در حالی که بسیاری تصور می‌کنند فیلم‌های دیزنی و پیکسار برای کودکان طراحی شده‌اند، فیلم‌هایی مانند Elemental، Inside-Out و Wall-E خلاف این را ثابت کردند. داستان سرایی از طریق انیمیشن در مورد پیکسار محدوده سنی ندارد، زیرا درس ها و پیام های هر فیلم می تواند به اندازه زندگی یک کودک در زندگی بزرگسالان نیز اعمال شود.

Ratatouille (2007)

Ratatouille یک داستان شایان ستایش درباره یک سرآشپز آینده به نام Linguini و یک موش به نام Remy بود که مهارت های غیر قابل انکاری در آشپزخانه داشتند.

Luca (2021)

لوکای پیکسار دارای انیمیشن و تصاویری باورنکردنی است زیرا فیلم در ریویرای ایتالیا اتفاق می‌افتد. فیلمی که نشان داد زندگی برای لوکا و دوستش آلبرتو که هر دو هیولای دریایی بودند و رویای زندگی در خشکی را داشتند چگونه بود. وقتی لوکا متوجه شد که با رسیدن به خشکی باله هایش به پا تبدیل شده است، دنیای کاملا جدیدی برای او گشوده شد.

Coco (2017)

کوکو یک فیلم باورنکردنی بود که زیبایی فرهنگ مکزیک و نحوه تجلیل از عزیزانی را که از آنجا عبور کرده بودند را نشان می داد. میگل پسر جوانی بود که عاشق موسیقی بود و وقتی خانواده اش آن را ممنوع کردند گیج شد. عشق او به موسیقی او را به یک سواری وحشیانه به سرزمین مردگان برد، جایی که در مورد خانواده اش اطلاعات بیشتری کسب کرد. فیلم عناصر تاریکی داشت اما پیام ها عمیق بود.

Wall-E (2008)

Wall-E به عنوان آخرین ربات باقیمانده، روزهای خود را صرف تمیز کردن تپه‌های زباله به جای مانده توسط انسان در سیاره‌ای بی‌ثمر می‌کند. Wall-E مانند دیگر شخصیت‌های فیلم‌های پیکسار ارتباط برقرار نمی‌کرد، اما حالات چهره و کلمات کمی که داشت حرف زیادی می‌زد.

The Toy Story

اولین داستان اسباب بازی در سال ۱۹۹۵ منتشر شد و جهان عاشق داستان اسباب بازی ها شد. پیوند بین وودی، باز و انسانشان، اندی، برای بینندگانی که به اسباب‌بازی‌های دوران کودکی‌شان نیز دلبسته بودند، قابل ارتباط بود. این فیلم به سه دنباله تبدیل شد که آخرین آنها Toy Story 4 بود.

Soul (2020)

Soul پیام عمیقی داشت که آن را «بهترین فیلم پیکسار» می‌توان نامید. «روح» شبیه هیچ فیلم دیگری نبود، زیرا به مفهوم سخت زندگی قبل از تولد و زندگی پس از مرگ در قلمرو ارواح پرداخت. وقتی مردی به نام جو به طور تصادفی مجروح شد و تقریباً جانش را از دست داد، روح او به قلمرو روح‌ها رفت و در آنجا با روحی به نام ۲۲ ملاقات کرد.

The Incredibles (2004)

شگفت‌انگیزان یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های خانوادگی دیزنی/پیکسار است. رئالیسم با یک زندگی تخیلی که در آن انسان های ابرقهرمان آزادانه پرسه می زدند آمیخته شده است. خانواده پار ابرقهرمانان سابق بودند که پس از اجبار دولت مجبور به کنترل قدرت خود بودند.

Turning Red (2022)

Turning Red یکی از جدیدترین فیلم‌های موجود در این فهرست است و زمانی که برای اولین بار اکران شد، به دلیل برخی از داستان‌ها و استعاره‌های استفاده شده، انتقادات زیادی به آن وارد شد. شخصیت اصلی، می، در حال بلوغ بود و مادرش تصور می کرد که او پریود شده است. او به عنوان یک مادر علاقه مند، دخترش را با دادن محصولات زنانه به او آماده کرد.

Inside Out (2015)

عبارت «اشکالی ندارد که غمگین باشی» برای بچه ها مهم است که بشنوند. به عنوان بزرگسالان، Inside Out یادآوری عالی از احساسات ما در بازی است. این یک فیلم انیمیشن بود که مسائل جدی را به روشی شگفت‌انگیز مورد بررسی قرار می‌داد که به بینندگان در تمام سنین مربوط می‌شد.

Monster’s University (2013)

دانشگاه هیولاها دنباله کارخانه هیولاها بود و در حالی که اولین فیلم برای بزرگسالان سرگرم کننده بود، ادامه آن حتی بهتر بود.