تعداد زیادی فیلم درباره بیگانه‌ها وجود دارد، اما به طور شگفت انگیزی تعداد کمی از فیلم های UFO محور وجود دارد. با این حال، مواردی که وجود دارند می توانند هیجانی را ارائه دهند و یک شب عالی برای تماشا در خانه را فراهم کنند.

The Vast Of Night

محبوبیت ژانر علمی تخیلی واقعاً در دهه ۱۹۵۰ آغاز شد، زیرا عصر هسته ای در حال طلوع بود و مسابقه فضایی تازه شروع شده بود. فیلم موفق مستقل ۲۰۱۹ The Vast of Night، از این حس نوستالژیک از اولین منشأهای علمی تخیلی بهره می برد.

The War Of The Worlds – 1953

مستقیماً به منبع الهام Vast می‌رویم، پدرخوانده فیلم‌های بشقاب پرنده، فیلم کلاسیک ۱۹۵۳، جنگ دنیاها. بر اساس رمان اچ‌جی ولز در سال ۱۹۳۸.

The War Of The Worlds – 2005

War of the Worlds (2005) به‌روزرسانی مدرن نسخه اصلی است که دارای سکانس‌های واقعاً وحشتناکی از سه‌پایه‌های بیگانه است که مردم ناآماده زمین را نابود می‌کنند.

در یکی از پرتنش‌ترین سکانس‌های فیلم، اسپیلبرگ تنها از دوربین و نور بنفش استفاده می‌کند تا ترس و تعلیق یک تهاجم قریب‌الوقوع را همراه با دیدن بدترین ویژگی‌های مردم به منصه ظهور برساند.

Close Encounters Of The Third Kind

جایی که در جنگ دنیاها، بیگانگان می آیند تا آسیبی وارد کنند، برخورد نزدیک از نوع سوم محصول ۱۹۸۳ نقطه مقابل آن است. به جای اینکه تماشاگران به آسمان نگاه کنند و از ترس بلرزند، امیدی در مورد حیات احتمالی فرازمینی ایجاد می کند.

فیلم استیون اسپیلبرگ شاید ماندگارترین تصویری از ارتباط با دنیایی دیگر باشد که چیزی جز کنجکاوی و حسن نیت در هسته آن وجود ندارد. اسپیلبرگ در فیلم کوچکی به نام E.T احساسات خوب تماشاگران را نسبت به بازدیدکنندگان از فضا دو چندان می کند.

The Day The Earth Stood Still

درست مانند دو فیلم اول پیل، Get Out و Us، روزی که زمین ایستاد از ژانر برای ارائه تفسیر اجتماعی قوی استفاده می کند. از سال ۱۹۵۱، این فیلم به زیبایی از قراردادهای علمی تخیلی برای اظهار نظر در مورد مشکلات دنیای مدرن استفاده می کند. با جنگ سرد رو به رشد و ایده نابودی متقابل مطمئن توسط جنگ هسته‌ای، این فیلم بیان می‌کند که شکلی بالاتر به شکل بشقاب پرنده یا بشقاب پرنده تهدیدی نیست

دقیقاً مانند برخوردهای نزدیک، روزی که زمین ایستاد یک نگاه اجمالی امیدوارکننده از خوبی هایی است که می تواند بالای سر ما باشد، و تماشای آن را برای طرفداران علمی تخیلی و کسانی که به دنبال خوبی های بشقاب پرنده هستند، ضروری می کند.

Independence Day

یکی از سرگرم کننده ترین فیلم های اکشن بیگانه در تمام دوران. این فیلم یک سرگرم از قاب آغازین تا تیتراژ پایانی است.

Fire In The Sky

Fire in the Sky که ظاهرا “بر اساس یک داستان واقعی” ساخته شده است، یکی از موذیانه ترین برخوردهای بیگانه را به نمایش می گذارد. این فیلم به مخاطبان نشان می‌دهد که ربوده شدن توسط یک موجود بیگانه و سپس آزمایش‌های مختلفی بر روی شخص آنها چگونه است.

The Thing

برای کسانی که قبلاً فیلم را دیده‌اند، می‌توانند قدرت ماندگاری تصاویر وحشی فیلم را تأیید کنند. The Thing یکی از ترسناک‌ترین تصاویر زندگی بیگانه را به نمایش می‌گذارد، و بیشتر به این دلیل که می‌تواند به هر شخصی که انتخاب کند تبدیل شود.

Arrival 

استاد جدید علمی تخیلی دنیس ویلنوو احتمالا بهترین فیلم بشقاب پرنده از زمان برخورد نزدیک را ارائه کرد. Arrival با اجرای شایسته امی آدامز، در کنار تصاویری نفس گیر و آهنگی از مرحوم یوهان یوهانسون، عالی است. این فیلم یکی از احساسی‌ترین فیلم‌های یوفو محور است، با پایانی که مطمئناً تا مدت‌ها پس از اولین تماشای آن‌ها در ذهن بینندگان باقی خواهد ماند.