jr. ($80 million)

نوشته و کارگردانی جوس ودون، محصول استودیوهای مارول و توزیع شده توسط دیزنی، دنباله «انتقام‌جویان»، «انتقام‌جویان: عصر اولترون»، اهمیت داونی جونیور را در MCU بیشتر تثبیت کرد و درآمد او را ۵ میلیون دلار افزایش داد. خود فیلم درآمد خیره کننده ۱.۴۰۳ میلیارد دلاری کسب کرد.در همین حال، جنیفر لارنس با ۵۲ میلیون دلار درآمد خود، در سال ۲۰۱۵ به عنوان ملکه حاکم هالیوود به استراحت نپرداخت، زیرا او مطمئن شد که دستمزد نابرابر در صنعت را محکوم کند و به لیستی از بازیگرانی مانند مریل استریپ، اما تامپسون و کیت بلانشت پیوست.رابرت داونی جونیور با حضور در فیلم‌های انتقام‌جویان و دیگر عناوین دنیای سینمایی مارول، همچنان به انباشته کردن ثروت از این فرانچایز محبوب ادامه داد. تنها حضور او در فیلم “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” در سال ۲۰۱۶، ۴۰ میلیون دلار درآمد برایش به ارمغان آورد.موفقیت مالی عظیم دنیای سینمایی مارول باعث شد داونی جونیور یکی از پردرآمدترین بازیگران هالیوود شود. او نه تنها دستمزدهای بالایی برای بازی در این فیلم‌ها دریافت می‌کرد، بلکه گاهی اوقات سهمی از سود گیشه نیز عایدش می‌شد. این درآمدهای فوق‌العاده به او اجازه داد جایگاه خود را به عنوان ستاره‌ای بی‌رقیب در صنعت فیلمسازی تثبیت کند.

۲۰۱۶ — Dwayne Johnson ($64.5 million)

دواین جانسون، یکی دیگر از ستارگان پرآوازه هالیوود، با چندین حضور در این لیست و ثروت خالصی بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار، بخشی از آن را مدیون سهام ۳۰ تا ۴۰ درصدی خود در شرکت چند میلیارد دلاری تکیلا Teremana است. این کشتی‌گیر سابق با بازی در ژانرهای مختلف از فانتزی و اکشن تا کمدی، طرفداران بین‌المللی زیادی پیدا کرد. درآمد او از ۵.۵ میلیون دلار برای «سلطان عقرب» به ۱۵ میلیون دلار برای «مرد بلند قامت» افزایش یافت.دواین جانسون با بازی در نقش لوک هابز در فیلم پرفروش اکشن “سریع و خشمگین ۷” که رکورد فروش را شکست، ۱۵ میلیون دلار دستمزد پایه دریافت کرد. او همچنین برای ایفای نقش باب استون، مامور سیا در فیلم اکشن کمدی “ماموریت مرکزی” در کنار کوین هارت، ۱۴ میلیون دلار درآمد کسب کرد. علاوه بر این، برای صداپیشگی شخصیت مائویی در انیمیشن موفق دیزنی “موانا” ۲۱ میلیون دلار و برای تبلیغات در رسانه های اجتماعی ۱ میلیون دلار دیگر دریافت کرد.

۲۰۱۷ — Mark Wahlberg ($68 million)

با توجه به دستاوردهای متعدد مارک والبرگ در زمینه بازیگری، تهیه کنندگی، موسیقی، خوانندگی، آهنگسازی، و سفیر برند بودن، جای تعجب ندارد که ثروت خالص او به ۴۰۰ میلیون دلار می رسد. او همچنین برنده یک جایزه بفتا و نامزد دریافت چندین جایزه اسکار، گلدن گلوب و امی ساعات پربیننده شده است. طبق گزارش وبسایت Celebrity Net Worth، زنجیره بین المللی همبرگری که او به همراه برادرانش، دانی و پاول، اداره می کند، سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد ایجاد می کند.در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، مارک والبرگ در پنج فیلم بازی کرد که سودآورترین آن ها به طور قطع فیلم های بلاکباستر اکشن علمی تخیلی “ترانسفورماتورها: آخرین شوالیه” و کمدی خانوادگی “بابای شماره ۲” بود که تهیه کنندگی اجرایی آن را نیز بر عهده داشت.در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، مارک والبرگ در پنج فیلم بازی کرد که سودآورترین آن ها به طور قطع فیلم های بلاکباستر اکشن علمی تخیلی “ترانسفورماتورها: آخرین شوالیه” و کمدی خانوادگی “بابای شماره ۲” بود که تهیه کنندگی اجرایی آن را نیز بر عهده داشت.فیلم اول ۶۰۵.۴ میلیون دلار فروش داشت و برای والبرگ ۴۰ میلیون دلار درآمد به ارمغان آورد. طبق گزارش وبسایت Wonder Wall، درآمد او از فیلم دوم تنها از بازیگری بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون دلار تخمین زده می شود.حضور در فیلم های پرفروش مانند “ترانسفورماتورها” به طور قابل توجهی به افزایش درآمد والبرگ کمک کرد. او علاوه بر دستمزد بازیگری، گاهی اوقات از سود گیشه نیز سهم دریافت می کرد. همچنین، مشارکت او در تهیه کنندگی اجرایی فیلم “بابای شماره ۲” نشان از فعالیت های چند وجهی او در صنعت فیلمسازی دارد.

۲۰۱۸ — George Clooney ($239 million)

جورج کلونی، بازیگر، سفیر برند، تهیه کننده، فیلمنامه نویس، کارآفرین و فعال، مطمئناً از ثروت خالص ۵۰۰۰۰۰ دلار در سال ۱۹۹۳ به ۵۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ راه درازی را طی کرده است. او دو جایزه اسکار، یک جایزه بفتا و چهار جایزه گلدن گلوب را به دست آورده است و به یاد ماندنی ترین نقش های آفرینی او شامل سریال اورژانس که در آن کار خود را آغاز کرد، به همراه یک روز آفتابی، بتمن و رابین، یازده یار اوشن، فرزندان و جاذبه می شود.«مهم است که اشاره کنیم درآمد هنگفت کلونی در سال ۲۰۱۶، عمدتاً از فروش تکیلا Casamigos حاصل شده است، که یک شرکت تکیلا فوق ممتاز است که او به همراه رندی گربر و مایک ملدمن تأسیس کرد. او در سال ۲۰۱۶ در دو فیلم روی پرده دیده شد: به عنوان برد ویتلاک در کمدی سیاه “سلام سزار!” و لی گیتس در تریلر جنایی “هیولای پول” در مقابل جولیا رابرتز.»در غیر این صورت، او در سال ۲۰۱۷ به نوشتن مشترک، هم‌تهیه‌کنندگی و کارگردانی کمدی سیاه جنایی “سابربیکن” کمک کرد که در گیشه شکست خورد.در همین حال، درآمد کل داونی جونیور در سال ۲۰۱۸ به لطف فیلم “انتقام جویان: جنگ ابدیت” از مرز ۷۵ میلیون دلار فراتر رفت و او را به پردرآمدترین بازیگر از نظر درآمد خالص، بدون احتساب درآمد حاصل از فروش تکیلا، تبدیل کرد.

۲۰۱۹ — Dwayne Johnson ($89.4 million)

در سال ۲۰۱۸، دواین جانسون در دو فیلم ایفای نقش و به عنوان هم‌تهیه‌کننده همکاری کرد: فیلم ماجراجویی علمی-تخیلی “رمپیج” که ۴۲۸ میلیون دلار فروش داشت و فیلم هیجان‌انگیز اکشن “آسمان‌خراش” که ۳۰۴.۹ میلیون دلار درآمدزایی کرد و طبق گزارش Business Insider، جانسون علاوه بر دستمزد بازیگری، ۳۰ درصد سود خالص این فیلم را نیز دریافت کرد.در نیمه اول سال ۲۰۱۹، دواین جانسون تهیه‌کننده اجرایی درام کمدی ورزشی زندگینامه‌ای “مبارزه با خانواده من” بود و به طور مختصری در نقش راک ظاهر شد. او همچنین در نقش بلک آدام در فیلم ابرقهرمانی DC Comics “شزم!” به عنوان نقش افتخاری حضور پیدا کرد که علاوه بر بازیگری، تهیه‌کننده اجرایی آن هم بود و این فیلم در مجموع ۳۶۷.۷ میلیون دلار فروش داشت.

۲۰۲۰ — Dwayne Johnson ($87.5 million)

در نیمه دوم سال ۲۰۱۹، جانسون در نقش لوک هابز در فیلم Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw بازگشت که ۲۰ میلیون دلار برای او به ارمغان آورد و همانطور که پیش بینی می شد با ۷۶۰.۷ میلیون دلار در گیشه شکست.دواین جانسون علاوه بر بازیگری، تهیه‌کننده فیلم ماجراجویی فانتزی “جومانجی: مرحله بعدی” نیز بود که دستمزد پایه او برای آن ۲۳.۵ میلیون دلار گزارش شده است. این فیلم موفقیت بسیار بزرگی کسب کرد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و به فروش فوق‌العاده‌ای معادل ۸۰۱.۷ میلیون دلار دست یافت. در همین حال، طبق گزارش‌ها، او برای تهیه‌کنندگی و اجرای برنامه رقابتی ورزشی واقعیت‌گرایانه “بازی‌های تایتان” شبکه ان‌بی‌سی، برای هر قسمت ۴۵۰۰۰۰ دلار درآمد کسب کرده است

۲۰۲۱ — Dwayne Johnson ($270 million)

درآمد این بازیگر در سال ۲۰۲۱ به طور قابل توجهی افزایش یافت که دلیل اصلی آن شرکت تکیلا او بود. او صداپیشگی کوتاهی در فیلم اکشن-کمدی “مرد آزاد” (Free Guy) داشت و سپس نقش فرانک ولف را در فیلم ماجراجویی فانتزی “جنگل کروز” (Jungle Cruise) بازی کرد که برای او ۲۲ میلیون دلار درآمد به همراه داشت، در حالی که به نظر می رسد همبازی او، امیلی بلانت، تنها ۹ میلیون دلار دریافت کرد.بعد از آن، اکشن-کمدی نتفلیکس، Red Notice، تهیه‌کننده‌ی آن بود و در آن نقش جان هارتلی را بازی می‌کرد و مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیون دلار به دست آورد.


۲۰۲۲ — Tyler Perry ($175 million)

تیلر پری، بازیگر جنجالی و جسور، فیلمساز و نمایشنامه‌نویس، در دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ چندین نمایش نوشت و تهیه کرد. او با شبکه اپرا وینفری شراکت کرد و در فیلم‌های پرفروشی مانند «پیشتازان ستاره‌ای» (۲۰۰۹)، «دختر گمشده» (۲۰۱۴)، «لاک‌پشت‌های نینجا: خارج از سایه» (۲۰۱۶) و «جدی نگیر» (۲۰۲۱) ظاهر شد. مجموع فروش آثار او به ۶۶۰ میلیون دلار می‌رسد و دارایی خالص فعلی‌اش باور نکردنی است – یک میلیارد دلار!علاوه بر سود حاصل از فرنچایز “مادیا” و استودیوهای تایلر پری، پری در سال ۲۰۲۲ از دو فیلم نتفلیکس درآمد قابل توجهی کسب کرد. او فیلم کمدی “بازگشت مدیا” را به تنهایی نوشت، تهیه کنندگی اجرایی کرد، در آن بازی کرد و کارگردانی آن را بر عهده داشت، و همچنین فیلم درام “بلوز مرد جازمن” را که نامزد دریافت شش جایزه شد، نوشت، هم‌تهیه‌کنندگی کرد و کارگردانی آن را بر عهده داشت.