HBO در حال برنامه‌ریزی برای ساخت چندین اسپین‌آف از بازی تاج و تخت است اما همه آن‌ها قرار است به جای دنباله، پیش‌درآمد باشند، تصمیمی که با توجه به داستان سریال منطقی است.

بازی تاج و تخت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سریال‌های تلویزیونی تمام دوران در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید. اگر چه پایان آن قطعا بحث‌‌برانگیز بود اما مانع آن نشد تا HBO داستان خود را در وستروس و سرزمین‌های دیگر ادامه ندهد. حتی قبل از پایان سریال، اسپین‌آف‌های مختلف در حال توسعه بودند و در حال حاضر، آن ایده‌ها به رشد خود ادامه داده‌اند.

اولین فیلم، خاندان اژدها خواهد بود که یک پیش‌درآمد با محوریت خاندان تارگرین است که تقریبا ۲۰۰ سال قبل از بازی تاج و تخت اتفاق می‌افتد و جنگ داخلی معروف به رقص اژدها را شرح می‌دهد. انتظار می‌رود که این فیلم زمانی در سال ۲۰۲۲ منتشر شود اما این فقط آغاز کار است. در حالی که هیچ برنامه‌ای به طور رسمی جاری نیست اما HBO گزارش کرده است که برنامه‌های بیشتری از بازی تاج و تخت در بین آثار آینده خود دارد، از جمله یک سریال انیمیشن بر اساس امپراتوری یی‌تی، اقتباسی از رمان‌های دانک و تخم‌مرغ به قلم جورج مارتین و یک سریال بر اساس شخصیت کورلیس ولاریون، پس از معرفی شخصیت او در فیلم خاندان اژدها.

به نظر می‌رسد رویکرد HBO به بازی تاج و تخت، تشکیل یک شبکه کاملا گسترده است. در کنار آثاری که در حال توسعه هستند، یک فیلم دیگر که بر اساس اپیزودهای عصر قهرمانان و شب طولانی است، فعلا متوقف شده و فیلم دیگری بر اساس فلی باتم، روند کندی دارد. فیلم‌ها از نظر داستان، جدول زمانی و جغرافیایی گسترده هستند اما یک عنصر ثابت این است که همه آن‌ها پیش‌درآمد غیرمستقیم بازی تاج و تخت هستند و نه دنباله‌های مستقیم. این موضوع شاید با توجه به محبوبیت سریال تا حدودی عجیب باشد، چرا که اکثر مجموعه‌فیلم‌ها و برنامه‌ها، داستان کاراکترهای شناخته‌شده را ادامه می‌دهند یا حداقل حوادثی را روایت می‌کنند که با داستان اصلی ارتباط بیشتری دارد اما برای بازی تاج و تخت، ساخت پیش‌درآمد منطقی است، نه تنها به این دلیل که پایان آن بسیار جنجالی بود، بلکه به این خاطر که اکثر شخصیت‌ها در طول سریال به پایان زندگی خود رسیدند.

با نگاهی به جایی که کار شخصیت‌های بازی تاج و تخت به پایان رسید، متوجه می‌شویم فضای کمی برای ساخت یک دنباله یا اسپین‌آف مستقیم وجود دارد. قلمرو سلطنت برن نسبتا مسالمت‌آمیز است و تصور داستانی که پیرامون حکومت وی ​​ساخته شود، دشوار است. جان، تیریون و سانسا همگی پایانی داشتند که پتانسیل ادامه ندارد و همین حرف را می‌توان برای شخصیت‌های ثانویه و محبوب مانند برون هم زد. شاید تنها احتمال اسپین‌آف، داستان آریا در جست‌وجوی آنچه در غرب وستروس است، باشد اما این نوع روایت را می‌توان در برنامه‌های دیگر پوشش داد. HBO به وضوح اجازه نمی‌دهد که بازخورد‌های نهایی بازی تاج و تخت، رویکرد آینده را بیش از حد به آن‌ها دیکته کند، همان‌طور که از خیلی وقت پیش در حال تدارک فیلم‌های مختلف است اما به نظر می‌رسد بهتر است در جست‌وجوی داستان‌ها و سبک متفاوت و جدیدی باشد. مردم به دنیای بازی تاج و تخت روی خوش نشان می‌دهند، چرا که پر از جذابیت است اما روایت داستانی مشابه داستان اصلی، آن‌ها را دلسرد می‌کند.

به همین ترتیب، ساختن داستانی که پیش از بازی تاج و تخت تنظیم شده باشد اما بسیار نزدیک به آن باشد، احساس رضایت کم‌تری در پی دارد. به عنوان مثال، شورش رابرت چیزی است که خیلی‌ها امیدوار بودند ببینند اما آن‌قدر جزئیات آن در خود سریال‌ شرح داده شده بود که لزومی برای آن احساس نمی‌شد. ممکن است قبلا درباره نبرد رقص اژدها یا مکان‌هایی مانند یی‌تی بحث شده باشد اما هنوز چیزهای زیادی برای دانستن درباره‌ی آن‌ها وجود دارد، بنابراین گزینه‌های بهتری هستند. آینده وستروس نامشخص است و ممکن است HBO به آن بپردازد اما گذشته سریال آن‌قدر پر از امکانات و احتمالات است که اکنون پیش‌پرده‌ها گزینه بسیار بهتری برای روایت هستند. این قضیه توسط رییس برنامه‌ریزی HBO، کیسی بلویز هم در سال ۲۰۱۹ تأیید شد و او گفت بازی تاج و تخت دنباله‌ای نخواهد داشت، زیرا باید داستان خاص خودش را داشته باشد و برنامه‌‌های جدید قطعا متفاوت هستند. HBO برنامه‌‌های بسیاری برای بازی تاج و تخت در دست ساخت دارد و به نظر می‌رسد که ساخت پیش‌درآمد بهترین تصمیم ممکن است.

منبع: Screenrant

منبع