ماه گذشته فیلم Man vs Bee که با همکاری و بازی روآن اتکینسون افسانه ای نوشته شده بود، مورد توجه طرفداران قرار گرفت و بینندگانی که آن را به پایان رساندند ممکن است به دنبال کارهای خنده دار کارگردان بریتانیایی دیوید کر باشند.

برنده جایزه بفتا بر صندلی کارگردانی چندین فیلم کلاسیک تلویزیونی بریتانیا نشسته است و به‌ویژه برای کارگردانی قسمت‌های آزمایشی که باعث شد چندین سریال نام‌های شناخته‌شده‌ای داشته باشند، قابل توجه است. او همچنین با یکی از کمدین ها و نویسندگان مشهور دنیا کار کرده است. اگرچه پروژه‌های کر متنوع هستند، اما در هر یک از آنها چیزی برای طرفداران Man vs Bee وجود دارد که به دنبال خنده بیشتری هستند.

Man Vs Bee

فیلم Man Vs Bee که در ژوئن سال جاری منتشر شد، بازخوردهای کلی مثبتی را به خود اختصاص داد و در نتفلیکس بریتانیا به رتبه ۱۰ برتر رسید. کمدین اصلی داستان تروور بینگلی (روآن اتکینسون) است که در حین کارش به عنوان خانه نشین در تلاش برای انهدام یک زنبور است. اتکینسون جذابیت آشکار نمایش است و عبارات طنز آمیزی را به ارمغان می‌آورد که او را در اجرای رسا در نقش مستربین در بریتانیا به شهرت رساند.

Man vs Bee الهامات کمدی های قبلی خود و حتی از انیمیشن هایی مانند تام و جری را نشان می دهد. طنز آن به نشان دادن چیزهای پوچ ضربه می زند و به نابرابری و ناهنجاری در ارتباطات بین طبقات اجتماعی اشاره می کند. از همان اپیزود اول، انگار خود مستر بین برگشته بود و در خانه نشسته بود و نسبت به اشتباهات فزاینده اش واکنش بیش از حد نشان می داد.

Fresh Meat

کر در چهار فصل آن به عنوان کارگردان سه قسمت اول فصل یک و چهار قسمت اول فصل دوم کار کرد. یک کمدی درام نوجوانان مانند The Inbetweeners است، اگرچه Fresh Meat کمی بیشتر از این با بازیگران متفاوت‌تر است. این سریال در درجه اول کینگزلی اوون (جو توماس) و جوزی جونز (کیمبرلی نیکسون) را دنبال می کند.

اپیزود چهارم از فصل دو – با تمرکز بر یک مهمانی مطالعاتی در خانه روستایی جی. که توسط ریچارد پینتو و پنه لوپه اسکینر نوشته شده بود، شخصیت پردازی جی پی و دوستی او با وود در پله های خانه اش برجسته بود.

As If

اگرچه در اجماع عمومی تلویزیون بریتانیا به ندرت مورد بحث قرار گرفته است، اما انگار که یک موفقیت انتقادی بود که چهار فصل در کنار هالیوکس هنوز در حال اجرا بود. این نمایش دیگر به طور گسترده در دسترس نیست، اما بسیاری از عناصر آن در نمایش هایی مانند Fresh Meat و سایر درام های نوجوان بریتانیایی پخش می شوند.

نمایش قدیمی است، اگرچه نه آنطور که برخی انتظار دارند. بزرگنمایی چشمگیر، دوربین لرزان، انتخاب های ویرایشی عجیب و غریب، و برش های بلند و گاهی ناگهان موسیقی با صدای بلندی که دیالوگ پخش می شود. با این حال، خود داستان با ساختاری که در هر قسمت از دیدگاه شخصیت متفاوتی پیروی می کند، فریبنده است.

That Mitchell And Webb Look

این سریال برنده بفتا ابتدا در سال ۲۰۰۳ در رادیو بی بی سی ۴ پخش شد و سپس با کمک دیوید کر به عنوان یک برنامه تلویزیونی در سال ۲۰۰۸ گسترش یافت. لازم به یادآوری است که قسمت اول شامل استفاده از بورکو و صورت سیاه به عنوان روشی برای انتقاد از کمدین هایی است که از طنز توهین آمیز استفاده می کنند که حتی به عمد غیرقابل قبول است. بقیه مجموعه‌ای جذاب از گاف‌ها هستند که بسیاری از آنها پویایی بازیگران برنامه را اغراق می‌کنند.

Johnny English Strikes Again

شاید پیتر هاویت خالق فیلم اصلی جانی انگلیسی بوده باشد، اما جانی انگلیش دوباره ضربه می زند توسط دیوید کر کارگردانی شده است. مانند آستین پاورز، این فیلم‌ها تقلبی از جیمز باند و دیگر فیلم‌های جاسوسی هستند و روآن اتکینسون را دنبال می‌کنند.

این اولین باری است که کر یک فیلم بلند می سازد و اولین باری است که کر با اتکینسون روی یک پروژه کار می کند. ویل دیویس نیز درگیر نوشتن هر سه فیلم بود و سپس به نوشتن برای مرد علیه زنبور ادامه داد. اگرچه فیلم دوم به هیچ وجه از نظر منتقدان موفقیت آمیز نبود (کل سه گانه نقدهای متوسطی دریافت کرد)، اما در باکس آفیس عملکرد خوبی داشت و با بودجه ۴۵ میلیونی بیش از ۱۶۰ میلیون در سراسر جهان فروش کرد.

Inside No. 9 – Season 1

در حالی که فصل‌های بعدی Inside No. 9 کارگردان‌ها را در هر قسمت تغییر می‌داد، کر برای تمام فصل اول کارگردان باقی ماند و ریس شیرسمیت و استیو پمبرتون به عنوان نویسندگان و بازیگران اصلی حضور داشتند. این فصل برنده جایزه بهترین درام کمدی تلویزیونی در سال ۲۰۱۴ از Comedy.co.uk و چندین جایزه دیگر و نامزد جوایز کمدی بریتانیا شد. هر قسمت داستان متفاوتی دارد، اما همه آنها معمولاً روی کمدی تاریک متمرکز هستند – طرفداران بهترین قسمت های Black Mirror مطمئناً چیزی را پیدا می کنند که دوستش داشته باشند.

Inside No. 9 – ‘Zanzibar’

دیوید کر با فصل چهارم در اپیزودی به سریال بازگشت که به دلیل اینکه یکی از با طراوت‌ترین و عموماً دوست‌داشتنی‌ترین سریال‌ها بود، مورد تحسین قرار گرفت. «زانزیبار» در طبقه نهم یک هتل معتبر اتفاق می‌افتد. Shearsmith و Pemberton طبق معمول بخشی از بازیگران هستند، اما ستاره سریال Rory Kinnear است که دو نقش متفاوت را به عنوان دوقلوهای همسان بازی می کند که یکدیگر را نمی شناختند.

شخصیت ها اغلب به صورت تک گویی یا گهگاه در مونولوگ هایی صحبت می کنند که دیوار چهارم را می شکند تا مخاطب را مورد خطاب قرار دهند و عمداً وسایل داستان سرایی را به عنوان تئاتر تکرار می کنند و همچنین در طرح سلطنتی و خیانت خود به آن شبیه می شوند.