ساعاتی قبل آمازون تاریخ پخش سریال «ارباب حلقه‌ها» (Lord of the Rings) را با انتشار نخستین تصویر از این مجموعه اعلام کرد.

بالاخره تاریخ پخش سریال بلندپروازانه‌ی آمازون مشخص شد؛ مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها از ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ (۲ سپتامبر ۲۰۲۲) به‌صورت هفتگی پخش خواهد شد و برای تجدید دیدار با سرزمین میانه حداقل باید یک سال دیگر صبر کنیم. جنیفر سالک مدیر استودیو آمازون در گفت‌وگویی با هالیوود ریپورتر اعلام کرده آن‌ها قصد داشته‌اند سریال ارباب حلقه‌ها را در انتهای سال ۲۰۲۱ روی آنتن ببرند، اما دنیاگیری کرونا ویروس روند ساخت مجموعه را دشوارتر کرده و به همین خاطر با چند ماه تأخیر آن را تماشا خواهیم کرد.

آمازون در کنار اعلام تاریخ پخش سریال ارباب حلقه‌ها، نخستین تصویر از این مجموعه را هم منتشر کرده که در پایین می‌توانید آن را ببینید. این تصویر به جزیره‌ی افسانه‌ای نومنور که نیاکان آراگورن از آنجا آمده‌اند، اشاره می‌کند. نومنور یک جزیره‌ی تخیلی در داستان‌های تالکین است. این جزیره از قلمروهای انسان‌ها در دوران دوم به‌شمار می‌رود و هدیه‌ای از طرف والار به اداین بود؛ کسانی که در کنار الفها ضد مورگوت جنگیدند.

تاریخ پخش سریال ارباب حلقه‌ها

هنوز تعداد قسمت‌های فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها به صورت رسمی اعلام نشده، اما بر اساس برخی شایعه‌ها فصل نخست این مجموعه ۸ قسمت خواهد داشت. پاتریک مک‌کی و جان دی. پین وظیفه‌ی شورانری ارباب حلقه‌های آمازون را برعهده دارند و از میان بازیگران سرشناس آن هم می‌توان به رابرت آرمایو، جوزف ماول، نازنین بنیادی، مکس بالدری و مورفید کلارک اشاره کرد.

ساخت سریال ارباب حلقه‌ها تا به امروز برای شبکه‌ی آمازون بیش از ۴۶۵ میلیون دلار هزینه داشته و فصل اول این مجموعه به گران‌قیمت‌ترین سریال در تمام دوران‌ها تبدیل شده است. برخی منابع خبری اعتقاد دارند ارباب حلقه‌ها حداقل تا ۵ فصل ادامه پیدا خواهد کرد و برای آمازون کیفیت بیش از سقف بودجه و هزینه‌ها اهمیت دارد. در حال حاضر فیلم‌های هابیت با بودجه‌ی ساخت ۷۴۵ میلیون دلاری در مجموع گران‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما هستند تا پرهزینه‌ترین‌های دنیای فیلم و سریال مربوط به آثار اقتباس شده از کتاب‌های جی. آر. آر. تالکین باشد. سه‌گانه‌ی هابیت با فروشی بالغ‌ بر ۲ میلیارد و ۹۳۱ میلیون دلار موفق به بازگشت سرمایه و سودآوری شده‌اند و آمازون امیدوار است چنین اتفاقی برای سریال در حال تولید آن‌ها هم رخ بدهد.

علاوه‌ بر این سریال استودیو نیو لاین سینما با انیمه‌ای تحت نام «ارباب حلقه‌ها: نبرد روهان» (The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim) دوباره به سرزمین میانه بازمی‌گردد تا بخش تازه‌ای از ناگفته‌های جهان جی.آر.آر. تالکین را تصویرگری کند. داستان انیمه ارباب حلقه‌ها حماسه‌ی خونین نبرد هورنبورگ را به تصویر می‌کشد که به نابودی کامل نیروهای جادوگر سارومان توسط ارتش روهان در جنگلی مملو از درختان هورنسی در شمال غربی کوه‌های سفید سرزمین میانه منتهی می‌شود. کنجی کامییاما وظیفه‌ی کارگردانی این انیمه را بر عهده دارد و فیلم‌نامه‌ی آن به قلم ویل متیوز و جفری نوشته شده است.

منبع: HollywoodReporter

منبع