انیمه خیلی وقت است به یک صنعت پررونق و موفق تبدیل شده است. تعداد انیمه‌هایی که هر سال منتشر می‌شود آن‌قدر زیاد است که دیگر فصلی شده‌اند. یعنی در هر کدام از چهار فصل سال انیمه‌‌های ویژه‌ای منتشر می‌شوند. به همین دلیل بد نیست در این مطلب نگاهی بیاندازیم به ده انیمه‌ی برتری که قرار است در همین تابستان امسال منتشر شوند. این انیمه‌ها تنوع زیادی دارند. بعضی دنباله‌ی آثار موفق پیشین هستند، بعضی دیگر هم انیمه‌های کاملا جدیدی هستند که می‌خواهند شانس خود را در برابر خیل عظیم مخاطبان امتحان کنند. این نکته پایانی را هم در نظر داشته باشید که تاریخ پخشی که زیر انیمه‌ها زده شده، مربوط به تاریخ پخش آن‌ها در ژاپن است.

۱۰. بیستارز (Beastars) – فصل دوم

بیستارز
  • خالق: پارو ایتاگاکی
  • کارگردان: شین‌ایچی ماتسومی
  • تولیدکننده: آرنج
  • تاریخ پخش: تیر ۱۴۰۰

فصل اول «بیستارز»، محصول تازه استودیو آرنج که اقتباسی از یکی از درام‌های بلوغ پارتو ایتاگاکی است، خیلی موفق ظاهر شد و همه از آن به‌عنوان یکی از بهترین انیمه‌های سال گذشته یاد می‌کردند. این انیمه در یک جهان خیالی می‌گذرد و شخصیت‌های آن حیواناتی انسان‌نما هستند، داستان درباره گرگی منزوی به نام لگوشی و دوستی نامتعارفش با یک خرگوش به نام هارو است، ارتباط این‌دو باعث خلق یک درام جذاب می‌شود. یکی از جنبه‌های جالب این انیمه این است که لگوشی و هارو هیچ ترسی ندارند و خیلی راحت احساسات خود را برای هم‌ مطرح می‌کنند. رابطه‌ی این‌دو تنها بخش مهم سریال نیست. یک قتل هولناک رخ داده و قاتل آن باید پیدا شود. کسی هم باید باشد که بتواند اختلاف‌های بین حیوانات گوشت‌خوار و گیاه‌خوار را حل کند.

سازندگان سریال قول داده‌اند که در فصل دوم ماجرای مرموز قتل را واکاوی عمیق‌تری کنند. رابطه‌ی بین لگوشی و هارو هم هم قطعا بیشتر از این‌ها جلب توجه می‌کند.

۹. فِنا: شاه‌دخت دزدان دریایی (Fena: Pirate Princess)

فنا شاه‌دخت دزدان دریایی
  • خالق: کازوتو ناکازاوا
  • کارگردان: کازوتو ناکازوا
  • تولیدکننده: پروداکشن آی. جی
  • تاریخ پخش: تابستان ۱۴۰۰

«فنا: شاه‌دخت دزدان دریایی»، محصول تازه استودیو پروداکشن آی‌. جی که به مانگاهای شوجو بسیار نزدیک است، داستان خود را روی یک دختر یتیم مونقره‌ای متمرکز کرده است که بعد از قتل پدر و مادرش، اسیر نیروی دریایی بریتانیا شده و قصد فرار دارد. فنا که یک گروه از دزدان دریایی زبده را اطراف خود جمع کرده است، عازم سفری طولانی می‌شود تا هم علت قتل والدینش را کشف کند و هم در درجه اول ببیند اصلا چرا وارد چنین سفر مرموزی شده‌اند.

بد نیست بدانیم که شوجو به مانگایی اطلاق می‌شود که مخصوص دخترهای نوجوان در گروه سنی ۱۰ الی ۱۸ سال است. عبارت شوجو به معنای «دختر جوان» اغلب با تمرکز بر روی روابط احساسی و رومانتیک انسان‌ها است و کمتر حادثه درون آن به چشم می‌خورد.

فنا را می‌توان ترکیبی از دو انیمه‌ی «سامورایی ۷» و «وان پیس» در نظر گرفت، البته به جز کشتی‌ها و کاپیتان‌ها و موجودات عجیبی که در طول این سفر دریایی خود را به رخ می‌کشند.

۸. چگونه یک قهرمان واقع‌بین امپراتوری را از نو ساخت (How a Realist Hero Rebuilt the Kingdom)

چگونه یک قهرمان واقع‌بین
  • خالق: دوجیومارو
  • کارگردان: تاکاشی واتانابه
  • تولیدکننده: جی. سی. استاف
  • تاریخ پخش: ۱۳ تیر ۱۴۰۰

دوجیومارو و فویویوکی که هر دو با نام مستعار کار می‌کنند، در سال ۲۰۱۴ یک رمان سبک به نام «چگونه یک قهرمان واقع‌بین امپراتوری را از نو ساخت» منتشر کردند؛ رمان سبک یا لایت ناول، یک سبک از رمان‌نویسی ژاپنی است که به‌طور معمول بیش از ۴۰ تا ۵۰ هزار کلمه نمی‌باشد و در درجه اول دانش‌آموزان مقطع متوسط و دبیرستانی را هدف قرار می‌دهد. داستان این رمان در یک جهان دیگر می‌گذاشت و به‌خصوص به خاطر پیچش‌های ناگهانی و آزمون‌ و خطاهایش در گونه‌های مختلف، مشهور شد. حال، استودیو جی. سی. استاف قرار است فصل اول نسخه‌ی انیمه‌ی همین رمان را تابستان امسال منتشر کند.

سریال داستان یک دانش‌آموز دبیرستانی به نام کازویا سوما است که به یک جهان اسطوره‌ای به نام امپراتوری الفریدن پرتاب می‌شود، او در آنجا ترجیح می‌دهد به جای اینکه یک قهرمان مبارز برای مردم آن سرزمین باشد، به حاکمشان تبدیل شود. کازویا و یارانش قرار است یک امپراتوری را از نو بسازند. پس خود را آماده‌ی آزمون‌وخطاها و تجربه‌اندوزی‌های مختلف از سوی آن‌ها کنید.

۷. جاهی بزرگ هرگز مغلوب نخواهد شد! (The Great Jahy Will Not Be Defeated!)

جاهی بزرگ
  • خالق: واکامه کونبو
  • کارگردان: میرای میناتو
  • تولیدکننده: سیلور لینک
  • تاریخ پخش: ۹ مرداد ۱۴۰۰

«جاهی بزرگ هرگز مغلوب نخواهد شد!» که بر اساس مانگای فانتزی واکامه کونبو ساخته شده، داستان جاهی را روایت می‌کند؛ یک نیروی اهریمنی قدرتمند و معاون حاکم سرزمین تاریکی که بعد از شکست از یک دختر جادویی، به جهان انسان‌ها پرتاب شده و در قالب سایه حقیر خود پیشینش قرار می‌گیرد. جاهی برای اینکه بتواند به بدن اصلی‌اش و سرزمین تاریکی برگردد، باید تکه‌های یک کریستال معنوی باارزش را جمع کند که قدرت سرزمینش را در خود دارد.

شاید با خود بگویید طرح داستانی کلی این انیمه شباهت زیادی به انیمه‌ی «شیطان کارش پاره‌وقت است!» (The Devil is a Part-Timer!) دارد (خوشبختانه آن انیمه هم بعد از هشت سال وقفه، بالاخره فصل دومش دارد ساخته می‌شود) و تنها یک دختر جادویی به آن اضافه شده است، حدستان درست است! انیمه‌ی «جاهی» ۲۶ قسمت است و پخش آن احتمالا تابستان را هم رد کرده و تا پاییز هم ادامه خواهد داشت.

۶. خدمتکار اژدهای خانم کوبایاشی (Miss Kobayashi’s Dragon Maid) – فصل دوم

خدمتکار اژدها
  • خالق: کولکیوسین‌جیا
  • کارگردان: یاسوهیرو تاکه‌موتو
  • تولیدکننده: کیوتو انیمیشن
  • تاریخ پخش: ۱۶ تیر ۱۴۰۰

وقتی فصل اول این انیمه در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، یک موفقیت عظیم بود. حال فصل دوم که پیش‌نمایش‌هایش هم پخش شده، نوید یک دنباله‌ی جذاب دیگر را می‌دهد. این‌ بار هم قرار است ماجراهای کوبایاشی کارمند، تورو خدمتکار اژدهایش و کانا دوست تورو را تحمل کنیم که حالا دیگر به یک خانواده تبدیل شده و کنار هم رشد کرده‌اند. آن‌طور که از پیش‌نمایش‌ها معلوم است، به نظر می‌رسد این فصل یک ضدقهرمان مرموز هم وجود دارد که اختلاف‌هایی عمیق با قهرمان‌های داستان دارد.

۵. زندگی بعدی من به‌عنوان یک دختر شرور: تمام راه‌ها به تباهی ختم می‌شوند! (My Next Life as a Villainess: All Routes Lead to Doom!) – فصل دوم

زندگی بعدی من به عنوان یک دختر شرور
  • خالق: ساتورو یاماگوچی
  • کارگردان: کیسوکه اینوئه
  • تولیدکننده: سیلور لینک
  • تاریخ پخش: ۱۱ تیر ۱۴۰۰

فصل اول سریال یکی از بهترین غافلگیری‌های بهار سال ۲۰۲۰ بود. این سریال خیلی هنرمندانه موفق شده بود یک داستان فانتزی دگرجهانی (ایسکای) بامزه و زیرکانه را روایت کند. در فصل اول کاتارینا، قهرمان داستان، بیشتر از اینکه یک قهرمان مصمم باشد، ضدقهرمان ظاهری یک برنامه شبیه‌سازی دوست‌یابی بود. کاتارینا به‌عنوان یک بازیباز، از ذره‌ ذره معلوماتش استفاده می‌کرد تا هر مسیر داستانی که باعث نابودی‌اش می‌شد را خنثی کند، او در این حین ناخواسته باید تلاش می‌کرد که محبت تمام‌ شخصیت‌های غیرقابل بازی و عاشق‌پیشه جهان بازی را جلب کند. به نظر می‌آید در فصل دوم سریال، او باز هم باید با تمام این سختی‌ها دست‌وپنجه نرم کند. چه‌چیزی از این بهتر!

۴. نایت هد ۲۰۴۱ (Night Head 2041)

نایت هد ۲۰۴۱
  • خالق: آکیرا اوگاوا
  • کارگردان: تاکامیتسو هیراکاوا
  • تولیدکننده: شیروگومی
  • تاریخ پخش: ۲۴ تیر ۱۴۰۰

«نایت هد» در اصل سریالی ژاپنی است که در سال ۱۹۹۲ تولید شده، و «نایت هد ۲۰۴۱» دومین اثری است که بر اساس آن سریال ساخته می‌شود. «نایت هد ۲۰۴۱» داستان نائوتا و نائویا کیریها است، دو برادر با قدرت‌‌های روحی روانی فوق‌العاده که از یک مرکز تحقیقاتی پنهان که در آن محبوس شده بودند، می‌گریزند. نیروی امنیت ملی که به‌شدت می‌خواهد هویت این دوبرادر با توانایی‌های ابرانسانی را پنهان نگه دارد، دو برادر دیگر به نام‌های تاکویا و یوآ کوروکی را وارد میدان می‌کند، آن‌ها هم توانایی‌های خاص خود را دارند و مأموریتشان، بازگرداندن برادران کیریها است.

«نایت هد ۲۰۴۱» از آن‌ انیمه‌های پرامید است که خیلی‌ها منتشر شروع پخشش هستند. امیدواریم خود سریال هم به اندازه عطشی که برایش وجود دارد، جذاب و پرامید باشد.

۳. پادشاه شمن (Shaman King)

پادشاه شمن
  • خالق: هیرویوکی تاکه‌ای
  • کارگردان: جوجی فوروتا
  • تولیدکننده: بریج
  • تاریخ پخش: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

چطور می‌توان «پادشاه شمن» را فراموش کرد؟ مجموعه‌ی مانگای هیرویوکی تاکه‌ای وقتی اولین‌بار در اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ منتشر شد، به یک موفقیت عظیم رسید. موفقیت مانگا به حدی زیاد بود که هنوز انتشار مجموعه‌ی مانگا تمام نشده بود سیجی میزوشیما، کارگردان انیمه‌ موفقی چون «کیمیاگر تمام‌فلزی»، یک سریال انیمه از آن اقتباس کرد. حال، این اقتباس تازه که قرار است مرداد امسال منتشر شود، کل ۳۵ جلد مجموعه‌ی مانگا را شامل می‌شود. پس اگر انیمه‌ی اولیه یا مانگاهای اصلی را نخوانده‌اید، اصلا نگران نباشید.

«پادشاه شمن» داستان زندگی یو آساکورا است، یک شمن نوجوان (شمن‌باوری یک رشته باورهای سنتی در برخی اقوام است که از دوران پیش از تاریخ در سراسر جهان وجود داشته‌است. شمن‌ها مدعی هستند که می‌توانند با روح خود به جهان‌های دیگری سفر کرده و با دیگر ارواح تماس بگیرند) که از بچگی طوری بارش آورده‌اند که بتواند پادشاه شمن شود، شخصی با قدرتی عظیم که روح بزرگ را در اختیار خواهد داشت و با بازسازی جهان اطراف ما، بشر را به سمت عصر جدیدی هدایت خواهد کرد.

۲. پسر سانی (Sonny Boy)

پسر سانی
  • خالق: شینگو ناتسومه
  • کارگردان: شینگو ناتسومه
  • تولیدکننده: مدهاوس
  • تاریخ پخش: ۲۴ تیر ۱۴۰۰

شینگو ناتسومه، کارگردان انیمه‌های مطرح و موفقی چون «مرد تک‌مشتی» و «بوگیپاپ و دیگران»، این تابستان با یک انیمه‌ی غیراقتباسی تازه برمی‌گردد، انیمه‌ای که استودیو خوش‌نام مدهاوس تولید کرده است. این سریال انیمه که آن را یک سریال ترس‌وبقای علمی‌-تخیلی در نظر می‌گیرند، داستان ۳۶ همکلاسی است که از زندگی مدرسه‌ای معمولی خود جدا شده و در یک بعد دیگر از جهان، وارد یک رقابت مرگ‌ و زندگی می‌شوند که برای موفقیت در آن، باید ذهن و جسم و هرچه که دارند را به کار گیرند.

جدا از ناتسومه، یک غول دیگر از صنعت انیمه در روند تولید این سریال همکاری داشته است؛ هیساشی ایگوچی، طراح شخصیت بی‌نظیری که آخرین تجربه‌ی فعالیتش در دنیای انیمه برمی‌گردد به هجده سال پیش و تولید «آبی تمام‌عیار»، انیمه‌ی سینمایی تحسین شده ساتوشی کن بزرگ. در هر صورت، به نظر می‌آید با یک انیمه‌ی عالی طرف هستیم، پیش‌نمایش آن که خیلی رویایی به نظر می‌رسد. «پسر سانی» از نظر سبک طراحی شباهت‌هایی به «پینگ پونگ»، انیمه‌ی سال ۲۰۱۴ ماساکی یوآسا دارد.

۱. آن دفعه که در کالبد لجن دوباره حیات یافتم (That Time I Got Reincarnated as a Slime) – فصل دوم – نیمه‌ی دوم

آن دفعه که
  • خالق: فیوز
  • کارگردان: یوجی ایکوهارا
  • تولیدکننده: ایت بیت
  • تاریخ پخش: ۱۵ تیر ۱۴۰۰

نیمه‌ی دوم فصل دوم این انیمه‌ی زیبا با این اسم طولانی، تابستان امسال منتشر می‌شود. نیمه‌ی اول فصل دوم زمستان گذشته پخش شد. مشکلاتی مثل شیوع بیماری کرونا باعث این تأخیرها شد. در فضایی اخرآلزمانی که باعث احیای اژدهایی به نام ولدورا شده، ریمورو و دوستانش باید باید در نبردی عظیم‌تر از تمام نبردهای پیشین، خود را آماده رویایی با کلیمن بدخواه و از میان برداشتن او کنند.

سریال از آن انیمه‌های موفق است که اگرچه طرفداران عظیم و بی‌شماری ندارد، ولی همیشه تحت حمایت بوده است. بد نیست بدانید که به علت پرداختن به موضوعی چون تناسخ، نمایش فصل دوم سریال در روسیه ممنوع شده است!

منبع: Polygon

منبع