تعقیب و گریز ماشین، تبهکاران شیطانی و ابزارهای جالب، فیلم جاسوسی جالبی را می سازند که هر کسی دوست دارد آن را تماشا کند. اما، واقع بینانه نگاه کنیم، همه گروه های سنی نمی توانند محتوای جذاب و تا حدودی بزرگسالانه فیلم های جیمز باند را تماشا کنند. خوشبختانه، چند فیلم جاسوسی واقعا خوب برای بچه ها وجود دارد که می توانند از بین آنها انتخاب کنند.

تنها تفاوت این است که این فیلم های جاسوسی برای بچه ها کمدی بسیار سرگرم کننده و سبک تری دارند. والدین حتی خود را در حال تماشا خواهند دید و ممکن است فرزندانشان را ببینند که وانمود می کنند مامور مخفی نهایی هستند.

هریت جاسوس (۱۹۹۶)

در سال ۱۹۹۶، میشل تراختنبرگ بسیار جوان در فیلم نیکلودئون بر اساس رمان کلاسیک کودکان هریت جاسوس اثر لوئیز فیتژو بازی کرد. تراختنبرگ، هریت، دانش‌آموز کلاس ششم، دختر جوانی است که دفتر خاطراتش را همه جا می‌برد و همیشه در حال ثبت فعالیت‌های مشکوک است، زیرا می‌داند که قرار است جاسوس و نویسنده شود.
این یک داستان بزرگ‌سالی است که باعث می‌شود شخصی دفترچه خاطرات او را پیدا کند و برای همه دوستان و همکلاسی‌هایش آنچه را که درباره آنها نوشته است فاش کند و همه را برانگیزد. وقتی هریت با عصبانیت اسرار همه افراد کلاسش را فاش می‌کند، متوجه می‌شود که زندگی‌اش ناگهان از هم می‌پاشد زیرا همه کسانی را که برایشان مهم است از دست می‌دهد و نمی‌داند چگونه آن را درست کند.

Cars 2 (2011)

وقتی منتقدان فیلم‌های پیکسار مورد علاقه‌شان را از استودیوی انیمیشن‌سازی تحسین‌شده رتبه‌بندی می‌کنند، Cars 2 تقریباً همیشه در رده‌های آخر قرار می‌گیرد. با این حال، وقتی به فیلم‌های کودکان نگاه می‌کنید، در مورد فیلم دوم با حضور لایتنینگ مک‌کوئین چیزهای زیادی وجود دارد. اگر فیلم اول ادای احترام به مسیر ۶۶ بود، این دومی یک فیلم جاسوسی عالی برای بچه ها بود. این یک فیلم دیزنی پیکسار است که شایسته توجه بیشتر است.

Cars 2 که برای شرکت در یک مسابقه بزرگ حرکت می‌کند و فقط خود را در میانه داستان جاسوسی و دسیسه می‌بیند. تصور کنید که جیمز باند یک ماشین بود و شما در راه رسیدن به آنچه از Cars 2 انتظار دارید هستید.

G-Force (2009)

دیزنی انیمیشن جاسوسی G-Force را در سال ۲۰۰۹ ساخت، اکرانی که بین سال‌های بسیار موفق دهه ۱۹۹۰ و نسل بعدی فیلم‌های موفقی که با فروزن شروع شد، عرضه شد. این ممکن است باعث شود که این فیلم برای بسیاری از بچه ها کمتر شناخته شود، اما همچنان یک فیلم با کیفیت دیزنی است.

G-Force نیز متفاوت است زیرا یک هیبرید انیمیشنی زنده است و بازیگران واقعی در کنار جوندگان متحرک کار می کنند. وقتی دولت عملیات آنها را تعطیل می کند و آنها را به فروشگاه حیوانات خانگی می فرستد، آنها باید راهی برای فرار بیابند و مانع از تسلط یک میلیاردر بر جهان شوند.

پنگوئن های ماداگاسکار (۲۰۱۴)

برای طرفدارانی که به فرنچایزر DreamWorks Madagascar علاقه داشتند، فیلم اسپین آف پنگوئن های ماداگاسکار در واقع یک فیلم انیمیشن جاسوسی با کیفیت برای کودکان است. این فیلم دارای شخصیت‌های اصلی فرنچایز اصلی نیست، اما در عوض شخصیت‌های اصلی پنگوئن‌ها را در اکشن دارد.

از آنجایی که این گروه همیشه در فیلم های اصلی نقش جاسوس را بازی می کردند، در فیلم خودشان، آنها واقعاً تمام تلاش خود را می کنند. آنها که خود را جاسوسان نخبه می دانند، با یک سازمان مخفی به نام باد شمالی متحد می شوند تا مانع از نابودی جهان توسط یک شرور شوند.

پستونک (۲۰۰۵)

وین دیزل نام خود را به عنوان یک مرد سرسخت در فیلم هایی مانند The Fast & the Furious و xXx به ثبت رسانده بود و در سال ۲۰۰۵ کار کاملا متفاوتی انجام داد. در پستونک، دیزل در نقش شین ولف، یک نیروی دریایی با آموزش نظامی شدید بازی کرد. مشکل این است که او باید از آن برای نگهداری از پنج کودک استفاده کند.

کمدی نگهداری از کودک در واقع او را به محافظت از کودکان در برابر دشمن پدرشان که اخیراً درگذشته، دانشمند دولتی است که آخرین آزمایش خود را در خانه ای که بچه هایش در آن زندگی می کنند پنهان کرده است. این فیلم جاسوسی برای بچه‌ها به دیزل اجازه می‌دهد تا شخصیت‌های مرد سرسختی را که در کمدی تسلط داشت، تقلید کند که توجه اکثر جوانان را به خود جلب می‌کند.

همسایه جاسوس (۲۰۱۰)

جکی چان در سال ۲۰۱۰ در فیلم همسایه جاسوس نقش متفاوتی در اکشن ایفا کرد. طرفداران این ستاره اکشن حتی یک ضربه خوب از خط داستانی دریافت خواهند کرد. به شیوه واقعی جکی چان، این فیلم جاسوسی برای کودکان، چان را در حال اجرای تمام بدلکاری های مرگبار خود می کند.

چان نقش باب هو را بازی می کند. باب یک مامور مخفی سیا است که پس از کنار گذاشتن یک تروریست روسی بازنشسته می شود. رویاهای او برای داشتن یک زندگی عادی و ازدواج با دوست دیرینه‌اش پیچیده می‌شود. وقتی دوستش باید فوراً آنجا را ترک کند، او وظیفه نگهداری از فرزندان ناتنی خود را دارد. این آسان نیست زیرا آنها با باب مهربانی نمی کنند و برای افزودن درام بیشتر، تروریست روسی به دنبال او و فرمول مخفی یک باکتری روغن خوار می آید.

هوشمند شوید (۲۰۰۸)

Get Smart برای بازیگران مشهور هالیوودی خود مورد توجه قرار گرفت. استیون کارل در نقش مکسول اسمارت در کنار آن هاتاوی و دواین جانسون بازی کرد. این فیلم جاسوسی خوبی برای مخاطبان جوان است و حتی برخی بزرگسالان نیز آن را دوست دارند.
مکس یک تحلیلگر در یک آژانس دولتی مخفی است. رویای او تبدیل شدن به یک عامل در این زمینه است، اما به دلیل اهمیتی که به عنوان یک تحلیلگر دارد، از او محروم شده است. وقتی آژانس مورد حمله تروریستی قرار می گیرد، هویت مخفی ماموران آن فاش می شود. مکس تنها تیراندازی آنهاست و برای تبدیل شدن به یک مامور و متوقف کردن یک تروریست تبلیغ می شود.

گربه‌ها و سگ‌ها (۲۰۰۱)

گربه‌ها و سگ‌ها از تماشاگران کودک می‌خواهند که به حیوان پشمالوی مورد علاقه‌شان کمی متفاوت نگاه کنند. شخصیت‌های اصلی انیمیشن جاسوسی محصول ۲۰۰۱ گربه‌ها و سگ‌هایی هستند که رقابت دیرینه‌ای در جاسوسی دارند. شخصیت های پشمالوی شایان ستایش همراه با استفاده از یک خط داستانی جاسوسی، مخاطبان را مجذوب خود می کند.

خط داستانی کمیک اما پر از درام است زیرا گربه ها و سگ های محله در مخفیانه علیه یکدیگر کار می کنند. شخصیت اصلی گربه امیدوار است که مانع از ساخت واکسنی جدید شود که انسان را از شر آلرژی سگ خلاص کند. این به یک بیگل و رفقایش بستگی دارد که گربه ها را از اجرای نقشه خود باز دارند.

الکس رایدر: طوفان شکن (۲۰۰۶)

برای مخاطبان بزرگسالی که در اوایل دهه ۲۰۰۰ بزرگ شدند، الکس رایدر: طوفان شکن ممکن است برخی از خاطرات را به یاد بیاورد. این یک فیلم جاسوسی کامل برای بچه ها است. این فیلم بر اساس شخصیت و خط داستانی مجموعه رمان های آنتونی هورویتز، الکس رایدر ساخته شده است. الکس رایدر (الکس پتیفر) تا زمانی که عمویش کشته شد، یک زندگی نوجوانی عادی را سپری کرد.

رایدر به زودی متوجه می شود که زندگی عمویش پوششی برای شغل واقعی او به عنوان یک مامور مخفی MI6 بوده است. MI6 رایدر را استخدام می کند، زیرا عمویش سال ها مخفیانه او را آموزش می داد. رایدر فرستاده می‌شود تا اطلاعات را روی یک سیستم کامپیوتری پیشرفته جمع‌آوری کند که به مدارس سراسر بریتانیا به نام Stormbreaker داده می‌شود. شخصیت این فیلم و رمان در سال ۲۰۲۰ به یک سریال راه اندازی مجدد شد.

The Sleepover (2020)

The Sleepover افزوده جدیدی به ژانر اکشن-کمدی در نتفلیکس است که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد. این فیلم دارای بازیگران آشنای هالیوود مانند جو مانگانیلو و کن مارینو است. این فیلم جاسوسی بی‌نظیر برای بچه‌ها نیست، چون هیچ آژانس مخفی جاسوسی وجود ندارد، اما تمام نشانه‌های یک فیلم جاسوسی را دنبال می‌کند.

برادر کلنسی فینچ (سدی استنلی) شاهد ربوده شدن مادر و پدرشان در هنگام خواب است. پس از هشدار به خواهر و دوستانش، آنها از مامور مارشال ایالات متحده هنری گیبس (اریک گریفین) متوجه می شوند که مادرشان در حفاظت از شاهدان است. مادر آنها رئیس جنایت یک سندیکای جنایی بود و این به فرزندان بستگی دارد که سرنخ های او را دنبال کنند و والدین خود را نجات دهند.

جاسوس من (۲۰۲۰)

یک مامور مخفی بورلی شش فوتی و یک کودک نه ساله درگیر یک فیلم کمدی جاسوسی مانند یک برد است. جاسوس من شامل داستان یک سرباز نیروهای ویژه ایالات متحده است که به مامور سیا تبدیل شده است، جی جی (دیو باتیستا). پس از شکست در اولین ماموریت خود، او و یک اپراتور فناوری وظیفه پیدا کردن نقشه های یک بمب هسته ای مینیاتوری را دارند که توسط ویکتور مارکز (گرگ بریک)، یک فروشنده غیرقانونی اسلحه فرانسوی تحت تعقیب است.
رئیس جی جی مشکوک است که این نقشه ها در خانه برادر بیرک که همسر و دخترش در آن زندگی می کنند پنهان شده است. این دو عامل به سوفی ۹ ساله (کلوئه کلمن) مشکوک نشدند تا نظارت آنها را پیدا کنند و در مأموریت آنها نفوذ کنند. او قول می دهد که تا زمانی که در ماموریت باشد ساکت بماند و جاسوسی را یاد بگیرد.

جاسوسان مبدل (۲۰۱۹)

تماشاگران با انیمیشن ۲۰۱۹ جاسوسان مبدل استقبال خواهند کرد. این یکی از بسیاری از فیلم های انیمیشنی است که توسط یک بازیگر MCU صداگذاری شده است. تام هالند صداپیشه نقش والتر بکت، دانشمند جوانی بود که وظیفه کمک به یک مامور مخفی مشهور را بر عهده داشت. وقتی مامور مخفی لنس استرلینگ (ویل اسمیت) متهم به خائن بودن می شود، او به دنبال اختراع مخفی والتر می گردد.

در این فیلم جاسوسی برای بچه ها، استرلینگ ناخودآگاه معجونی را می بلعد که او را به یک کبوتر تبدیل می کند. قبل از اینکه واتلر بتواند درمانی ایجاد کند، کیلیان (بن مندلسون) تروریست پیشرفته سایبری حمله می کند. نه تنها استرلینگ و والتر باید کیلیان را متوقف کنند، بلکه باید از اسیر شدن توسط H.T.U.V اجتناب کنند. آژانس مخفی

The Tuxedo (2002)

The Tuxedo یک فیلم علمی تخیلی اکشن کمدی مورد علاقه طرفداران با بازی جکی چان بود. جیمز “جیمی” تانگ (چان) به دلیل سرعت و مهارت های چشمگیرش به عنوان یک راننده تاکسی شناخته شده است. یک روز، او ثروتمند و مرموز، کلارک دولین (جیسون آیزاکس) را رانندگی می کند.

جیمی به عنوان راننده دولین مشغول به کار شد. هنگامی که دولین مورد حمله قرار می گیرد و به کما می رود، جیمی متوجه می شود که رئیس او یک جاسوس مخفی برای یک آژانس دولتی مخفی است. یک مشکل وجود دارد، زیرا Devlin به لطف یک تاکسیدو جاسوسی با تکنولوژی بالا مهارت های منحصر به فردی داشت. جیمی با عهد به دنبال عدالت برای رئیسش، لباس پوشیدنی می پوشد تا جلوی یک سازمان تروریستی را بگیرد که در لباس یک شرکت کنگلومرا پنهان شده است.

Agent Cody Banks (2003)

مامور کودی بنکس فیلم جاسوسی برای بچه ها در دهه ۲۰۰۰ بود و هنوز هم پابرجاست. این فیلم تمایل به تبدیل شدن به یک جاسوس مخفی و ناهنجاری نوجوانان را ترکیب کرد. این یکی از آثار شناخته شده بازیگر فرانکی مونیز در سینمای بزرگ از دوران حرفه ای او است. او در نقش کودی بنکس، یک دانش آموز ۱۵ ساله دبیرستانی ایفای نقش می کند که درخواست جاسوسی مخفی برای بخش فعالیت های ویژه آژانس اطلاعات مرکزی می دهد.

هر روز، کودی با یک نوجوان بی دست و پا برخورد می کند، اما او در یک کمپ تابستانی مبدل شرکت می کند که در واقع یک برنامه آموزش جاسوسی برای بچه ها است. کودی با امتیازهای بالا وظیفه دارد به اولین ماموریت واقعی خود برود. یک دانشمند توسط سازمانی از نوع SPECTRE به نام ERIS استخدام می شود. کودی باید در یک مدرسه مقدماتی به دختر دانشمند نزدیک شود تا اطلاعاتی به دست آورد. یک مشکل وجود دارد، کودی به اندازه جیمز باند جذاب نیست.

بچه های جاسوس (۲۰۰۱)

وقتی صحبت از شخصیت‌های بچه‌ای می‌شود که روز را نجات می‌دهند، Spy Kids اولین فیلم کودکان است. این فیلم یک فیلم کلاسیک کالت در ژانر کمدی ماجراجویی جاسوسی است. کارمن (الکسا وگا) و جونی کورتز (داریل سابارا) به طور عادی روز خود را می گذرانند تا زمانی که متوجه می شوند که والدین لنگ آنها در واقع جاسوسان مخفی O.S.S هستند. سازمان.

O.S.S. فگان فلوپ مجری تلویزیونی کودکان را متهم به ناپدید شدن سایر عوامل و والدین کارمن و جونی می کند. کارمن و جونی از آموزش های خود و آنچه می دانند برای تبدیل شدن به ماموریت و بازگرداندن والدین خود استفاده می کنند. موفقیت این فیلم جاسوسی برای بچه ها منجر به ساخت چندین قسمت فرانچایز شد.