دستان زندگی الویس باز لومرمن در ادامه فیلم‌های جذابی همچون Bohemian Rhapsody و Rocketman این تابستان را زیباتر خواهد کرد. بیایید با هم در ادامه مطلب ۱۰ فیلم سینمایی را ببینیم که دقیقن بر اساس بیوگرافی اشخاص معروف ساخته شده است.

Love & Mercy (2014)

بیوگرافی برایان ویلسون از The Beach Boys در دو دوره مختلف از زندگی‌اش با Love & Mercy تمرکز بیشتری بر مبارزه خواننده با بیماری روانی دارد، در حالی که سایر فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای تمایل دارند به سمت مضامین جذاب‌تری متمایل شوند.

این فیلم زمانی که اکران شد مورد تحسین قرار گرفت، مخصوصاً به خاطر موفقیت پل دانو و جان کیوزاک در تجسم بخشیدن به هنرمند مشکل دار در طول نقاط بالا و پایین روند خلاقیت او. در حالی که برخی نادرستی های جزئی می تواند یک طرفدار سرسخت را آزار دهد، فیلم حتی مهر تایید برایان ویلسون را نیز دارد و او در مصاحبه ای با شیکاگو تریبون از دقت فیلم تمجید کرد.

Walk The Line (2005)

Walk the Line که به عقیده بسیاری بهترین بیوگرافی موزیکال تمام دوران است، داستان رابطه جانی کش با جون کارتر و مشکلات او با اعتیاد را زنده می کند.

بسیاری از حقیقت فیلم از این واقعیت ناشی می شود که بر اساس زندگی نامه خود خواننده است، به این معنی که مبنایی در تجربه دست اول وجود دارد. خواکین فینیکس همچنین یک کار به یاد ماندنی را انجام می دهد و تبدیل به خواننده نمادین کانتری می شود.

Life With Judy Garland: Me And My Shadows (2001)

با اثبات اینکه فیلم‌های ساخته‌شده برای تلویزیون می‌توانند عالی باشند، فیلم دو قسمتی Life With Judy Garland بلافاصله ستایش زیادی را به خاطر روش دقیقی که در آن برخی از بهترین لحظات این خواننده و هنرپیشه افسانه‌ای را بازسازی کرد، برانگیخت.

آنها توضیح می‌دهند که دقت فیلم «چون مستقیماً از دخترش می‌آید» است و «بسیاری از صحنه‌ها توسط زندگی‌نامه‌نویسان او تأیید شده است». این فیلم زندگی‌نامه بلندپروازانه، که داستان گارلند را از اولین اجرای او تا مرگ غم‌انگیزش روایت می‌کند، همچنین به جودی دیویس و تامی بلانچارد، که هر دو در نقش گارلند در مراحل مختلف زندگی‌اش درخشیدند، منجر به دریافت جوایز امی شد.

Ford V Ferrari (2019)

در حالی که فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای موسیقی اغلب جوایز را به خود اختصاص می‌دهند و مورد تحسین قرار می‌گیرند، زندگی‌نامه‌های ورزشی کمتر جذاب‌تر هستند. استثناهای نادری وجود دارد که شامل این درام پر ستاره درباره جایزه بزرگ لمانز ۱۹۶۶ می شود. این فیلم به کارگردانی جیمز منگولد که برای لوگان و همچنین فیلم بیوگرافی دیگر Walk The Line شناخته می شود، مت دیمون و کریستین بیل به ایفای نقش می پردازند.

آنها نقش رانندگان مسابقه، کارول شلبی و کن مایلز را بازی می کنند، دو نفری که مصمم به غلبه بر تسلط فراری بر مسابقه معتبر هستند.

All That Jazz (1979)

زندگی‌نامه‌های قدیمی‌تر اغلب فراموش می‌شوند، زیرا مخاطبان تمایل بیشتری به نمایش‌های جدیدتر و درخشان‌تر از چهره‌های برجسته دارند، اما All That Jazz آنقدر منحصربه‌فرد است که نمی‌توان آن‌ها را پشت سر گذاشت.

آنها به دلیل داشتن دیدگاهی متمایز، شیک، صادقانه و خنده دار در مورد رویدادهای اغلب واقعی، گفتند که این فیلم سزاوار تمام توجهی است که به آن می شود و “خیلی ارزشش را دارد!!!” اگرچه عناصر خارق العاده و قهرمان داستانی آن به این معنی است که برخی از امتیازات را برای دقت از دست می دهد.

Rush (2013)

قبل از فورد در برابر فراری، راش در سال ۲۰۱۳ ثابت کرد که یک فیلم ماشینی عالی با محوریت دو راننده واقعی با شخصیت‌های متمایز می‌تواند درام جذابی ایجاد کند. این فیلم به کارگردانی ران هاوارد، کریس همسورث و دانیل برول را در نقش رقبای عنوانی جیمز هانت و نیکی لاودا در مسابقات قهرمانی فرمول ۱ در سال ۱۹۷۶ بازی می کنند.

Control (2007)

فیلمی درباره زندگی ایان کورتیس، خواننده اصلی گروه Joy Division به تصویر کشیدن واقعیت‌های گاه تاریکی که در روزهای اولیه گروه پیش می‌رفت، از جمله مبارزات خواننده با صرع اختصاص دارد.

از بسیاری جهات، Control پادزهر کاملی برای فیلم‌های زندگی‌نامه مدرن و تمایل آن‌ها به زرق و برق بیش از حد زندگی ستاره‌ها است، اما زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و جوایزی دریافت کرد و تحسینشد، مورد استقبال قرار گرفت. اگرچه ممکن است فیلم‌های دقیق‌تری وجود داشته باشد، اما تصمیم کنترل برای نشان دادن اینکه زندگی حتی برای ستاره‌های آینده چقدر می‌تواند پیش پاافتاده باشد، به خوبی می‌درخشد.

Lincoln (2012)

به لطف حجم باورنکردنی تحسین منتقدان و جوایزی که برای لینکلن اسپیلبرگ به دست آمد، این فیلم بیشتر با بازی برنده اسکار دنیل دی لوئیس مرتبط است تا تلاش برای دقیق بودن.

حتی برای بینندگانی که اطلاعاتی در مورد تاریخ ندارند، فقط با تماشای آن مشخص است که سطح فوق‌العاده‌ای از توجه به جزئیات در ساخت لینکلن وجود داشته است.

Steve Jobs (2015)

شاید یکی از شگفت‌انگیزترین انتخاب‌ها، فیلم زندگی‌نامه دنی بویل درباره زندگی بنیانگذار نمادین اپل بود، زیرا استیو جابز یکی از فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای است که بیشتر به خاطر داشتن برخی از آزادی‌های خلاقانه بزرگ شناخته می‌شود.

در واقع، برداشت مایکل فاسبندر از این شخصیت، حس و حال غیرقابل انکار یک مرد واقعی را دارد و اگرچه اختلافات مختلفی در مورد ویژگی های واقعی فیلم وجود داشته است، اکثر آنها موافق هستند که این فیلم کار شگفت انگیزی در ساختن پرتره ای واقعی از مدیر عامل مشهور انجام داده است.

Downfall (2004)

تاریک ترین موضوع گاهی به درجه ای از حساسیت نیاز دارد که فقط صادق ترین فیلم های بیوگرافی می توانند ارائه دهند و به همین دلیل است که Downfall حقیقتن بزرگ در نظر گرفته می شود.

اگرچه برخی احساس می‌کردند که این فیلم به‌جای فیلم زندگی‌نامه‌ای به دسته درام تاریخی تعلق دارد، زیرا فقط یک دوره کوتاه را پوشش می‌دهد و واقعاً سعی نمی‌کند تصویری کامل بسازد، اساس فیلم در روایت‌های شاهدان عینی واقعی و خاطرات بازماندگان است. به این معنی که هیچ‌کس نمی تواند ادعای صحت خود را مناقشه کند.