کانال پخش بریتانیایی (بی بی سی) تعدادی از موفق ترین فیلم های تلویزیونی و حتی فیلم های تمام عیار را در سینماهای بریتانیا و فراتر از آن تولید می کند و طرفداران خود را تا ایالات متحده می رساند. بی‌بی‌سی با شبکه‌های متعدد و اشکال مختلف سرگرمی برای هرکدام، به خاطر نمایش‌های تلویزیونی واقعیت و تولیدات علمی تخیلی خارق‌العاده‌اش که همیشه در انگلستان بسیار محبوب هستند، مشهور است.

در حالی که بسیاری از آمریکایی‌ها ممکن است به کانال بی‌بی‌سی و سایر کانال‌های فرعی بریتانیا دسترسی نداشته باشند، طرح‌های اشتراک ساده می‌توانند مشکل را حل کنند. علاوه بر این، بسیاری از نمایش‌های فهرست‌شده در سرویس‌های استریم مانند Netflix، Hulu یا Amazon Prime Video در دسترس هستند.

“شرلوک”

شخصیت محبوب و شناخته شده شرلوک هلمز با اقتباس بی‌بی‌سی از رمان‌های معروف سر آرتور کانن دویل، در فضایی مدرن و امروزی بازمی‌گردد. شرلوک، دکتر جان واتسون (مارتین فریمن) را دنبال می کند که به تازگی از افغانستان به خانه بازگشته است. او با شرلوک هلمز عجیب و غریب و در عین حال تیزبین (بندیکت کامبربچ) از طریق تبلیغی برای هم اتاقی اش آشنا می شود.

به محض اینکه دکتر واتسون به آپارتمان خیابان بیکر نقل مکان می کند، درگیر اسرار می شود و با دشمن شرلوک، موریارتی، که به نظر می رسد در همه چیز دست دارد، آشنا می شود. شرلوک یک نمایش محبوب است و حتی طرفداران خاص خود را دارد. این نمایش ارزش دیدن را دارد، به خصوص اگر از طرفداران کامبربچ و فریمن هستید.

‘دکتر هو’

نمایش بریتانیایی مورد علاقه طرفداران، Doctor Who، همانطور که برای تقریبا ۶۰ سال انجام داده است، همچنان جهان را سرگرم می کند. Doctor Who یک نمایش علمی تخیلی است که ماجراهای بسیاری از یک “دکتر” را دنبال می کند، که یک موجود فرازمینی جاودانه است که به عنوان یک انسان ظاهر می شود و طیف گسترده ای از دانش دارد. دکتر و بسیاری از شگفتی‌ها، پدیده‌ها و موجودات شگفت‌انگیز (و دلهره‌آور) آن را در یک سفینه فضایی است، بررسی می‌کند. هر چند فصل، یک دکتر جدید به عنوان موجود فرازمینی به بازسازی نیاز دارد.
Doctor Who به دلایلی بسیار محبوب است. نه تنها بسیار خوب نوشته شده است، بلکه به طرز خوبی جذاب است زیرا دکتر و دوستانشان باید در موقعیت های دشوار در بسیاری از جهان ها حرکت کنند. همچنین، بسیاری از بازیگران مشهور بریتانیایی که اکنون جهان می شناسند و دوست دارند (مثلاً دیوید تنانت، مت اسمیت) وقت خود را با بازی در فیلم دکتر سپری کردند.

“مرلین”

در کنار یک موضوع فانتزی دیگر می آید! مرلین که در نتفلیکس پخش می شود، داستان جادوگر جوان مرلین (کالین مورگان) از سرزمین کملوت به همراه شاه آرتور معروف (بردلی جیمز) است. مرلین خدمتکار شاهزاده آرتور جوان است و با نزدیک شدن این دو، مرلین باید این واقعیت را پنهان کند که او یک جادوگر قدرتمند است تا بتواند زنده بماند. این دو ماجراجویی را تجربه می‌کنند، دشمنان را شکست می‌دهند و با هم کار می‌کنند تا مورگانای شیطانی را متوقف کنند تا زمانی که آرتور به پادشاهی تبدیل شود که قرار بود باشد.

مرلین از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ پخش میشد و پس از پایان سریال، محبوبیت بیشتری به دست آورد. برای طرفدارانی که به دنبال مجموعه‌ای ماجراجویانه با داستان‌های پیچیده، دیالوگ‌های شوخ‌آمیز و حتی شخصیت‌های عجیب و غریب هستند، مرلین یک انتخاب عالی است.

“لوتر”

لوتر یک کارآگاه نابغه است که باید علیه جنایتکاران پرونده سازی کند و از ذهن درخشان خود برای حل قتل ها استفاده کند. این پرونده ها اغلب شامل قاتلان زنجیره ای می شود و جان لوتر با قاتل خاصی به نام مورگان رابطه کمی پیچیده دارد. ادریس البا در فیلم لوتر به عنوان شخصیت اصلی بازی می کند و پرونده های دشوار و پرمخاطره ای را برای صلاح جهان به عهده می گیرد.

لوتر با پخش در Hulu و Roku به مدت پنج فصل بین سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۹ اجرا شد و بسیار موفق بود. لوتر در مقایسه با دیگر انتخاب‌های این فهرست، لحن جدی‌تری برای نمایش دارد، بنابراین قطعاً برای مخاطبان بالغ مناسب است.

“Fleabag”

Fleabag یک سریال کمدی تاریک است که بر اساس نمایشنامه ای به همین نام ساخته شده است. این سریال که توسط فیبی والر-بریج نوشته شده است، یک زن جوان خشک عقل، عصبانی و آزاده را دنبال می‌کند که هیچ فیلتری ندارد در حالی که در یک مکان پر هیاهو حرکت می‌کند. او در لندن زندگی می کند و سعی می کند به عنوان یک زن فعال با عشق و زندگی کنار بیاید و با تراژدی شخصی کنار بیاید.

او همچنین تمایل دارد دیوار چهارم را بشکند که کاملاً جذاب است و بینندگان را درگیر نگه می دارد. فلی‌بگ که در Prime Video پخش می‌شود، صمیمانه، خنده‌دار و به همان اندازه خام است و منظره‌ای خیره‌کننده از زندگی یک زن بریتانیایی در قرن بیست و یکم است.

‘The Office (UK)’

The Office کمدی محل کار مشهور نسل است که به طور کامل نحوه نوشتن، فیلمبرداری و توسعه سریال های کمدی را تغییر می دهد. با این حال، The Office که آمریکایی ها می شناسند و دوست دارند، در واقع ایده اصلی نیست. The Office (بریتانیا) The Office اصلی بود، اما فقط برای دو فصل اجرا شد (نسخه آمریکایی با مخاطبان آمریکایی کمی موفق‌تر بود).

با این وجود، هر دو سریال در نوع خود به یک اندازه خنده دار هستند، و واضح است که چرا این سریال در سراسر جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. برای طرفداران آفیس آمریکایی، نسخه بریتانیایی (پخش در Hulu و Prime Video) ارزش تماشای یک خنده را دارد.

‘The Great British Bake-Off’

The Great British Bake-off یک نمایش کلاسیک بریتانیایی است. در حالی که ممکن است در ابتدا خسته کننده به نظر برسد و شبیه به سایر نمایش های آشپزی در ایالات متحده باشد، تفاوت اصلی این است که The Great British Bake-Off باعث می شود نمایش های آشپزی آمریکایی شبیه گودال های گلادیاتور رومی به نظر برسند.
The Great British Bake-off که در نتفلیکس موجود است، بدون دردسر و مسلماً خنده دار است زیرا گروهی از نانوایان آماتور با یکدیگر رقابت می کنند و سعی می کنند گروهی از داوران را تحت تأثیر قرار دهند. این نمایش سبک و پف دار است، مانند یک کیک اسفنجی خوب.

‘مردم عادی’

Normal People یک سریال درام بر اساس کتابی به همین نام است. این سریال ماریان (دیزی ادگار-جونز) و کانل (پل مسکال) را با پیشینه‌های متفاوت اما در یک شهر کوچک در ایرلند دنبال می‌کند که دائماً بین زندگی عاشقانه یکدیگر می‌پیوندند.

این سریال به دلیل بازیگری، نویسندگی، کارگردانی و فیلم‌شناسی مورد تحسین قرار گرفته است و فقط برای فصل اول نامزد چهار جایزه Primetime Emmy شده است. برای هر رمانتیک ناامیدی که خواهان محتوای دراماتیک است، این نمایش بهترین انتخاب است.