اسکارلت جوهانسون یکی از پولسازترین بازیگران سال های اخیر هالیوود بوده است.

این بار در وب سایت مووی مگ در بخش ۵ برتر سینمایی به بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون که باید دیده شوند پرداخته ایم.

۵- دختری با گوشواره های مروارید (Girl with a Pearl Earring): یکی از نخستین آثاری که نام اسکارلت جوهانسون را بر سر زبان ها انداخت، فیلم «دختری با گوشواره های مروارید» بود.

داستان این فیلم که براساس رمانی به همین نام ساخته شده، درباره دختر خدمتکاری است که در خانه یک نقاش مشغول به کار می شود و پس از مدتی تبدیل به مدل نقاشی او می گردد.

بازی اسکارلت جوهانسون جوان در این فیلم که پیتر وبر کارگردانی آن را برعهده داشت مورد توجه منتقدین در سال ۲۰۰۳ قرار گرفت و همانطور که اشاره شد، او را تبدیل به بازیگر مشهوری در ادامه فعالیت های دوران بازیگری اش کرد.

خرگوش جوجو (Jojo Rabbit):

۴- خرگوش جوجو (Jojo Rabbit): اثر کمدی تایکا وایتیتی درباره جنگ جهانی دوم که هیتلر را در هیبت ضمیر ناخودآگاه یک کودک به تصویر می کشید، یکی از تحسین شده ترین آثار سال ۲۰۱۹ بود که اسکارلت جوهانسون در آن بازی درخشانی از خود ارائه داد.

داستان فیلم در دوران جنگ جهانی دوم رخ می دهد. جایی که یک کودک تحت تاثیر تبلیغات پروپاگاندای ارتش هیتلر، تصمیم می گیرد به ارتش ملحق شود اما مادرش سعی دارد او را با زیبایی های زندگی آشنا کند.

در کنار موفقیت های «خرگوش جوجو» در فصل جوایز سینمایی، بازی اسکارلت جوهانسون در نقش مادرِ کودک در این فیلم نیز مورد توجه کارشناسان قرار گرفت و نامزدی اسکار برای او به همراه داشت.

او (Her):

۳ – او (Her): شاید متفاوت ترین نقش آفرینی اسکارلت جوهانسون در این لیست مربوط به فیلم «او» باشد چراکه در این فیلم تنها صدای او شنیده می شود!

«او» درباره مرد تنهایی به نام تئودور است که در ادامه داستان با یک سیستم عامل هوشمند ارتباط عاطفی برقرار می کند. سیستم عاملی که صداپیشگی آن توسط اسکارلت جوهاسون انجام شده است.

علی رغم اینکه اسکارلت جوهاسون حضور فیزیکی در فیلم ندارد، اما محوری ترین نقش فیلم متعلق به صدای اوست. وی در نقش سیستم عامل هوشمند، با مهارتی مثال زدنی توانسته تنها از طریق انتقال صدا، احساسات را به مخاطب انتقال دهد و یکی از متفاوت ترین نقش آفرینی هایش در کارنامه هنری اش ثبت کند.

گمشده در ترجمه (Lost in translation):

۲- گمشده در ترجمه (Lost in translation): اولین تجربه فیلمسازی بلند سوفیا کاپولا برای اسکارلت جوهانسون خوش یُمن بود چراکه او در ۱۸ سالگی یکی از بهترین نقش آفرینی های دوران بازیگری اش را تجربه کرد.

داستان فیلم «گمشده در ترجمه» درباره دختری است که در شهر توکیو ژاپن روزهایش را به تنهایی سپر می کند. همزمان، یک بازیگر نیز در توکیو به سر می برد که او هم از تنهایی رنج می برد و…

«گمشده در ترجمه» علی رغم اینکه فیلمی مستقل محسوب می شد اما در گیشه با موفقیت زیادی همراه شد و در فصل جوایز نیز نامزدی بفتا را برای اسکالت جوهانسون به همراه داشت. همزمانی ساخت و اکران فیلم های «گمشده در ترجمه» و «دختری با گوشواره های مروارید» باعث شد تا از اسکارلت جوهانسون به عنوان یکی از امیدهای آینده سینما نام برده شود.

داستان ازدواج (Marriage Story

۱- داستان ازدواج (Marriage Story): بهترین فیلمی که تا به امروز اسکارلت جوهاسون در آن به ایفای نقش پرداخته، «داستان ازدواج» است.

داستان فیلم درباره زوج هنرمندی است که در زندگی به بن بست رسیده و در آستانه طلاق به سر می برند. آن ها در مسیر دادگاه کشمکش های فراوانی را تجربه می کنند و…

«داستان ازدواج» مخصوصاً در بخش بازیگری یکی از بهترین آثار ۲۰۱۹ بود. بازی دو ستاره اصلی فیلم یعنی آدام درایور و اسکارلت جوهانسون تحسین فراوان منتقدان را به همراه داشت و آن دو را نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن و مرد کرد. این در حالی است که جوهانسون در همین سال برای بازی در فیلم «خرگوش جوجو» نیز نامزدی اسکار را کسب کرده بود و از این حیث، یکی از بهترین سال های دوران بازیگری اش را سپری کرد.

منبع