The Godfather I & II و Citizen Kane

در ابتدا به این دو شاهکار سینمایی که تماشای آن برای هر انسانی خارج از مدرسهٔ فیلم نیز ضروری است، می‌پردازیم. «پدرخوانده» ۱ و۲ به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های جنایی تمام دوران شناخته می‌شوند. اثر حماسی فرانسیس فورد کوپولا Francis Ford Coppola یک مجموعهٔ تمام‌عیار از بهترین بازی‌ها، کارگردانی، موسیقی، فیلم‌برداری و داستان را در خود دارد.
اگر فرصت کافی ندارید، می‌توانید از تماشای قسمت سوم «پدرخواند» بگذرید. در این مقاله پیشنهادهای زیادی برای شما وجود دارد.
اورسن ولز Orson Welles کارگردان زمانی که در سال ۱۹۴۱ انقلابی در فیلم‌سازی به‌وجود آورد، تنها ۲۵ سال داشت. به فیلم‌برداری، موزیک و ساختار روایتی «همشهری کین» توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ چراکه در زمان خودش کاملا نوآورانه بود و هنوز هم قدیمی نشده است.

The Godfather

Annie Hall

وودی آلن Woody Allen سبک کمدی رمانتیک را با ساخت این فیلم در سال ۱۹۷۷ وارد مرحلهٔ جدیدی کرد. این فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم نیز شد. «آنی هال» فیلم بااصالت و پرنشاطی است که می‌توان با انتظارات واقعی در روابط داستان آن همزادپنداری کرد.

Annie Hall

The Bicycle Thief

بی‌شک «دزد دوچرخه» یکی از بهترین فیلم‌های دوران نئورئالیسم ایتالیایی است. این فیلم درعین سادگی، داستان تأثیرگذار یک پدر فقیر در دوران پس از جنگ جهانی دوم در رم را روایت می‌کند که به دنبال دوچرخهٔ گم‌شده‌اش می‌گردد.

The Bicycle Thief

The Third Man

تماشای این فیلم به خصوص برای کسانی که قصد تحقیق دربارهٔ فیلم نوآر را دارند ضروری است. اورسن ولز بازی بی‌نظیری در این فیلم بریتانیایی محصول ۱۹۴۹ از خود نشان می‌دهد. موسیقی، فیلم‌برداری و دیگر بازی‌های «مرد سوم»‌ نیز مورد تحسین قرار گرفته است.

The Third Man

این مطلب اولین بار در بلاگ نماوا منتشر شده است.