انیمیشن لوکا که مدتی از اکران آن می‌گذرد، در دیزنی پلاس قابل دسترس است و حالا باید منتظر آثار بعدی استودیو پیکسار باشیم.

استودیو انیمیشن پیکسار تاکنون ۲۴ انیمیشن سینمایی منتشر کرد، که اولین آن‌ها داستان اسباب‌بازی در سال ۱۹۹۵ و آخرین آن‌ها لوکا در سال ۲۰۲۱ است. از ۲۰۰۶، پیکسار هر سال یک کار منتشر می‌کنند اما امسال دو انیمیشن روح (Soul) و به پیش (Onward) منتشر شدند. مطمئنا تولید پیکسار زیاد است و هم‌چنین این استودیو به دلیل داشتن فیلم‌های با کیفیت مشهور است و به دنبال موضوعات جذابی بوده که تخیل و نوآوری خوبی داشته باشند.

در حالی که سال ۲۰۲۰ چالش‌های زیادی برای صنعت فیلم‌سازی به همراه داشت، پیکسار در شرایط تغییر یافته نیز موفق به تکمیل کارهایش شد. در حالی که ساخت لوکا سال‌ها به طول انجامید اما بیشتر انیمیشن و ضبط صدا از راه دور به پایان رسید. تاریخ و روش اکران‌ها تغییر کرد، به طوری که لوکا و روح به طور انحصاری در دیزنی پلاس منتشر شدند. پیکسار هنوز چندین کار را در دست ساخت دارد که باید تا سال آینده و تا ۲۰۲۳ اکران شود.

این شرکت دارای سه فیلم با تاریخ اکران در برنامه دیزنی است که شروع آن‌ها با قرمز شدن و لایتیر است که هر دو برای انتشار در ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده‌اند. هم‌چنین یک انیمیشن بدون عنوان هم در برنامه اکران دیزنی برای سال ۲۰۲۳ وجود دارد.

۱. قرمز شدن: بهار ۲۰۲۲

قرمز شدن داستان مای لی را روایت می‌کند، دختری ۱۳ ساله که میان تبعیت کردن و ماجراجویی درگیر شده‌ است. او در حال گذراندن تمام تغییرات دوران بلوغ از جمله روابط، علایق و هم‌چنین تغییرات بدن است و اگر بیش از حد هیجان‌زده شود، ناگهان به یک پاندای قرمز غول‌پیکر تبدیل می‌شود و نکته اینجاست که مای لی اغلب هیجان‌زده است.

دامی شی کارگردان برنده اسکار، نویسندگی و کارگردانی این کار را بر عهده دارد و تهیه‌کننده آن لیندزی کالینز است. تاریخ رسمی انتشار توسط پیکسار بهار ۲۰۲۲ اعلام شده است و تنها تاریخ انتشار پیکسار که با تقویم دیزنی تطابق داشته باشد جمعه ۱۱ مارس ۲۰۲۲ است. قرمز شدن پس از انتشار انحصاری روح و لوکا در دیزنی پلاس، مسیر بازگشت پیکسار به سینماها خواهد بود.

۲. لایتیر: تابستان ۲۰۲۲

پیکسار

انیمیشن علمی تخیلی اکشن و ماجراجویی لایتیر، داستان باز لایتیر واقعی را روایت می‌کند که اسباب‌بازی فضانورد داستان اسباب‌بازی بر اساس او ساخته شده‌ است. کریس ایوانز مسئول صداگذاری باز در این انیمیشن است. این اثر به کارگردانی انگوس مکلین و تهیه کنندگی گالین سوزمن ساخته می‌شود و در سینماها اکران خواهد شد. تاریخ انتشار تابستان ۲۰۲۲ است که طبق شرایط احتمالا در ۱۷ ژوئن اکران می‌شود.

۳. انیمیشن بدون عنوان پیکسار: تابستان ۲۰۲۳

پیکسار

پیکسار یک اثر دیگر برای انتشار دارد، که هنوز هیچ‌گونه اطلاعات رسمی در مورد آن اعلام نشده‌ است. علاقه مندان احتمالا باید منتظر شنیدن خبر تاریخ انتشار این انیمیشن بدون عنوان در ۱۶ ژوئن ۲۰۲۳ باشند. سه انیمیشن سریالی نیز در حال حاضر برای دیزنی پلاس در دست ساخت است: روزهای داگ، براساس شخصیت سگ انیمیشن بالا، سریالی براساس انیمیشن ماشین‌ها و یک سریال دیگر به نام برنده باش یا بباز که داستان یک تیم سافت‌بال را در یک مدرسه راهنمایی دنبال می‌کند‌. حال با پخش لوکا در دیزنی، طرفداران باید برای اکران سه انیمیشن سینمایی جذاب انتظار بکشند.

منبع: Screenrant

منبع