Game of Thrones – بازی تاج و تخت

Game of Thrones - بازی تاج و تخت

وقتی صحبت از سریال‌های برجسته‌ی تلویزیونی در میان است، کمتر سریالی را می‌توان با «بازی تاج و تخت» مقایسه کرد. این سریال بر روی شکاف میان سینما و تلویزیون پل جدیدی زد، چرا که گروه بازیگران استثنایی داشت و یکی از بهترین تولیدهایی که تا به حال در تلویزیون شاهد بوده‌ایم را ارائه کرد. «بازی تاج و تخت» داستانی بسیار پیچیده پر از پیچش‌ها و گسترش‌های غافلگیرکننده بود که از تماشای شهرت و محبوبیت روزافزون آن در طی این سال‌ها لذت برده‌ایم. پایان این سریال آن‌طور که انتظار می‌رفت نبود، اما توانست برای هشت سال در اوج دنیای سریال‌های تلویزیونی باقی بماند.

Better Call Saul – بهتره با ساول تماس بگیری

بهتره با ساول تماس بگیری

وقتی مخاطبان توصیف «بهتره با ساول تماس بگیری» را شنیدند همگی از آن ناله کردند. در ابتدا به نظر می‌رسید یک پیشینه‌ی داستان غیر ضروری برای یکی از بهترین سریال‌های تاریخ خواهد بود، اما خوشبختانه این سریال بسیار فراتر از توقعات پایین ما رفت و با فیلم‌برداری، فیلم‌نامه‌ی قوی، و نقش‌آفرینی‌های چشم‌نواز که یادآور سریال اصلی بود توجه و علاقه‌ی مخاطبان را به خود جلب کرد.

Stranger Things – اتفاقات عجیب

اتفاقات عجیب

«اتفاقات عجیب» سریال پرچم‌دار شبکه‌ی اچ‌بی‌او، مخاطبان خود را به هاوکینز ایندیانا می‌برد و با یک داستان علمی-تخیلی ترسناک پر از اشارات دهه‌ی هشتادی از آن‌ها پذیرایی می‌کند. این سریال برادران دافر که تاثیر گرفته از کارهای استیون اسپیلبرگ، استیون کینگ، جان کارپنتر و سایر استادان این ژانر است، به سرعت مورد توجه قرار گرفت و تبدیل به یک پدیده‌ی فرهنگی شد.

Chernobyl – چرنوبیل

چرنوبیل

اگر می‌خواهید از تماشای سریالی خوش‌ساخت و کوتاه لذت ببرید، بهترین گزینه‌ی پیش رویتان «چرنوبیل» است. این سریال به دقت فاجعه‌ی چرنوبیل و تبعات پس از آن‌را به نمایش می‌گذارد، از جمله عملیات پیچیده‌ی پاکسازی و مرگ‌های فراتر از تصور. درست است که ژانر این سریال ترسناک محسوب نمی‌شود، اما «چرنوبیل» یکی از ترسناک‌ترین سریال‌هایی است که تا به حال ساخته شده، چراکه یک کابوس زنده و واقعی را با جزئیات تمام به تصویر می‌کشد. این یکی از مشهورترین سریال‌های سال ۲۰۱۹ بود و پیروزی بزرگی برای اچ‌بی‌او به ارمغان آورد.

Westworld – وست‌ورلد

وست‌ورلد

اچ‌بی‌او به یک سریال برجسته‌ی دیگر پس از «بازی تاج و تخت» نیاز داشت. «وست‌ورلد» یک ژانر ترکیبی وسترن و علمی-تخیلی منحصر به فرد است که داستان خیزش ربات‌ها را در یک پارک تفریحی وسترن روایت می‌کند. این سریال بسیار خوش‌ساخت است و جلوه‌های بصری زیبا و طراحی تولید خیره‌کننده‌ای دارد. خوشبختانه داستان مرموز و مجذوب‌کننده‌ای وجود دارد، و «وست‌ورلد» به زودی تبدیل به «لاست» سال‌های ۲۰۱۰ شد و شبکه‌های اجتماعی پر شدند از نظریه‌پردازی درباره‌ی داستان آن.