فقط طرفداران Murders In The Building وقتی سریال محبوب whodunnit برای فصل دوم قتل، شیطنت و رفاقت بازگشتند، به وجد آمدند. در حالی که Only Murders In The Building خود را به عنوان یک معمای قتل ساده اما هوشمندانه نشان داد، به طرفداران نشان داد که سن عاملی بی اهمیت برای دوستی واقعی است.

میبل، چارلز و الیور نشان دادند که دوستی چگونه می تواند زندگی را تغییر دهد. چه یک سبزه ثروتمند و خدمتکار او باشد یا یک پزشک و دستیار او، این برنامه های تلویزیونی همچنین ثابت می کنند که دوستی محدودیت سنی ندارد.

Gossip Girl (2007- 2012)

Gossip Girl مطمئناً اثری ماندگار بر روی طرفداران گذاشت و هنوز هم در رسانه های اجتماعی به طور گسترده در مورد آن صحبت می شود. این سریال به خاطر پیچش‌های داستانی پر درام، خیانت و عاشقانه‌های اشک‌آورش که بینندگان در هر مشاجره و خیانت ریشه‌یابی می‌کردند، به شهرت رسید.

بلر ممکن است بانوی پیشرو ثروتمند با خلق و خوی آتشین باشد، اما دوستی بعید او با خدمتکارش دوروتا باعث شد که جنبه نرم‌تر او ظاهر شود که مورد استقبال طرفداران قرار گرفت. این جفت بی‌نقص زنان را تشویق می‌کرد تا برای دوستی‌های زنانه‌شان ارزش قائل شوند، به‌ویژه دوستی‌هایی که به آنها اجازه می‌دهد بدون قضاوت آسیب‌پذیر باشند. بلر و دوروتا با وجود اینکه در سنین و طبقات اجتماعی متفاوت بودند، قلب یکدیگر و همچنین بینندگان خود را تسخیر کردند.

ICarly (2007- 2012)

iCarly مورد علاقه طرفداران بچه های دهه ۲۰۰۰ بود و قبل از ظهور TikTok باعث شد تا بینندگان مهارت هایی را که از طریق iCarly آموخته بودند مورد آزمایش قرار دهند. این سریال پس از کارلی و دو دوستش دنبال شد، زیرا نمایش اینترنتی آنها به طرفداران زیادی رسید و برادر بزرگتر عجیب و غریب او نقش والدین را بر عهده گرفت.

شاید اسپنسر گزینه محتملی برای سرپرستی والدین به نظر نمی رسید، اما او قطعاً پا به عرصه گذاشت و حتی با سام و فردی روابط باورنکردنی برقرار کرد، علیرغم اینکه این زوج با خواهر کوچکش هم سن بودند. این سریال اغلب گروه را نشان می‌داد که در جنجال‌ها شرکت می‌کردند و تاریخ را می‌سازند، اما دوستی اسپنسر با نوجوانان باعث شد که آن‌ها رفتار بازیگوشانه‌اش را بپذیرند، زیرا او کلمات بسیار حکیمانه و آغوش آرامش‌بخش به آنها ارائه می‌کرد.

Euphoria (2019- )

Euphoria بهترین سریال تلویزیونی تولید شده توسط A24 در نظر گرفته می شود و به دلیل شتاب گرفتن این نمایش در رسانه های اجتماعی همچنان محبوبیت خود را افزایش می دهد. نمایش جذاب نوجوانان با بازی های به یاد ماندنی، فیلمبرداری چشمگیر، و نمایش مضامین تیره ترش که منجر به تبدیل شدن این سریال به یک عنصر اصلی در تاریخ تلویزیون شد، طرفداران را شگفت زده کرد.

در حالی که Euphoria به دلیل ارائه موضوعات حساس تری مانند اعتیاد مورد ستایش قرار گرفت، همچنین بر اهمیت داشتن یک سیستم حمایتی در هنگام تلاش برای هوشیاری تاکید کرد. Ali  خودش به عنوان یک معتاد در حال بهبودی همدلی خود را نشان داد و سعی کرد او را از زندگی خطرناکش بیرون بکشد و او را به دروغ‌هایش دعوت کرد و او را تشویق کرد که زندگی سالم‌تری را دنبال کند. نگرش آزاردهنده او در نهایت به Rue کمک می کند تا به هوشیاری برسد زیرا Rue همچنین به او کمک می کند تا گذشته خود را التیام بخشد.

Superstore (2015-2021)

Superstore مورد محبوبیت علاقه مندان به The Office تبدیل شده است. این سریال حاوی بسیاری از تفسیرهای اجتماعی ساده بود و در عین حال صحنه های زیادی از قتل عام را نیز ارائه می کرد و طرفداران را در بین خنده خود نفس نفس می زدند.

سوپراستور اهمیت روابط کاری را برجسته می‌کند و دل‌گرم‌ترین آنها بین گلن و امی است. این زوج چیزی شبیه به دو پدر و دختر را منعکس می‌کردند، زیرا امی اغلب به گلن چیزهای جدیدی در مورد فناوری و جهان می‌آموزد، در حالی که گلن شانه‌ای برای امی فراهم می‌کرد تا وقتی شرایط سخت می‌شد، گریه کند. او حتی با دخترش رابطه نزدیکی داشت که او را هم به عنوان پدر و هم پدربزرگ می دید و نشان می داد که چگونه روابط کاری می تواند به یک دوستی خانوادگی تبدیل شود.

Doctor Who (1963- )

در حالی که بسیاری از همراهان نادیده گرفته شده در دنیای Doctor Who وجود داشته اند، تمرکز سریال بر روی دوستی های قدیمی یکی از چیزهایی است که طرفداران آن را دوست دارند. در طول سال‌ها، فردی که نقش دکتر را بازی می‌کند، در کنار دستیارش تغییر کرده است، اما تهیه‌کنندگان همچنان به ایجاد دوستی‌های سالم بر اساس اعتماد ادامه داده‌اند، و پزشک اغلب خود را در موقعیت‌های خطرناکی می‌بیند.

Community (2009- 2015)

کالج اجتماعی گرین‌دیل از زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ پخش شد، با استفاده از سبک مشابه با نمایش‌های محبوبی مانند The Office و اخیراً Superstore، به یکی از اصلی‌های شناخته شده در صفحه نمایش بینندگان تبدیل شده است. این سریال مجموعه‌ای از دوستان نامحتمل را دنبال می‌کند که به عنوان یک گروه مطالعه شروع می‌شوند و به زودی به سیستم پشتیبانی یکدیگر تبدیل می‌شوند، زیرا آنها به عنوان دانش‌آموزان کمی بزرگ‌تر زندگی می‌کنند.

هر یک از اعضا دارای مجموعه منحصر به فردی از مهارت‌ها هستند که به رشد شخصی کلی گروه کمک می‌کنند، و همه آنها اشکال مختلفی از راهنمایی را ارائه می‌دهند، از حمایت عاطفی گرفته تا دانش آکادمیک. اگرچه این گروه نزدیک تفاوت سنی را به دلیل عدم مهارت برخی از شخصیت‌های قدیمی‌تر در فرهنگ پاپ برجسته کرد، اما همچنین ثابت کرد که دوستی می‌تواند بدون در نظر گرفتن فاصله سنی، تجربه‌ها و درک جدید را برای فرد به ارمغان آورد.

Brooklyn Nine-Nine (2013- 2021)

Brooklyn Nine-Nine یکی از بهترین سریال‌های کمدی تمام دوران است و همچنان به خاطر شخصیت‌ها و مضامین متنوعش که لحظات خنده‌داری را در کنار صحنه‌های تکان‌دهنده‌تری ارائه می‌دهد که بر مسائل زندگی واقعی تأکید می‌کند، تحسین می‌شود. این سریال بر روی صفحه نمایش بینندگان روشن شد و از آن زمان به برنامه پلیسی مورد علاقه بسیاری از طرفداران تبدیل شده است که اغلب دوباره تماشا می شود.

این نمایش که در حوزه پلیس بروکلین قرار دارد، نقش‌های ایمان و اعتماد را در نیروی پلیس بررسی می‌کند، با بسیاری از داستان‌های آن بر توانایی همکار در حمایت از یکدیگر، حتی زمانی که ممکن است کاملاً متضاد به نظر برسند. در حالی که جیک و هولت ممکن است شخصیت های متضادی داشته باشند، آنها به زودی شروع به نشان دادن یک پدر و پسر می کنند. افسر فرمانده سخت‌گیر اغلب دیده می‌شود که به شیطنت‌های آشفته جیک پایان می‌دهد، که ثابت می‌کند سیم زنده‌ای کاملاً خودمحور است، مگر زمانی که از هالت مشاوره می‌خواهد.

The Good Place (2016- 2020)

مایکل و النور ممکن است زمانی که النور علیرغم رفتار جنجالی قبل از مرگش به طور تصادفی به The Good Place فرستاده شد، مجبور شده باشند، اما به جرات می توان گفت که این زوج باعث ایجاد دوستی کامل شدند.

این دوتایی پویا قلب بینندگان را به خود جلب کرد زیرا آنها به عنوان متضادهای قطبی شروع کردند، اما نشان دادند که از طریق ایمان، ارتباط و اعتماد، دوستی می تواند همه چیز را فتح کند (چیزی که در همه جفت های نمایش روی صفحه نمایش مشهود است). تکان دهنده ترین لحظه ای که بین این زوج به اشتراک گذاشته شد زمانی رخ داد که مایکل برای النور سخنرانی کرد و اظهار داشت که او “تنها زنی است که می تواند بشریت را نجات دهد” که رفتار دلگرم کننده مایکل را در کنار دوستی همیشگی آنها برجسته می کند.

Grey’s Anatomy (2005- )

با وجود انتشار در سال ۲۰۰۵، Grey’s Anatomy یکی از بهترین برنامه های تلویزیونی پزشکی در سال ۲۰۲۲ است و همچنان به طرفداران سرسخت آنچه می خواهند می دهد. این بیمارستان به دلیل بازیگران متنوعش به دلیل محیط بیمارستانی و بازیگران باورنکردنی اش، که منجر به شکوفایی روابط دوستانه در داخل و خارج از صفحه نمایش، به ویژه آریزونا و ریچارد، شناخته شده است.

این زوج بعید به نظر می‌رسیدند، اما در مورد موضوعات مختلف، با آریزونا که اغلب از مرزها عبور می‌کرد، توصیه‌هایی ارائه کردند. دوستی آنها باعث شد که تصویر محترم ریچاردز در هنگام توصیه های جنسی زیر سوال رفته و پیوند نزدیک آنها را برجسته کند که در رابطه مردیت با میراندا نیز آشکار است.

Stranger Things (2016- )

Stranger Things قلب طرفداران را با بیش از یک مورد تسخیر کرده است و از سال ۲۰۱۶ به صفحه نمایش بینندگان افزوده شده است، با آخرین فصل که طرفداران را دیوانه کرده است. نمایش فراطبیعی ثابت می‌کند که از طریق گفتگو، حمایت و درک متقابل، دوستی می‌تواند شکل‌های مختلفی به خود بگیرد، همانطور که از طریق رابطه برادرانه جوان بین داستین و استیو، که چند سال از هم فاصله دارند، دیده می‌شود.

دوستی آنها باعث شد که استیو قبل از اینکه وارد بزرگسالی شود، به دوران کودکی خود چسبیده است و در عین حال داستین را تشویق می کند تا یک مربی داشته باشد که به طور مداوم از او حمایت کند. همانطور که در فصل اخیر با داستین و ادی دیده شد، سریال همچنان با شکاف های سنی دوستی غریبه نیست.