کریستن ریتر بازیگر با استعدادی است که با ایفای نقش های به یاد ماندنی در سریال های موفق Breaking Bad، Gilmore Girls و Jessica Jones مورد تحسین گسترده قرار گرفت. این بازیگر با استعداد پس از شروع کار خود در صنعت سرگرمی به عنوان یک مدل، به آرامی شروع به انتقال به بازیگری کرد و با بخش های دوست داشتنی در برنامه های محبوبی مانند Veronica Mars و Gilmore Girls به رسمیت شناخته شد. ریتر به بازی در سریال کمدی Don’t Trust the B—- in Apartment 23 ادامه داد و علاوه بر مینی سریال The Defenders، سریال جسیکا جونز خودش را در مارول عنوان کرد. او در حال حاضر قرار است اسپین آف Orphan Black، Echoes را بازی کند.

خارج از پرده کوچک، ریتر در فیلم‌های جذابی مانند Nightbooks فانتزی تاریک، درام زندگی‌نامه‌ای برنده جایزه تیم برتون، Big Eyes، و سم الیوت درام جذاب The Hero ظاهر شده است. با ایفای نقش در چنین پروژه‌های ستایش‌شده، این هنرپیشه خود را به‌عنوان بازیگری پویا تثبیت کرده است که می‌تواند با استادی تمام این کارها را انجام دهد و یک ستاره هیجان‌انگیز و چند بعدی باقی بماند. بیایید نگاهی به برخی از برجسته ترین اجراهای کریستن ریتر تاکنون بیندازیم.

Nightbooks

بر اساس کتابی با همین نام، فانتزی تاریک نتفلیکس Nightbooks، پسر جوان خلاقی با اشتیاق داستان های ترسناک را دنبال می کند که اسیر یک جادوگر شیطانی به نام ناتاچا (کریستن ریتر) می شود و باید از ذهن رویایی خود برای یافتن راهی استفاده کند. برای فرار از چنگال بد او الکس مجبور می شود هر شب یک داستان وحشتناک جدید را برای جادوگر تعریف کند تا زنده بماند و با خدمتکار مهربان ناتاچا یازمین متحد می شود تا با نیروهای شرور در حال کار مبارزه کنند.

ریتر به‌عنوان جادوگر شیطانی و شبح‌آمیز داستان‌، مورد تحسین منتقدان قرار می‌گیرد.

Veronica Mars

یکی از برجسته‌ترین نقش‌های تلویزیونی کریستن ریتر، نقش جیا گودمن در درام معمایی نوآر نوجوانان ورونیکا مارس بود که در آن بازیگر نقش دختر دمدمی‌ و سرگرم‌کننده شهردار شهر نپتون وودی گودمن است که شخصیت اصلی با او دوست می‌شود. جیا در طول فصل دوم سریال پرطرفدار نقشی تکراری برای ریتر بود و این بازیگر نقشی را برای قسمت فیلم درام در سال ۲۰۱۴ تکرار کرد.

هنگام بحث در مورد مشارکت خود در این پروژه، او گفت “من آنقدر متملق و مفتخر بودم که راب توماس حتی من را در این فیلم خواست و نقش مهمی را به من داد که شگفت زده شدم و فکر می کنم هواداران نیز شگفت زده خواهند شد. من یک کمئو انجام می دادم. من هر کاری می کردم تا بخشی از آن باشم. خیلی باحال بود.»

Listen Up Philip

کمدی-درام Listen Up Philip محصول ۲۰۱۴ با حضور یک گروه بازیگر استثنایی به رهبری جیسون شوارتزمن، الیزابت ماس و کریستن ریتر، بر روی نویسنده جوان خود شیفته ای متمرکز است که با اقامت در خانه تابستانی از زندگی روزمره خود فرار می‌کند.

در این تصویر جذاب، ریتر دختر خشمگین آیک زیمرمن، رمان‌نویس مشهور ملانی را به تصویر می‌کشد که از پدرش بیگانه است و از اینکه فیلیپ در خانه خانوادگی‌اش اقامت می‌کند، چندان خشنود نیست. Listen Up Philip اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم ساندنس داشت، جایی که نقدهای تحسین برانگیزی را به خاطر طنز سیاه، اجراهای جذاب و نگاهی تازه به خودشیفتگی و نبوغ خودخوانده دریافت کرد.

Big Eyes

تیم برتون، کارگردان افسانه‌ای فیلم‌های فانتزی گوتیک، تصمیم گرفت تا با ژانر درام زندگی‌نامه‌ای در سال ۲۰۱۴ فیلم چشم‌های درشت را کارگردانی کند که رابطه بین نقاش بااستعداد مارگارت کین و همسرش والتر را در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ نشان می‌دهد.

کریستن ریتر با بازی امی آدامز و کریستوف والتز در نقش زوج متأهل متضاد، در این تصویر خیره کننده در نقش دوست صمیمی مارگارت ظاهر می شود که دوست صمیمی مارگارت را تشویق می کند تا استعداد او را در آغوش بگیرد و از همه چیزهایی که زندگی ارائه می دهد لذت ببرد. هنگام بحث در مورد نقش خود در Big Eyes، ریتر خوشحالی عمیق خود را از همکاری با تیم برتون ابراز کرد و کل این تجربه را “رویایی محقق شده” نامید.

Gilmore Girls

کریستن ریتر برای فصل آخر سریال محبوب تلویزیونی کمدی-درام دختران گیلمور به این برنامه کلاسیک کالت پیوست و در نقش همکلاسی روری گیلمور در ییل و دوست دختر لوسی ظاهر شد. رابطه روری و لوسی از مرحله دشواری عبور می کند که بعدن متوجه می شود که دختر گیلمور با دوست پسرش مارتی پیوند نزدیکی داشته است و باعث ایجاد تنش شدید بین آن دو می شود.

The Hero

سم الیوت سرشناس عنوان کمدی-درام The Hero ۲۰۱۷ را برعهده داشت که در آن بازیگر کارکشته چهره سالخورده وسترن لی هیدن را به تصویر می کشد که روزهایش را در حسرت سال های طلایی خود می گذراند. سبک زندگی آرام هیدن وقتی متوجه می‌شود که به سرطان مبتلاست کاملاً تغییر می‌کند.

کریستن ریتر در نقش دختر جدا شده ستاره سابق لوسی ظاهر می شود، که او سعی می کند دوباره با او ارتباط برقرار کند در حالی که ناامیدانه به دنبال بازگشتی در اواخر دوران حرفه ای است که میراث هالیوود او را برای همیشه تثبیت کند. این فیلم تلخ در جشنواره فیلم ساندنس عرضه شد، جایی که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و سانفرانسیسکو کرونیکل اشاره کرد که این درام «درباره تجدید است، درباره یک تولد غیرمنتظره است که آسان نیست و هرگز نمی تواند کامل شود، اما نشان دهنده یک تعهد مجدد است.»

Don’t Trust the B—- in Apartment 23

کریستن ریتر در نقش شخصیتی آزاد و غیرمسئول در سریال کمدی Don’t Trust the B—- in Apartment 23 ایفای نقش کرد.

با وجود استقبال خوب منتقدان و کسب نامزدی جوایز متعدد، این کمدی پس از تنها دو فصل لغو شد. بدون توجه به این، ریتر در نقش سرگرم کننده‌ای درخشید و قابلیت های کمدی برجسته خود را به نمایش گذاشت.

Jessica Jones

جسیکا جونز که از شخصیت مارول کامیکس اقتباس شده است، سریال جنایی-درام نتفلیکس که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است، ابرقهرمان سابقی را دنبال می کند که او به یک بازپرس خصوصی تبدیل می شود و یک آژانس کارآگاهی در شهر نیویورک را افتتاح می کند که در افراد با توانایی های استثنایی تخصص دارد.

این سریال برای سه فصل موفق اجرا شد و ریتر در مینی‌سریال همراه The Defenders دوباره ایفای نقش کرد و جسیکا جونز در طول دوران کاری هیجان‌انگیز خود برنده جایزه Peabody Award و Primetime Creative Arts Emmy شد.

Breaking Bad

درام جنایی Breaking Bad که به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی در تمام دوران مورد تحسین قرار گرفته است، بر روی معلم شیمی مبتلا به سرطان، والتر وایت تمرکز می‌کند که با دانش‌آموز سابق و فروشنده مواد مخدر جسی پینکمن برای تولید و توزیع همکاری می‌کند.

کریستن ریتر در یکی از به یاد ماندنی‌ترین و مورد احترام‌ترین نقش‌هایش تا به امروز، بازی خارق‌العاده‌ای را در نقش جین مارگولیس هنرمند با سابقه‌ای پرفراز و نشیب از سوء مصرف هروئین ارائه کرد که پیش از عبور از مسیر با جسی در مسیر بهبودی قرار داشت. حضور و مرگ غم انگیز این شخصیت تأثیر عمیقی بر سریال گذاشت.