با آغاز تولید قسمت چهارم جان ویک در تابستان امسال، طرفداران این مجموعه، مشتاق دیدن انواع جدیدی از کشتارهای ماهرانه و خلاقانه هستند.

طی سال‌های گذشته شاهد بودیم جان ویک (کیانو ریوز) از همه چیز برای کشتن استفاده می‌کند، از جمله اسلحه، کارد و چنگال، مشت و لوازم‌التحریر. نبوغ کشنده این مرد حد و مرزی ندارد.

وقتی شرایط پیچیده می‌شود، ویک نیز به رفتارهای پیچیده خود ادامه می‌دهد و در سکانس‌های سریعی می‌بینیم که تک به تک افراد را قلع و قمع می‌کند. اما خلاقانه‌ترین قتل‌های جان ویک کدام موارد هستند؟

۱۲. از پشت دیوار (جان ویک)

جان ویک

بعد از فراموش کردن خاطرات گذشته، او سریعا آماده شد تا به خانه اراذل و اوباشی برود که به او حمله کرده بودند. در صحنه‌هایی پر از درگیری و شلیک و هد‌ شات، ویک در اقدامی هوشمندانه بر روی پا می‌نشیند و به سمت دیوار شلیک می‌کند و فرصتی برای شلیک به دشمن نمی‌دهد و در عین حال مطمئن است که گلوله‌های خودش به هدف می‌خورد.

۱۱. مرد گنده (جان ویک ۲)

جان ویک

در شرایطی به معنای واقعی مانند فیل و فنجان، ویک باید یک قاتل به نام یاما را که نقش او را یک کشتی‌گیر سومو بازی می‌کند، بکشد. ویک با استفاده از سرعت خود، در زاویه مناسب نسبت به یاما قرار می‌گیرد و چندین گلوله به شکمش می‌زند‌ سپس از او بالا می‌رود تا به گردن و در نهایت سرش شلیک کند. در واقع اندازه اصلا برای جان ویک مهم نیست.

۱۰. خفه کردن (جان ویک)

جان ویک

خود را در حال مبارزه با گانگسترهای روسی در داخل یک کلیسای فرسوده می‌یابید اما نمی‌توانید از دستبند‌های خود خلاص شوید؟ پس مانند جان ویک عمل کنید. چند حرکت آکروباتیک انجام دهید، اسیر‌کننده خود را با هنرهای رزمی به دام بیاندازید و از دستان بسته خود برای خفه کردن او استفاده کنید. به همین آسانی!

۹. کمین کردن (جان ویک ۲)

جان ویک

ویک حتی وقتی گلوله‌های کافی ندارد نیز کشنده است و در یک صحنه به سادگی اسلحه خود را به سر یک دشمن شلیک می‌کند و او را از پا در می‌آورد اما باقی آدم‌ها قبل از این‌که او بتواند کشتار نهایی را انجام دهد، ظاهر می‌شوند و ویک مجبور می‌شود که هوشمندانه کمین کند تا فرصتی به دست آورد و بعد از مدتی درگیری با آن‌ها، اسلحه‌ای بدست می‌آورد و همه افراد را می‌کشد و در نهایت شخص مدنظرش را هدشات می‌کند.

۸. قطعه قطعه کردن (جان ویک ۳)

جان ویک

شمشیرها در قسمت سوم جان ویک، جز سلاح‌های اصلی او بودند. ویک در حالی که از یک موتورسیکلت فرار می‌کرد، باید همزمان با نگه داشتن فرمان، به کشتار افراد نیز می‌پرداخت. یکی از کشتارها بسیار جذاب بود، جایی که بازوی یکی از آن‌ها را می‌برد و آن را به داخل چرخ‌دنده‌های موتورسیکلت‌شان می‌فرستد و باعث می‌شود که موتور تعادلش را از دست بدهد و همه آن‌ها کشته شوند.

۷. روی سقف (جان ویک)

جان ویک

جان ویک کسی نیست که به راحتی تصور کند دشمنانش مرده‌اند و دوست دارد حتما خودش را مطمئن کند. ویک پس از این که ماشین خود را به یک دشمن می‌کوبد، آن فرد روی سقف قرار می‌گیرد و جان، چندین گلوله به سقف ماشین شلیک می‌کند تا این که او روی زمین می‌افتد.

۶. سالن آینه‌ها (جان ویک ۲)

جان ویک

ویک از آینه‌ها به نفع خود استفاده می‌کند و موقعیت فرد مقابل را در بازتاب آینه‌ها شناسایی می‌کند و از طریق یکی از آینه‌ها شلیک می‌کند تا هدف را از طرف دیگر بکشد. می‌توان گفت در یک اقدام سریع و هوشمندانه، دست به قتلی هندسی می‌زند.

۵. چاقو کشی (جان ویک ۳)

جان ویک

در حالی که جان ویک اسلحه را ترجیح می‌دهد اما گاهی نیز پیش می‌آید که از تیغه برای کشتن اوباش استفاده کند. در قسمت سوم، او به یک نینجای کامل تبدیل شد و در یک کشتار سریع و بی‌رحمانه هنگام فرار از دست انبوهی از قاتلان، ویک با پرتاب چاقوها یکی پس از دیگری مانند لگولاس، افراد مقابل را از پا درمی‌آورد.

۳. هفت‌تیر (جان ویک ۳)

جان ویک

او استاد تمام سلاح‌های گرم است، بنابراین وقتی تنها گزینه او چیزی غیر از یک هفت تیر قدیمی نیست، قطعا نهایت بهره را از آن می‌برد. او مجبور است خود را در مقابل اوباشی که اسلحه‌های دیگری دارند، قرار دهد و در آخر موفق می‌شود بلافاصله بعد از این‌که وارد اتاق شود، اسلحه خود را شلیک کند و آن‌ها را بکشد. قطعا کلینت ایستوود بعد از دیدن این صحنه، به او افتخار می‌کند.

۳. خواندن دروس (جان ویک ۳)

جان ویک

از نظر ما، کتاب‌ها برای خواندن است. از نظر ویک، آن‌ها برای خواندن و گاهی اوقات برای کشتن هستند. ویک بعد از رسیدن به یک آدم بد غول‌پیکر که نقش او توسط بازیکن بسکتبال صرب، بوبان مارجانویچ بازی می‌شود، از یک کتاب ضخیم برای شکستن فک و در نهایت شکستن گردن او در امتداد ستون فقراتش استفاده می‌کند.

۲. زمزمه کردن در گوش اسب (جان ویک ۳)

جان ویک

همه ما می‌دانیم ویک عاشق حیوانات است. پیوند او با این موجودات، حد و مرزی ندارد و در قسمت سوم ثابت می‌کند که ارتباط وی تا چه اندازه استوار است. در یک اصطبل، ویک چند ضربه به بدن یک اسب می‌زند تا آن‌ها به صورت دشمنانش لگد بزنند و آن‌ها را به عقب پرت کنند. این مورد، نمونه‌ای کامل از توانایی‌های شرورانه و البته خنده‌دار ویک در تبدیل هر چیزی به سلاح بود.

۱. با مداد (جان ویک ۲)

جان ویک

در فیلم اول، داستانی از جان ویک را می‌شنویم در مورد این‌که با مداد مردی را می‌کشد. در قسمت دوم سرانجام نه یک بار بلکه دو بار این موضوع را می‌بینیم. ویک در حالی که از قاتلان فرار می‌کند، دو مداد را در دست می‌گیرد و دقیقا همان‌طور که می‌دانستیم از آن‌ها استفاده می‌کند و آن‌ها را در گلو و صورت آن دو نفر فرو می‌کند. او یکی از مدادها را در داخل گوش یکی از آن‌ها می‌کند و سپس فرد دیگر را با فرو کردن مداد به پشت جمجمه و داخل گلویش می‌کشد. به نظر می‌رسد که جان ویک در اتاق خودش یک مداد تراش خوب داشته باشد.

منبع: Collider

منبع