فیلم «ترغیب» از نتفلیکس بر روی این پلتفرم منتشر شده است و آماده است تا قلب طرفداران عاشقانه و درام را بدزدد. در سریال Persuasion داکوتا جانسون در نقش اصلی کتاب اقتباسی جین آستن بازی می‌کند.

با جذابیت و لطافتی که این فیلم های عاشقانه دارند، جای تعجب نیست که چرا آنها اینقدر مورد پسند قرار می‌گیرند.

Jane Eyre (2011)

جین ایر بر اساس کتاب و زندگی نویسنده جین ایر ساخته شده است. این درام عاشقانه با بازی میا واسیکوفسکا در نقش جین، زندگی او را دنبال می کند تا عشق واقعی خود، ادوارد را پیدا کند. همه چیز درست به نظر می رسد تا زمانی که او متوجه می شود که ادوارد راز تاریکی دارد که زندگی او را تغییر می دهد.

به عنوان یکی از نسخه های مورد علاقه اقتباس جین ایر، طرفداران آن را به دلیل توانایی آن در انتقال کتاب به صفحه نمایش تحسین می کنند و با پیچیدگی و جزئیات آن، هیچ یک از نکات کتاب از بین نمی رود. داستان به دلیل بازی شخصیت های اصلی بسیار جذاب است و مخاطبان می توانند خود را در آن غرق کنند.

Mansfield Park (1999)

فانی به دلیل وضعیت مالی نامناسب خانواده اش، قرار است با عمه و عمویش به همراه چهار فرزندشان در روستا زندگی کنند. همه آنها به جز ادموند با او بد رفتار می کنند. با گذشت سالها، به او علاقه بیشتری پیدا می کند، اما وقتی مری و هری به شهر می رسند، همه چیز روی سرش می چرخد.

این یک فیلم شوخ و جذاب است، فیلمی که مطمئناً تماشاگران را سرگرم می کند. این اقتباس سینمایی جین آستن ممکن است از فیلم اصلی فاصله بگیرد، اما مانع از آن نشده که برخی از طرفداران از این فیلم لذت نبرند. به خوبی کارگردانی شده است و بازیگران در صفحه نمایش می درخشند و برداشتی جالب خلق می کنند.

Sense And Sensibility (1995)

Sense And Sensibility بر اساس رمانی به همین عنوان از جین ایر ساخته شده است که زندگی سه خواهر را دنبال می کند که پس از مرگ پدرشان تنها و در فقر می مانند. تمام مسئولیت ها به بزرگ ترین خواهر واگذار می شود که درگیری های عشقی خود را دارد.

با وجود بازیگران تمام ستاره، جای تعجب نیست که بازی ها از بالاترین کیفیت برخوردار هستند. بازیگران قوی همگی کاملاً با هم ادغام می شوند و شخصیت ها را همانطور که طرفداران همیشه تصور می کردند به تصویر می کشند. موسیقی اصلی نیز سرشار از احساس و شور است.

The Duchess (2008)

بر اساس داستان واقعی دوشس دوونشایر، داستان زن جوانی را روایت می‌کند که خود را در یک ازدواج بدون عشق می‌بیند که در آن فقط می‌خواهد یک وارث به دنیا بیاورد که به دنبال درگیری های شخصی او با عشق و ازدواج است.

فیلمی زیبا، با دکورهای خیره کننده و لباس های خیره کننده. این فیلم با نویسندگی و کارگردانی یک تراژدی واقع گرایانه و در عین حال تلخ و شیرین است. هر شخصیت با یک بازیگر شگفت‌انگیز، هر آنچه را که نیاز دارد را روی صفحه نمایش می‌آورد تا مخاطبان در داستان احساس شیفتگی کنند. این یک فیلم زیبا و در عین حال دلخراش است.

Emma (2020)

اما، برگرفته از کتاب جین آستن، آنیا تیلور جوی به عنوان بازیگر اصلی بازی می‌کند. اما به عنوان یک خواستگار خودخوانده، خود را در حال دخالت در زندگی عشقی دوستانش می بیند. قضاوت‌های نادرست و اشتباهات او در عشق باعث می‌شود که همتای بالقوه‌اش را پیدا کند.

جنبه‌های زیادی برای تماشاگران وجود دارد: فیلمبرداری بصری خیره‌کننده، موسیقی متن، لباس‌های زیبا و غیره.

Little Women (2019)

اقتباس ۲۰۱۹ داستانی را دنبال می کند که در ماساچوست اتفاق می افتد. در طول جنگ داخلی آمریکا، چهار خواهر مارس و مادرشان پس از پیوستن پدرشان به ارتش تنها می مانند. خواهرها از طریق کشمکش ها و نگرانی ها به یکدیگر دلداری می دهند.

هم طرفداران کتاب و هم مخاطبین می توانند از این فیلم لذت ببرند زیرا هرگز کتاب را دست کم نگرفته. با بازیگرانی معروف، کتاب با بازی هر بازیگر زن جان می گیرد. طرفداران بارها و بارها این فیلم را تماشا می کنند تا داستان شگفت انگیز زنان قوی را ببینند.

Far From The Madding Crowd (2015)

عنوان دور از جمعیت دیوانه برگرفته از یک شعر قرن هجدهم است: “مرثیه نوشته شده در حیاط کلیسای روستا”. این فیلم شخصیت اصلی Bathsheba Everdene را دنبال می کند که نگاه گابریل اوک، کشاورز را به خود جلب می کند.

مانند بسیاری از آثار دوره، این فیلم منظره زیبایی را برای این عاشقانه غنایی فراهم می کند و کری مولیگان اجرای دلگرم کننده ای را به طرفداران ارائه می دهد.

Ever After (1998)

Ever After بازگویی داستان کلاسیک سیندرلا است. سیندرلایی که یک روز با شاهزاده هنری برخورد می کند و شیفته جذابیت های او می شود.

درو بریمور در نقش خود مجذوب کننده است و به تماشاگران سیندرلای با روحیه و واقعی می دهد. برای برداشتی شیرین و واقعی تر از یک افسانه کلاسیک، این همان چیزی است که باید تماشا کنید.

Atonement (2007)

تاوان یک داستان عاشقانه در طول جنگ جهانی دوم است. دو عاشق، سسیلیا و رابی، زمانی که خواهر کوچکتر حسود سیسیلیا رابی را متهم به جرمی می کند که او مرتکب نشده است، از هم جدا می شوند. سال‌ها بعد، رابی و سیسلیا با عواقب دروغ او برخورد می‌کنند.

Atonement با نامزدی های بی شماری و برنده شدن جوایز متعدد، تحسین های زیادی را برای داستان سرایی خود به دست آورده است. این فیلم با پیچش‌های لذت‌بخش برای نگه‌داشتن مخاطبان و بازی‌های درخشان بازیگری که آنها را مجذوب خود نگه می‌دارد، داستانی دلخراش و در عین حال شگفت‌انگیز از دو عاشق را ارائه می‌دهد.

Pride & Prejudice (2005)

غرور و تعصب احتمالاً مشهورترین اثر جین آستن است. الیزابت بنت برای ازدواج تحت فشار است، زیرا بزرگترین فرزند خانواده است. بنابراین وقتی آقای دارسی ظاهر می شود، چیزی شبیه جرقه است.

فیلم‌برداری زیبا و بازی‌های ظریف آن، اقتباسی درخشان از کتاب‌ها را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که طرفداران همیشه برای تماشای مجدد آن مشتاق باشند.